Jävla Jorpes!!!!

magnus_moss

Racing is life!
Gick med
11 Aug 2003
Hoj
Kawasaki Supersport, KTM Supermono, ISR Forgotten Era, Honda CB750
Jag har åkt omkring med Jorpes i hans Transit en del... Sådant kan man bittert få ångra. En sak den gode ynglingen praktiserar är att spara bensin genom att ligga 2 meter bakom feta lastbilar. "Man behöver nästan inte gasa någonting nu!!! Vi ska köra till BRNO under en liter per mil!!! Så lät det i våras och det är svårt att inte bli påverkad. Tyvärr.

Jävla Jorpes!!! :huvet

Så efter SM:et på Sviestad så testade jag "Jorpes teori" lite grann och det verkade ju faktiskt funka. Bilen gick väldigt lätt där 10 meter bakom lastbilen. Tyvärr såg en MC-snut det hela och bötfällde mig med 800 spänn! Fan, jag låg bara där i 2 kilometer!!

Nåväl, detta har mest blivit en rolig historia, något man kan berätta för vänner vid middagsbordet och skratta tillsammans över....ända tills idag. I brevlådan damp det ner ett brev där jag ombedes uttala mig huruvida jag har några "synpunkter på behov av körkortet i arbetet", jag informeras om att "körkort återkallas om föraren av ett motordrivet fordon brutit mot någon regel som är väsentlig från trafiksäkerhetssynpunkt och överträdelsen inte kan anses som ringa. Länsstyrelsen överväger ett ingripande"!!!!!! Avslutningsvis kommeren fin sak; "Om ni motsätter er ett körkortsingripande bör ni ange skälen för det och de bevis som åberopas". Vaddå "Bevis"?
Det finns till och med en liten ruta jag kan kryssa i om
-"Jag medger Återkallelse."

Jag tror jag ruttnar!!!!

Vad är det för värld vi lever i??? Det känns fint att vi betalar höga skatter, någon måste ju kolla upp oss brottslingar. Jag känner mig trygg!

Eller är det kanske ett skämt?

Blir jag av med lappen för detta får du skjutsa mig till ALLA tävlingar nästa år!!! :hihi

magnus_moss

Racing is life!
Gick med
11 Aug 2003
Hoj
Swedie skrev:
Team Lover Bikers... Where's the love tonight?

Inga problem där. Team Lovebajkers kommer att ta många andraplatser till, allt under glad och munter samvaro.
Men vad våra kära myndigheter pysslar med när dom inte är ute och jagar RIKTIGA bovar..... det undrar man ju.

RRacer

Medlem
Gick med
13 Jun 2003
Hoj
PW50
Felaktig kost!

Ät vitt formbröd med rökt kalkonbröst och dallassallad - ger dig falksyn och blixtsnabba reaktioner. Du hade sett länsman en kilometer innan han såg dig.

magnus_moss

Racing is life!
Gick med
11 Aug 2003
Hoj
DOT4 skrev:
Felaktig kost!

Ät vitt formbröd med rökt kalkonbröst och dallassallad - ger dig falksyn och blixtsnabba reaktioner. Du hade sett länsman en kilometer innan han såg dig.

Hade polisen sett rökta kalkonbröstpåvittformbrödsmackor och DALLASSALLAD i bilen så hade han sytt in mig. Ovanstående diet går under "värre än narkotika"-lagen.

ft

Flygnörd
Gick med
15 May 2004
Hoj
Bandit 600, Hva258, KLR600
Eh? Kortet draget för att ligga nära, om jag förstod saken rätt?!

Då bör verkligen varenda gubbe i hatt få kortet draget. Men de kanske kör under andra lagar?

Lycka till. Visserligen så hör jag till de som förespråkar att polisen skall plocka folk som ligger för nära o s v före en massa annat de gärna kollar... men varning eller böter borde ju räcka om man inte har dummat sig förut kan man tycka.

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Inte nog att du förlorade Home Race [tm] från Åsen, dessutom lurade Jorpes in dig i baksugs träsket, har man väl börjat streama långtradare så är man fast, jag har fortfarande mardrömmar efter mina resor med Jorpes, kamremmar som förintas men Jorpes hånler och visar stolt att alla varningslampor lyser, ändå rullar transvestiten med rykande motor, nu har Jorpes dessutom köpt en kit-kylare till sin buss och det ryktas om högfartstester och blackrace.

Abloy

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawasaki KE 125 -81
Har varit med om samma sak, låg och körde mc i en en bilkö, låg och körde om lite bilar eftersom det gick så långsamt. Såg att jag hade en mc-polis några hundra meter bakom mig så jag föll in i ledet. Eftersom han aldrig kunde mäta min hastighet tog han mig för att jag hade för lite avstånd till framnförvarande fordon istället.

Länstyrelsen ville låna mitt kort men jag sa att jag inte var intresserad och att jag behöver kortet i mitt yrke De nöjde sig med det och gav mig en varning.

Hoppas att det ordnar sig till det bästa.

(tydligen betraktas det som vårdlöshet i trafik så man kan ju aldrig veta hur det slutar)

magnus_moss

Racing is life!
Gick med
11 Aug 2003
Hoj
Abloy skrev:
Har varit med om samma sak, låg och körde mc i en en bilkö, låg och körde om lite bilar eftersom det gick så långsamt. Såg att jag hade en mc-polis några hundra meter bakom mig så jag föll in i ledet. Eftersom han aldrig kunde mäta min hastighet tog han mig för att jag hade för lite avstånd till framnförvarande fordon istället.

Länstyrelsen ville låna mitt kort men jag sa att jag inte var intresserad och att jag behöver kortet i mitt yrke De nöjde sig med det och gav mig en varning.

(tydligen betraktas det som vårdlöshet i trafik så man kan ju aldrig veta hur det slutar)

Jag är helt stum!!! Löper jag alltså en reell risk att mista lappen?? Vad ska jag anföra som visar att jag behöver kortet i mitt yrke...???... kan inte!! Då skulle det vara en bättre ide att frun som är psykiater skrev ett intyg som sa att "Han blir knäpp om han inte får köra hoj FORT"... :D

På ett ställe på blanketten jag ska skicka in får jag kryssa i om jag
1. motsätter mig körkortsingripande
2. medger varning men motsätter mig återkallelse.
3. medger återkallelse.
Funderar på att lägga till en rad och skriva
4. Kumlabunkern på livstid!!!
Undrar om dom skulle fatta att jag skojar... :va

fireblade

Mitt tjänstefordon är större än ditt...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
CBR954RR -02, Qingqi 125cc scooter -06
Abloy skrev:

I en bilkö.... de/du måste skämta eller var det ingen kö egentligen?

Abloy

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawasaki KE 125 -81
magnus_moss skrev:
Jag är helt stum!!! Löper jag alltså en reell risk att mista lappen?? Vad ska jag anföra som visar att jag behöver kortet i mitt yrke...???... kan inte!! Då skulle det vara en bättre ide att frun som är psykiater skrev ett intyg som sa att "Han blir knäpp om han inte får köra hoj FORT"... :D

På ett ställe på blanketten jag ska skicka in får jag kryssa i om jag
1. motsätter mig körkortsingripande
2. medger varning men motsätter mig återkallelse.
3. medger återkallelse.
Funderar på att lägga till en rad och skriva
4. Kumlabunkern på livstid!!!
Undrar om dom skulle fatta att jag skojar... :va

Körde på punkt två om jag inte mins fel.
Sen tror jag att jag snurrade till något om att jag redan tagit mitt straff genom böterna och att jag hade förstått att jag hade handlat fel och att det inte skulle ske igen, bla, bla ,bla

magnus_moss

Racing is life!
Gick med
11 Aug 2003
Hoj
Nu har jag pratat med handläggare BO Paglert!!! Jojomensan, lappen kan åka för an så ALLVARLIG förseelse men ofta slutar det med en varning!! Men det händer att lappen ryker. När jag framhöll att alla vänner och på jobbet som jag berättar om denna incident skrattar tarmarna ur sig åt denna absurditet så var han ganska oförstående.. "Nu är det så här det är..." .... och det är det ju.

Jag darrar av skräck! Kanske jag ska parkera långt ifrån alla andra nu på Åsen... Jag menar att det kan ju inte vara roligt att stå bredvid en snudd på kriminell person... :(

Abloy

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawasaki KE 125 -81
fireblade skrev:
I en bilkö.... de/du måste skämta eller var det ingen kö egentligen?

Det var kö och polisen var tokig.

Efter att han vinglat upp brevid mig och vinkat in mig till kanten så började han med att fråga mig om jag var stålmannen :7peta Jag svarade -ursäkta men nu fårstår jag inte riktigt vad du pratar om :va

Sen när jag ifrågasatte och ville att han skulle precisera bakom vilka bilar och under vilken sträcka han avsåg att jag brutit mot några bestämmelser så blev ännu argare.

Alla bilar låg ju i hoptryckta och väntade på omkörningstillfällen och om man lämnar lucka så klämer någon annan in sig menade jag. Och jag låg och körde om eftersom det gick i 80 och det var 90 och 110 väg.

Så då hotade han med att han skulle ta mig för hastighetsöverträdelse om jag inte skrev på oboten :7peta

Efter alla lösa påståenden från hans sida bad jag om att få titta på filmen, mest bara för att veta om han filmat eller ej, nu stod han och trampade på stället.

