Jävlas med grannen

Santo

Fuck You Burnout
Gick med
17 Dec 2003
Hoj
R1 2007
Så här ligger det till; min lilla "ingen reklam tack"-skyllt räcker inte för att vissa idioter ska fatta att jag inte vill ha ngn reklam i min brevlåda. Jag har därför klistrat upp en A4 på dörren med ett argt budskap vilket har fungerat klockrent.

Nu till min granne:
Han är en polare som bor snett ovanför mig och han har på senare tid börjat ta ner min fina lapp och lagt den i brevlådan. I dag har han tagit ner den 5 gånger och han tycker att det är jätteroligt.

Kom precis upp från min andra granne, en polare som bor snett nedanför mig och då låg den där jävla lappen på golvet innanför dörren igen.

Eftersom jag har städat idag har jag rensat ut ett x antal kilo papper som skulle slängas så jag gick upp o slängde det i grannens brevlåda :hihi

Jag antar att det kommer att bli "krig" nu så jag måste ha idéer om vilka djävulstyg man kan göra med hans brevlåda. Nu vill jag att ni öser på med bra förslag så jag kan jävlas ordentligt tillbaka.

Vad tycker ni att jag ska göra, samt vad kan jag göra för att skydda mig?

:)

LazBoy

Ny medlem
Gick med
21 Jul 2005
Hoj
Honda VTR 1000F Firestorm -98
Samla på dig en jäkla massa papper, reklam etc. Förslagsvis i papperskassar.. Sen när du har tillräckligt många, så radar du upp det utanför grannens dörr, när han är inne i lägenheten. Får du kassarna att räcka från dörren (som då måste gå utåt) till närmsta vägg, så får han lite bekymmer att komma ut.. Kom även ihåg att tejpa över "kikhålet" så han inte kan se VARFÖR hans dörr inte går att öppna.. :hihi

Engstrom

Bannad
Gick med
25 Feb 2006
Hoj
Vit Aprilia.
Santo skrev:
2253098 Så här ligger det till; min lilla "ingen reklam tack"-skyllt räcker inte för att vissa idioter ska fatta att jag inte vill ha ngn reklam i min brevlåda. Jag har därför klistrat upp en A4 på dörren med ett argt budskap vilket har fungerat klockrent.

Nu till min granne:
Han är en polare som bor snett ovanför mig och han har på senare tid börjat ta ner min fina lapp och lagt den i brevlådan. I dag har han tagit ner den 5 gånger och han tycker att det är jätteroligt.

Kom precis upp från min andra granne, en polare som bor snett nedanför mig och då låg den där jävla lappen på golvet innanför dörren igen.

Eftersom jag har städat idag har jag rensat ut ett x antal kilo papper som skulle slängas så jag gick upp o slängde det i grannens brevlåda :hihi

Jag antar att det kommer att bli "krig" nu så jag måste ha idéer om vilka djävulstyg man kan göra med hans brevlåda. Nu vill jag att ni öser på med bra förslag så jag kan jävlas ordentligt tillbaka.

Vad tycker ni att jag ska göra, samt vad kan jag göra för att skydda mig?

:)
Släpp in massor av vandrande pinnar, dom förökar sig snabbt som attans, tillslut kommar hela lägenheten vara fylld av pinnar :7peta

Gick med
14 Oct 2005
Hoj
GSXR1100-91, Z650-77 och en HD-chopper -77
Om du är säker på att det är han...

Kopiera upp din "Ingen reklam"-lapp i 1000 exemplar, tryck ner alla i hans brevlåda när han inte är hemma.

Vid konfrontation säger du bara: "Nä, jag tänkte att du var så avundsjuk på min lapp, så jag ville bara dela med mig.", eller liknande.

Men är det fullt krig kan du använda en skruvdragare & grabber, och skruva igen hans dörr helt å hållet (med han på in eller utsidan är valfritt.) :)

Last edited:

Santo

Fuck You Burnout
Gick med
17 Dec 2003
Hoj
R1 2007
Hehehehe... det här blir ju skitbra! :banana

Anteckar alla bra förslag och om han dummar sig kommer jag att skrida till verket :D

Allt kommer att dokumenteras och förhoppningsvis kommer det leda till ett gott skratt :hihi

Mark

FÖRrBANNAD
Gick med
30 May 2003
Hoj
KTM 990 SMR
Skydda dig själv genom att ställa en stooor papperkorg under ditt brevinkast. Det borde samla upp det mesta av all skit som du kommer få tillbaka.

Sen, för att göra en trejäl tvist på det hela tycker jag att du ska blanda in den tredje grannen. Gör nåt så att den tredje grannen tror att de är din "fiende" som gjort saken. Tex. kan du låtsas som att du har blivit utsatt för samma sak om du utsätter honom för.
Blev de rörigt nu kanske? :va

Om du har nån såndär liten liten batterdriven bil, som välter när den kör mot en vägg, (kör upp på väggen, slår runt, och fortsätter köra) kan du släppa ner en sådan med bläck på hjulen :)

Lycka till och håll oss uppdaterade!

