Jävla idioter, hur tänker vissa människor?!?!?

magic_johnson85

Ny medlem
Gick med
12 Feb 2005
Hoj
Yamaha WR400 Motard Edition
Läste detta i ett forum www.jrc.nu.

RobinJvel skrev:
trevlig kväll mycke bilar som körde men jag hann med två repor innan vi drog hemmåt iaf...tyvärr så hände det lite tråkigheter när vi åkte hem jag å micke p (Svart Audi A3).
Han körde först och vi åkte mot Vaggeryd på gammla E4 efter cirka en kilometer från rejset ser jag att han bromsar till lite åå jag saktar ner oxå lite granna..Sen smäller det bara till i rutan, vi stannar vid vägkanten och kollar om det hände nått med bilarna, det första jag såg var att anntenen var pajj :evil:.vi åkte tillbaka till platsen där det small till, då ser vi att nån har spännt upp tjock gummivajer (en såndär som ska ligga på backen som man kör över å sä räknar den bilar eller nått) över vägen... å vi kollade efter mer skader såg att det var massor av repor på huv och tak..inga vidare farliga skador men jävligt surt...fattar inte hur man kan komma på en sån grymt dum ide å spänna upp en vajer över vägen tur att man inte kör motorcykel då hade man fan inte levt idag..

Finns ju inte en chans att se det i mörker om man kommer på mc.. förmodligen skulle man inte se det i dagsljus heller för man förväntar sig inte att det ska vara en vajer uppspänd över vägen. :mad:

Få den över halsen så är det garanterat över sen, det ska ju fan rubriceras som mordförsök.
Känns ju inte bättre när man vet att man brukar vara där och köra heller :rolleyes:

/björn

Cyren

Hangaround
Gick med
15 Sep 2005
Hoj
sm570r
Fy fan :död det där lär polisanmälas. Dom tog väl bort vajjern när dom körde tillbaka för att titta?

Probotector

Piratiserad
Gick med
20 Apr 2006
Hoj
Suzuki GSXR750 1993 & Yamaha XT600E 1998
Läskigt, finns väl alltid någon idiot som tyckt det där var roligt, att det ens går att spänna dessa kablar :mad:

KidNasty

Inte bara tuffa killar som har tatuering
Gick med
19 Apr 2006
Hoj
Hojlös... Men drömmer om en R1-07 eller nyare.
Fy i helvete...

Fighter

Ny medlem
Gick med
25 Sep 2004
Hoj
Aprilia superbike RSVR 1000, Aprilia 125:a korvmojsmoppe.
En bonde som skulle leda sina får över en väg här på gotland för några år sen spännde upp en taggtråd i lagom höjd för halsen för hojåkare. Det slutade med att en hojåkare kom åkande och tråden kapade halsen på han, huvudet satt kvar i hjälmen när de fann han:(

Fighter

Ny medlem
Gick med
25 Sep 2004
Hoj
granath_ skrev:
2188950 är detta verkligen sant ? :4skrika
Jag önskar att det inte var det,men synd nog är de det. Önskar att bonden åtminstånde satt upp en varnings skylt!!!.

granath_

mc-dåre .
Gick med
1 Mar 2004
Hoj
cbr 900rr
Fighter skrev:
2188955 Jag önskar att det inte var det,men synd nog är de det. Önskar att bonden åtminstånde satt upp en varnings skylt!!!.

ooh fy fan :/

EN varningsskyllt ? det skulle vart fjorton st lika stora som "holywoodskylten"..

eriksson.

Ny medlem
Gick med
29 Oct 2005
Hoj
Fz1-N -08
ffs. den vägen händer ju att man kör med jämna mellanrum! aldrig mer :mad:
gjordes det nån anmälan på det?

foobar

C9 H13 NO3
Gick med
26 Feb 2004
Hoj
Såld! :( Förhoppningsvis en ny nästa säsong.
Fighter skrev:
2188955 Jag önskar att det inte var det,men synd nog är de det. Önskar att bonden åtminstånde satt upp en varnings skylt!!!.

