jävla helvete

lasse kongo

Ny medlem
Gick med
28 Jul 2005
Hoj
honda cbr600, suzuki dr350,denper 650, k140cc
visar sig att jag har kört 600mil med en tunghoj....

fick papper att jag inte fick ha min ruttna rd på mig för jag inte hade behörighet:va ringde sa att jag har körkort.. "men det är en tung hoj den får inte du köra" :mad: kollade papperna hemma och visst fan står det 15kw.

han som jag köpte den av grundlurade mig totalt:mad:

jag kunde lika gjärna kunnat köpa en gammal 600cc lika lagligt:argpådato

så frågan är: va kostar det och regga den som 11kw? är det lönt överhuvudtaget:va

annars säjs en fin mellanklass hoj med abs bromsar och motor med ketchupeffekt

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
lasse kongo skrev:
2513975 visar sig att jag har kört 600mil med en tunghoj....

fick papper att jag inte fick ha min ruttna rd på mig för jag inte hade behörighet:va ringde sa att jag har körkort.. "men det är en tung hoj den får inte du köra" :mad: kollade papperna hemma och visst fan står det 15kw.

han som jag köpte den av grundlurade mig totalt:mad:

jag kunde lika gjärna kunnat köpa en gammal 600cc lika lagligt:argpådato

så frågan är: va kostar det och regga den som 11kw? är det lönt överhuvudtaget:va

annars säjs en fin mellanklass hoj med abs bromsar och motor med ketchupeffekt
:rofl

det är mellan hoj ju! tmn går som tung hoj dells på max efekten sen är kw/kg förhålandet 0.34 och inte lagliga 0,16 :hihi

NiklasL

Söker balansen
Gick med
21 Feb 2006
Hoj
954rr -02, cx500 -78, 525exc -07
har du kvar nummret till säljaren så tycker jag du ska ringa honom och skälla ut honom efter noter och undra vad fan han håller på med.

Priset vet jag ej något om(tycker han borde betala).

lasse kongo

Ny medlem
Gick med
28 Jul 2005
Hoj
MRJaggu skrev:
2514040 600 spänn kostar det

ok på bilprovningen?

men jag menar totalt alltså lämna in på verkstad och få ett intyg på att den har 11kw eller mindre... och att dom ska strypa den å så

sugen på en större hoj nu:yoparty det är ju ändå samma sak

prulle skrev:
2513983 :rofl

det är mellan hoj ju! tmn går som tung hoj dells på max efekten sen är kw/kg förhålandet 0.34 och inte lagliga 0,16 :hihi

skit samma jag får ju ändå inte köra lagligt

prulle skrev:
2513983 :rofl

skit samma jag får ju ändå inte köra lagligt

Last edited:

MRJaggu

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Sep 2004
Hoj
HRC baby.
lasse kongo skrev:
2514664 ok på bilprovningen?

men jag menar totalt alltså lämna in på verkstad och få ett intyg på att den har 11kw eller mindre... och att dom ska strypa den å så

det gör du ju själv :tummenupp

kleinealf

Ny medlem
Gick med
10 Dec 2005
Hoj
cr 125 -93 och Apollo 128cc modell 82 -57
hmm, jag hadde samma problem, antingen kan du göra strypningen själv och sen lämna in den till en verkstad som skagodkäna strypnigen ochsedan bänka den, sen tror jagatt dom ska kolla igenom den på bilprovningen, sen får du köra. Det var så domm sa till mig. Gör som mig, byt bort den mot en cross

lasse kongo

Ny medlem
Gick med
28 Jul 2005
Hoj
kleinealf skrev:
2515198 hmm, jag hadde samma problem, antingen kan du göra strypningen själv och sen lämna in den till en verkstad som skagodkäna strypnigen ochsedan bänka den, sen tror jagatt dom ska kolla igenom den på bilprovningen, sen får du köra. Det var så domm sa till mig. Gör som mig, byt bort den mot en cross

låter dyrt.... får ringa runt och kolla pris

men på bilprovingen är det som en vanlig besiktning? för den kommer inte gå igenom...

lasse kongo

Ny medlem
Gick med
28 Jul 2005
Hoj
kostar 500för intyg+ca600 för jobbet+600för besiktining=1700

uchh skiter nog i det kör olovligt och säljer skiten efter vintern,. och köper en rd 350 för 10laxar

kleinealf

Ny medlem
Gick med
10 Dec 2005
Hoj
lasse kongo skrev:
2515690 kostar 500för intyg+ca600 för jobbet+600för besiktining=1700

uchh skiter nog i det kör olovligt och säljer skiten efter vintern,. och köper en rd 350 för 10laxar

varför kör du inte på aprilian för??

kleinealf

Ny medlem
Gick med
10 Dec 2005
Hoj
lasse kongo skrev:
2516685 den är på lagning... avgasporten och täningen+ att min bror körde på den=9000:- i nya kåpor:argpådato

aha, bara att vänta tills våren då:D :D

Jönsson1

Ny medlem
Gick med
29 May 2004
Hoj
En lagom stor.
NiklasL skrev:
2513985 har du kvar nummret till säljaren så tycker jag du ska ringa honom och skälla ut honom efter noter och undra vad fan han håller på med.

Priset vet jag ej något om(tycker han borde betala).

* Man kan enkelt kolla med bilregistret vilka tidigare ägare som brukat fordonet och genom det få fram adress och telefonnummer.

* Du får självklart som fordonsägare stå som registrerad ägare på din motorcykel oavsett ålder.

* Förra ägaren har ingen betalningsskyldighet för omregistrering, köparen är skyldig att kolla upp vad det är som gäller för det fordon han/hon köper.

Sen att man inte får köra fordonet pga en eller annan orsak är en helt annan femma.

Bärgren

Förtidspensionerad bonnläpp
Gick med
30 Jul 2005
Hoj
Sykkeljävel, RS250, RD500 och CBR600RR
Jösse skrev:
2520548 * Man kan enkelt kolla med bilregistret vilka tidigare ägare som brukat fordonet och genom det få fram adress och telefonnummer.

* Du får självklart som fordonsägare stå som registrerad ägare på din motorcykel oavsett ålder.

* Förra ägaren har ingen betalningsskyldighet för omregistrering, köparen är skyldig att kolla upp vad det är som gäller för det fordon han/hon köper.

Sen att man inte får köra fordonet pga en eller annan orsak är en helt annan femma.

Inte ensam om han inte har behörighet för fordonet.

lasse kongo

Ny medlem
Gick med
28 Jul 2005
Hoj
Jösse skrev:
2520548 * Man kan enkelt kolla med bilregistret vilka tidigare ägare som brukat fordonet och genom det få fram adress och telefonnummer.

jag får inte äga min rd för staten... fick hem papper på att han ägde den nu.. min feta mellan hoj..

Bärgren skrev:
2521259 Inte ensam om han inte har behörighet för fordonet.

är ktm mellan?

Last edited:
Nyheter
Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife

Motorcykelkörning på klassi...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ökat antal körkortsåterkallelser

Foto: Liza Simonsson Und...

CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!

Idag har vi äntligen fått s...

BMW Motorrad slår nytt försäljningsrekord

Efter att ha sålt 210 408 m...

Honda Gold Wing fyller 50 år

Sedan 1975 har Honda Gold W...