Gabor

Guest
Nursey skrev:
2253162 Orden Pandoras Box, ring a bell?

Förklara är du snäll, :lol :rofl

" Vaknade en morgon för länge sedan av att någon släppte in ljuset i mitt krypin, jag klev upp och ut. Sedan dess har världen inte varit sig lik "

Scorpion.SE

Ny medlem
Gick med
9 May 2006
Hoj
*Såld*
En rolig grej jag råkat ut för:

Hade inflyttningsfest för ett par år sedan.

Dagen efter ringer det på dörren vi ca 09.00, där står 3 st grannar och tycker det var en bra idé ock kul grej jag kommit på...

EH?
Vadå?

Visar sig att min kompis lagt lappar i alla grannars brevlådor (utan min vetskap) och bjudit in dem på kaffe och kaka...

Måttligt kul när man är bakis, lägenheten i ett mindre kaos...

Men, det var väll bara att ta det med ro och bjuda på vad som fanns..

Engstrom skrev:
2253199 Släpp in massor av vandrande pinnar, dom förökar sig snabbt som attans, tillslut kommar hela lägenheten vara fylld av pinnar :7peta

Sedan sprider de sig till lägenheten nedanför :banana

FreddaAbborre

Fina fisken
Gick med
29 Aug 2004
Hoj
Moto-Martin Z1 900, Z1 -74, Z1000 -78 to be superbike, VFR400 Repsol
Scorpion.SE skrev:
2253538 En rolig grej jag råkat ut för:

Hade inflyttningsfest för ett par år sedan.

Dagen efter ringer det på dörren vi ca 09.00, där står 3 st grannar och tycker det var en bra idé ock kul grej jag kommit på...

EH?
Vadå?

Visar sig att min kompis lagt lappar i alla grannars brevlådor (utan min vetskap) och bjudit in dem på kaffe och kaka...

Måttligt kul när man är bakis, lägenheten i ett mindre kaos...

Men, det var väll bara att ta det med ro och bjuda på vad som fanns..
s
Hahaha! Klar ballt skämt utan att ens vara nära att passera gränsen!

Har han ett stort brevinkast kanske du kan få in en burk med discorök, som du naturligtvis låter pumpa ut innehållet.

FreddaAbborre

Fina fisken
Gick med
29 Aug 2004
Hoj
Moto-Martin Z1 900, Z1 -74, Z1000 -78 to be superbike, VFR400 Repsol
En polare uppskattade mycket de 3 LÅDOR med årsredovisningar jag beställde till han.

Nursey

Utan lem
Gick med
26 Jun 2008
Hoj
Svart Bandithona
Gabor skrev:
2253510 Förklara är du snäll, :lol :rofl

" Vaknade en morgon för länge sedan av att någon släppte in ljuset i mitt krypin, jag klev upp och ut. Sedan dess har världen inte varit sig lik "

Jag menar är han säker på att han vill öppna Pandoras ask? What goes around comes around..kanske värre än man räknar med :gnissla

MiZou

Ny medlem
Gick med
7 May 2005
Hoj
Hojlös
lägg lite räkor i hans gardinstång, sedan jävlar kommer det börja lukta helvete hemma hos honom...hehe...

JörgenT

Ny medlem
Gick med
15 Jul 2004
Hoj
Blackbird-98
Köp en surströmings burk! Öppna! Ta en trasa o häll den goda surströmings såsen så den blir fuktig o nice! Tryck ned den i brev inkastet.. :D

Mark

FÖRrBANNAD
Gick med
30 May 2003
Hoj
KTM 990 SMR
JörgenT skrev:
2253839 Köp en surströmings burk! Öppna! Ta en trasa o häll den goda surströmings såsen så den blir fuktig o nice! Tryck ned den i brev inkastet.. :D

App app, tänk dig för VAR du öppnar burken... utomhus kan vara en rekomendation!

Santo

Fuck You Burnout
Gick med
17 Dec 2003
Hoj
R1 2007
Uppdatering:

Jag ringde grannen idag och sa åt honom att hämta tvättstugenyckeln och lägga den i min brevlåda för jag ville inte bli av med tvättiden.

Gissa min förvåning när nyckeln ligger på golvet innanför dörren men lappen sitter kvar på dörren :va

Han kanske tänkte efter lite efter att jag dumpat ett par kilo gamla räkningar i hans brevlåda igår kväll... jaja... fan hade ju sett fram emot att få busa lite

... men än är inget defenitivt :)

Lugn

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Mar 2003
Hoj
S1000RR, KX450SR
Limma igen hans brevinkast (utan att det syns), så kan han sitta där och fundera över varför han inte får någon post... :hihi

Nyheter
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!