Bondjävel... Jag hoppas att han knullat sitt sista får iallafall. Något annat än fängelse var väl inte aktuellt?

Fighter

Ny medlem
Gick med
25 Sep 2004
Hoj
granath_ skrev:
2188973 ooh fy fan :/

EN varningsskyllt ? det skulle vart fjorton st lika stora som "holywoodskylten"..
Man tycker att det skulle vart många skyltar!!, det var en väg med extremt lite trafik och bonden trodde att det inte skulle komma nån. Tråden skulle tydligen bara vara uppspännd några minuter, men det kan hända mycket på några minuter tycker man. Han borde tänkt igenom sitt handlande innan han spännde upp den och vilka konsekvenser det kan få!!

foobar skrev:
2188990 Bondjävel... Jag hoppas att han knullat sitt sista får iallafall. Något annat än fängelse var väl inte aktuellt?

Vet inte var det blev för straff för bonden, men man tycker att fängelse är på sin plats.

nychswe

Ny medlem
Gick med
1 May 2006
Hoj
GSXR1100 -91
Något liknande hände för något år sedan utanför Klevshult, och då vad det en fisklina de hade spännt över vägen om jag inte minns fel... då vad det en hojåkare som körde in i den men det hände ju inte så mycket då linan gick av. Tänk om det hade varit något grövre. Man blir ju fan mörkrädd! Mordförsök är det minsta man kan rubricera det som om det är en fello hojåkare som åker in i det, med en bil blir det ju i alla fall "bara" materiella skador.

Palmas

Ny medlem
Gick med
17 Aug 2003
Hoj
Ingen
Ja vad säger man, det här är det effektivaste sättet att ta död på MC-ordonanser under krigstid. Ett beprövat sätt med andra ord.

Det känns riktigt obehagligt för man har inte en chans att se vajern innan det är kört. :(

Det verkar som folk som är irriterade av en eller annan anledning gärna vill göra så här men tänker inte på att det är direkt livsfarligt, de verkar tro att det "bara" slår föraren av hojen.

Det brukar hända lite titt som tätt på skoterleder också.........

General E

So fresh so clean
Gick med
20 Jul 2005
Hoj
ZX-6R -04
Nackskått.

Finns ju en annan historia också med folk som satt upp pålar nedanför hopptorn, vet inte om det är sant iofs.

Nu ska jag logga ut och sätta upp en lina i slutet över en nedförlutande cykelväg i några minuter, för det tycker jag verkar smart.

Gick med
10 Nov 2005
Hoj
Yamaha FZR 600 91 V&H
Bruzda skrev:
2189037 För att svara på rubriken, problemet är ju just det att vissa människor tänker ju inte, saker som dessa är ju något man hör talas om allt för ofta :huvet

det inte knoppen kan tänka ut får kroppen lida för (fängelse alt. piskrapp?)

General E skrev:
2189128 Nackskått.

Finns ju en annan historia också med folk som satt upp pålar nedanför hopptorn, vet inte om det är sant iofs.

Nu ska jag logga ut och sätta upp en lina i slutet över en nedförlutande cykelväg i några minuter, för det tycker jag verkar smart.

det hände här i täby på ängsholmsbadet, en tjej som dog för att någon hade spetsat nån slags flagstånd i botten

General E

So fresh so clean
Gick med
20 Jul 2005
Hoj
ZX-6R -04
Yamaha_Tobbe skrev:
det hände här i täby på ängsholmsbadet, en tjej som dog för att någon hade spetsat nån slags flagstånd i botten

Mera nackskott. Försvaret ska ju omorganiseras så det finns ju resurser....

burner

Ny medlem
Gick med
29 Feb 2004
Hoj
Letar GSXR 1000/750
Yamaha_Tobbe skrev:
2189129 det inte knoppen kan tänka ut får kroppen lida för (fängelse alt. piskrapp?)

Jo, det är också helt sjukt.
Det hände även i Ånnaboda(nära Örebro) då några idioter monterat vassa järnspett precis under hopptornet.

Som tur var så var en någon som simmade runt och upptäckte det innan någon hoppade från hopptornet.

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept