Jävla Samsung tv. Ändra bläddringsordning?

Jonte

Stäng nyreggningen, banna alla >#10 000
Gick med
18 Sep 2003
Jag har sökt på internet men hittar inget och verkar ha slarvat bort instruktionsboken. Fast ni svarar nog snabbare än vad jag kan läsa mig till hoppas jag.

Jag har en serie 5 40" lcd. När man ska ändra mellan component ingång och hdmi eller scart använder man knappen upp till höger på fjärrkontrollen för att bläddra mellan kanalerna. Dock så börjar tvn med scart kanalerna fast jag inte har något i scart ingångarna. Ska man till xboxen måste man alltså trycka igenom flera kanaler. Jobbigt. Jag hittar inget i menyn som verkar kunna ändra ordningen men det borde ju finnas?

Förstår ni problemet? Tack på förhand.

Har exakt samma, men man kan välja vilka kanaler den ska hoppa över vid bläddring. Bör väl gå till utgångarna också?

Min Samsung Q97a har samma "problem". Så vitt jag vet går det bara att stega runt i turordning, inte att ändra något där. Jag har bara en HDMI-enhet så jag har TVn konstant ställd på HDMI1 eftersom den automatväxlar till scartingångarna när de enheterna startas och sen växlar den tillbaka till HDMI när man stänger av dem igen.

Har exakt samma, men man kan välja vilka kanaler den ska hoppa över vid bläddring. Bör väl gå till utgångarna också?

Hur då?

Min Samsung Q97a har samma "problem". Så vitt jag vet går det bara att stega runt i turordning, inte att ändra något där. Jag har bara en HDMI-enhet så jag har TVn konstant ställd på HDMI1 eftersom den automatväxlar till scartingångarna när de enheterna startas och sen växlar den tillbaka till HDMI när man stänger av dem igen.

Problemet är att jag har både xbox och pc och jag har inte kommit på bättre sätt att komma till dem än att trycka sig förbi scart ingångarna. Två tryck i onödan.

Last edited:
Har ingen platt-tv men är sugen på att inhandla men man får en tankeställare när man hör om brister. Krånglar platt-tv mycket? Pajja pixlar, inbrända bilder in i skärmen, svårhanterliga menyer och inställningar, osv?

Problemet är att jag har både xbox och pc och jag har inte kommit på bättre sätt att komma till dem än att trycka sig förbi scart ingångarna. Två tryck i onödan.
På min är det nästan snabbare att gå in i menyn -> ingångar och där välja källa om det är många enheter anslutna. Har man en tredjeparts fjärrkontroll som är programmerbar ska det visst gå att ställa in snabbknappar för källor. Inget jag testat själv dock.

Har ingen platt-tv men är sugen på att inhandla men man får en tankeställare när man hör om brister. Krånglar platt-tv mycket? Pajja pixlar, inbrända bilder in i skärmen, svårhanterliga menyer och inställningar, osv?
Fick uppdatera mjukvaran på min, annars har den funkat fint i 1,5 år nu. Inga problem med pixlar eller inbränning. En av de största riskerna tycker jag verkar vara att vissa apparater piper ganska högt från nätagg/komponenter. Och det kan vara olika högt från TV till TV, även av samma märke och modell. Min var dock knäpptyst första året, kan pipa emellanåt nu från nätagget. Men den är fortfarande tystare än den gamla 32" tjocktvn.

Last edited:
Tack för tipset. Plasma ha bra svärta men jag vill ha en LCD 100Mhz, vill kunna spela på den om jag känner för det. Sugen på en Samsung 46-50 tums med Rose black design.

Kolla in Samsungs LED-lcd. Grym svärta, 3cm tjock, inbyggd mediespelare, mm, mm
Lite dyra än sålänge, men grym TV.

Men fan nu blir jag sugen på en Philips 47-tummare, full-hd, 100Mhz, ambilight spectra 2 som jag såg i reklambladet. Dessutom får man en Blu-rayspelare till och några filmer.
Går på 14990 kr.

Men fan nu blir jag sugen på en Philips 47-tummare, full-hd, 100Mhz, ambilight spectra 2 som jag såg i reklambladet. Dessutom får man en Blu-rayspelare till och några filmer.
Går på 14990 kr.

Det var någon Philips tv som van EISA för bästa LCD (samsung för bästa LED). Det är säkert ett bra köp.

On topic:
Jag har oxå samma "problem" och en serie 5. Det är egentligen inget problem utan en bekvämlighets sak. Men det borde gå att "stänga av" de kaneler man inte använder, som när hdmi-enheten inte är igång så syns den inte på listan. Tror dock inte att det finns någon direkt åtgärd för det där.

Nyheter
Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

BMW R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Sveriges vägar i allt bättre skick