Jävla myggbett

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Monster 1100S 2009 Extra allt
har råkat ut för en massa massa myggbett på de mest konstiga ställena...

Nån som har nått mirakelpreparat eller en riktig indiandans för att få bort den ohyggliga klådan?

:hej

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R, ZX-7R
Olivolja, första hjälpen till allt. MMmmmmm, sitter o dricker det nu faktiskt :p slurp.

750RR

Sergeant

SNÄLL
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Suzuki GSX-R750
Det här låter kanske lite konstigt men färsk urin lindrar faktiskt lite. Provade det i lumpen. Kan säga att man inte luktade så gott efter två veckor i fält. Glömde jag att berätta om avföringen som man var tvungen att förvara i ryggsäcken :( .

Vet iofs. inte om det på något sett kan vara farligt med urin på huden. Den är ju steril när den kommer, men samtidigt är det ju ett perfekt tillväxtmedium för olika bakterier. Mycket nitrater.

Vet att fångar för i tiden fejkade infektioner genom att ta ett hårstå och doppa det i urin och lägga det i ett sår. Kan ge fula inflamationer.

Så du skall nog undvika det. Passar bäst för dumma lumpare :crash

Slut, frågor, framåt :hej

EDIT/ Jag kan alltså inte ge något bra svar annat än klia inte :)

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Sergeant skrev:
Det här låter kanske lite konstigt men färsk urin lindrar faktiskt lite. Provade det i lumpen. Kan säga att man inte luktade så gott efter två veckor i fält. Glömde jag att berätta om avföringen som man var tvungen att förvara i ryggsäcken :( .

Vet iofs. inte om det på något sett kan vara farligt med urin på huden. Den är ju steril när den kommer, men samtidigt är det ju ett perfekt tillväxtmedium för olika bakterier. Mycket nitrater.

Vet att fångar för i tiden fejkade infektioner genom att ta ett hårstå och doppa det i urin och lägga det i ett sår. Kan ge fula inflamationer.

Så du skall nog undvika det. Passar bäst för dumma lumpare :crash

Slut, frågor, framåt :hej

EDIT/ Jag kan alltså inte ge något bra svar annat än klia inte :)

Det var sannerligen ett intressant inlägg serg.... Hmm...

Har provat oljan å det hjälpte :tummenupp

Tackar så mycket... :bow
Vad skulle man göra utan sporthoj??

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
hållundan skrev:
Det var sannerligen ett intressant inlägg serg.... Hmm...

Har provat oljan å det hjälpte :tummenupp

Tackar så mycket... :bow
Vad skulle man göra utan sporthoj??

Sa jag ju :)

Sov nu kladdigt :tummenupp

750RR

Sergeant

SNÄLL
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Suzuki GSX-R750
Sov gott :hej

Tur att oljan funkade så att du inte gjorde något dumt som någon föreslog :rolleyes: .

Ha det gött :hej

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
hållundan skrev:
:fakta

Jävligt kladdigt....

Nä, nu drar jag mej :hej

Jag kan berätta nåt kladdigt :D

Jag skulle ut o springa en runda i solen och kletade in mig - hela mig - med olivolja och stack iväg.

Efter en kilometer kom jag ju på att jag höll på att laga mat och det var grytor på spisen :skrämd
Tvärvänder och ser en snutbil köra förbi, den hann jag inte vinka in. Sen kom det faktiskt en till som jag hann vinka in och berättade situationen och att jag hade sprungit och var trött. Jag fick visa att jag hade nyckeln i skon och sen tittade på varandra varav de sa, hoppa in.

Jag blev hemkörd och kollade sätet efter jag klivit ur och tänke att det var tur som fan att det inte var min bil för då hade jag dödat den personen :D Så kladdigt det var, det rann olivolja från det svarta skinnsätet :D

Allt vatten hade försvunnit från grytan och den stod o pös lite..... ingen brandrisk :)

DET var kladdigt om nåt :fakta :fakta

750RR

Mekus

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
HyrKalsong 650 GT Comet
Funkar olivoljan mot dom där förbannade j*vla knotten med? Jag kommer precis från en jakttur nu som jag dock tyvärr inte uthärdade längre än en kvart då jag hade några tusen envisa kompisar som ville äta/ suga i sig mig(nej, dom var inte blonda och jag såg inga bröst) men jag har fan utslag över hela mig, dom jävlarna verkar ha krupit in under jackan och haft en riktig röjarskiva medan jag satt och flaxade som en väderkvarn... :(

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Mekus skrev:
Funkar olivoljan mot dom där förbannade j*vla knotten med? Jag kommer precis från en jakttur nu som jag dock tyvärr inte uthärdade längre än en kvart då jag hade några tusen envisa kompisar som ville äta/ suga i sig mig(nej, dom var inte blonda och jag såg inga bröst) men jag har fan utslag över hela mig, dom jävlarna verkar ha krupit in under jackan och haft en riktig röjarskiva medan jag satt och flaxade som en väderkvarn... :(

Klart den funkar macke :tummenupp

Flaxade som en väderkvarn :D :D :D

750RR

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
maverick_750rr skrev:
Jag kan berätta nåt kladdigt :D

Jag skulle ut o springa en runda i solen och kletade in mig - hela mig - med olivolja och stack iväg.

Efter en kilometer kom jag ju på att jag höll på att laga mat och det var grytor på spisen :skrämd
Tvärvänder och ser en snutbil köra förbi, den hann jag inte vinka in. Sen kom det faktiskt en till som jag hann vinka in och berättade situationen och att jag hade sprungit och var trött. Jag fick visa att jag hade nyckeln i skon och sen tittade på varandra varav de sa, hoppa in.

Jag blev hemkörd och kollade sätet efter jag klivit ur och tänke att det var tur som fan att det inte var min bil för då hade jag dödat den personen :D Så kladdigt det var, det rann olivolja från det svarta skinnsätet :D

Allt vatten hade försvunnit från grytan och den stod o pös lite..... ingen brandrisk :)

DET var kladdigt om nåt :fakta :fakta

750RR

HA HA HA HA :D :D :D

Ja, va fan har man inte polisen till???

Anciol

Bitterfitta MC
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
såld till förmån för barnvagn...men har mutat in mig på en TL1000
Vet bara att när man redan fått ett myggbett så ska man göra ett kryss med nageln precis på bettet. Då slutar det att klia.

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Anciol skrev:
Vet bara att när man redan fått ett myggbett så ska man göra ett kryss med nageln precis på bettet. Då slutar det att klia.

Fasen, då kommer jag se ut som en jäkla bingobricka med en massa kryss hit å dit =)

Nyheter
2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...