Slutade hur som helst att jag skrev på boteslappen mest för att slippa prata med han och trodde att de skulle vara lugnt sen, men ack vad fel jag hade.

Han avslutade med att berätta för mig att man ska köra som om man är bäst i trafiken varpå jag svarade att med den inställningen så överlever man inte många dagar på en motorcykel. Han rättade sig då och sa att man ska försöka att köra bäst i trafiken varpå han vinglae vidare på sin polis.mc

jorpes

Soppatorsk sen Punka. Lökmekmiss?
Gick med
11 May 2003
Hoj
R1 -08
magnus_moss skrev:
Nu har jag pratat med handläggare BO Paglert!!! Jojomensan, lappen kan åka för an så ALLVARLIG förseelse men ofta slutar det med en varning!! Men det händer att lappen ryker. När jag framhöll att alla vänner och på jobbet som jag berättar om denna incident skrattar tarmarna ur sig åt denna absurditet så var han ganska oförstående.. "Nu är det så här det är..." .... och det är det ju.

Jag darrar av skräck! Kanske jag ska parkera långt ifrån alla andra nu på Åsen... Jag menar att det kan ju inte vara roligt att stå bredvid en snudd på kriminell person... :(

Jaadu Mozzberch. Min mamma var ju så stolt över mig efter att träffat dig. -"Det är ju riktigt trevliga pojkar som kör motorcykel", sa hon efter lastningssessionen till BRNO. Men nu måste jag nog meddela att det itche är aktuellt att dela tält med en sådan brottsling längre.

För övrigt så kommer jag aldrig sluta åka baksug på långtradare, det gäller att göra det med stil, finess och elegans. Länge leve Kim Jenssen Transport, Die Grosse Gelben fur die Scandinaven och varför inte de Holländska, min nya favorit, Van den Transporterpool!

Nej, dax o checka ut för idag o dra häng på någon lastbil till Gåsen!

/Jorpes den Anhängerfahrer

magnus_moss

Racing is life!
Gick med
11 Aug 2003
Hoj
jorpes skrev:
Jaadu Mozzberch. Min mamma var ju så stolt över mig efter att träffat dig. -"Det är ju riktigt trevliga pojkar som kör motorcykel", sa hon efter lastningssessionen till BRNO. Men nu måste jag nog meddela att det itche är aktuellt att dela tält med en sådan brottsling längre.

För övrigt så kommer jag aldrig sluta åka baksug på långtradare, det gäller att göra det med stil, finess och elegans. Länge leve Kim Jenssen Transport, Die Grosse Gelben fur die Scandinaven och varför inte de Holländska, min nya favorit, Van den Transporterpool!

Kolla backspegeln så syns vi där!! :kär

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
jorpes skrev:

Ja du Jordpez, baksug är en livsstil helt enkelt, men det tar åratal att bemästra din fina sleep streaming teknik, man måste bli ett med tradaren.

Gottis

West Coast Xtremes
Gick med
4 Apr 2004
Hoj
Tre hjuling och en rosa el fyrjuling från biltema
vill inte vara sån men hur gick det med kortet Mozzberg :confused:

blev du av med glömde fråga på Anderstorp sist :)

Mrlind

Ny medlem
Gick med
28 Apr 2003
Hoj
KX250F, KTM RC8R, Knäortros :)
Snacka om att du väcker minnen mossan.. Jorpes fick höra både ett och annat när jag har samåkt med honom, ang. lastbilsläggningen.. btw, är inte du i australien??

magnus_moss

Racing is life!
Gick med
11 Aug 2003
Hoj
Gottis skrev:
vill inte vara sån men hur gick det med kortet Mozzberg :confused:

blev du av med glömde fråga på Anderstorp sist :)

Nej, jag blev inte av med kortet. Jag skickade in att "jag inte tyckte att jag skulle bli av med kortet och tydligen höll dom med.
Puh!! :)

Gottis

West Coast Xtremes
Gick med
4 Apr 2004
Hoj
Tre hjuling och en rosa el fyrjuling från biltema
magnus_moss skrev:
Nej, jag blev inte av med kortet. Jag skickade in att "jag inte tyckte att jag skulle bli av med kortet och tydligen höll dom med.
Puh!! :)

Okej det va skönt att höra :)

Nyheter
Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife

Motorcykelkörning på klassi...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ökat antal körkortsåterkallelser

Foto: Liza Simonsson Und...

CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!

Idag har vi äntligen fått s...

BMW Motorrad slår nytt försäljningsrekord

Efter att ha sålt 210 408 m...

Honda Gold Wing fyller 50 år

Sedan 1975 har Honda Gold W...