J&D LC-3 en bra gitarr?

Lurch

Partiellt rupturerad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Suzuki GSX-R 750
Som rubriken säger. Ni som vet lite om gitarrer, åsikter om denna mottages tacksamt! (OBS. Jag ska ha en svart med guldpläterade detaljer, ej den vita modellen)

J&D LC Series
JD-LC3

Construction: Set-in Neck
Body: Alder or Mahogany
Neck: Maple or Mahogany
FingerBoard: Rosewood
Scale Length: 628mm
Radius: 350mm
Frets: 22
Machine Head: Kluson Type, Die-Cast
Tremolo: Tune-O-Matic Bridge
Hardware: Gold
Pickups: Gold, Ceramic Humbucking x 2, B/W/B P/Guard
Controls: 2 Volume, 2 Tone,
3 Way Toggle Switching

J&D LC-3

yc-lc3.jpg

.

Hurricane600

Förnuftets röst i idioternas näste-PSG90
Gick med
22 Jul 2004
Hoj
no more :(
Alltså min erfarenhet av sånna där lågbudgetmärken är att det bara är ren skit...ursäkta att jag är så rakt på om du nu har köpt guran redan :(

Köp hellre en billig korea Ibanez,en Squier,Epipone(nåja...) eller liknande som iallafall har någon form av märkesstatus o leva upp till!

eller varför inte nåt beggat?

edit: Har visserligen inte provat denna les paulkopia du är intresserad av men har lirat på en o annan j&d o liknande Strata kopia och mina åsikter om de gurorna lämpar sig inte i skrift, spara mer pengar o köp något riktigt på en gång, som sagt kolla begmarknaden där kan man göra många fina klipp om man bara har en 3000-6000:-

Mech

www.apan.se
Gick med
24 May 2004
Hoj
R
Kan bara hålla med föregående talare.
Om du ändå ska börja lira eller har lirat och ska spela ett tag till. Varför inte köpa nått riktigt?

Hurricane600

Gick med
22 Jul 2004
Hoj
Solid snake skrev:
Denna var rätt fin tycker jag, dock så kan jag inget om gitarrer, tyckte bara om formen på den.

Nu ska vi se om den lilla länken funkar...

http://www.aoqz76.dsl.pipex.com/Web Page Components/Wallpaper/Music/BC Rich Warlock.jpg

Dom där BCricharna ser spektakulära ut men finns även de i flertalet olika serier, från det värsta junket som har byggts till faktist riktigt fina gitarrer!

Om du gillar warlocken så kolla in Bc-rich Beast eller varför inte Assassin i neck-thru serien! var nära på att köpa en sådan innan det blev min nuvarande Ibanez :)

Lurch

Partiellt rupturerad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Suzuki GSX-R 750
Tack för snabba svar! Kan ni specificera lite vad som inte är bra med gitarren? Ge gärna förslag på bättre gitarrer i samma prisklass (max 3000 kr).

.

Solid snake

Guest
Superbee skrev:
Dom där BCricharna ser spektakulära ut men finns även de i flertalet olika serier, från det värsta junket som har byggts till faktist riktigt fina gitarrer!

Om du gillar warlocken så kolla in Bc-rich Beast eller varför inte Assassin i neck-thru serien! var nära på att köpa en sådan innan det blev min nuvarande Ibanez :)

Ibanez ska vara riktigt bra om man lirar death metal har jag hört, iofs så använder väl dom flesta i dödsbanden ibanez. :)

Edit: beasten var ju fin som fan, gillade den som fasen, sugen på o köpa den bara för att ha den. :hihi

Last edited:

Lurch

Partiellt rupturerad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Suzuki GSX-R 750
Kom igen boys, bygg på er kritik med lite fakta och ge mig tips på en bättre gitarr till samma pris! :yoparty Kanske det till och med finns nån som har något positivt att säga om J&D?

.

stony

Yes!! Nu ännu drygare
Gick med
30 Jun 2003
Hoj
Sålda
min första "riktiga" gitarr var en Ibanez rg 350 (har jag för mig) med 2 st Emg mickar på. kanongitarr enligt mitt tycke, smal skön hals, ganska lättspelad, och som pricken över i´t ett floyd ross stall :)

finns en del sköna yxor på ex musikborsen.se

Men jag skulle nog sökt igenom blocket efter en beg. gitarr för där kan du göra bra klipp.

skulle jag köpa en ny gitarr för 3000 skulle jag nog köppt denna
big_125750.jpg

Last edited:

Lurch

Partiellt rupturerad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Suzuki GSX-R 750
stony skrev:
min första "riktiga" gitarr var en Ibanez rg 350 (har jag för mig) med 2 st Emg mickar på. kanongitarr enligt mitt tycke, smal skön hals, ganska lättspelad, och som pricken över i´t ett floyd ross stall :)

finns en del sköna yxor på ex musikborsen.se

Men jag skulle nog sökt igenom blocket efter en beg. gitarr för där kan du göra bra klipp.

skulle jag köpa en ny gitarr för 3000 skulle jag nog köppt denna
big_125750.jpg

Och det där är vad för modell? Pris?

Hurricane600

Gick med
22 Jul 2004
Hoj
Jag håller också på ibanez helt enkelt klockrena lättspelade modeller som låter helt ok för fikapengar!

Själv kör jag på en helt ok ibanez som heter rg470

Rg är väl "hårdrocksserien" finns lite alltmöjligt nu min rg470 finns nog inte kvar i sortimentet längre...

Skulle jag köpa en ny skulle jag nog kolla på de där S modellerna, finns billiga varianter av dem med...

Sen om jag skulle köpa en beggad...

Old school JEM !! :Bugar

edit:

den ibanezen på bild är ett klockrent exempel på en gitarr i RG-serien! min egna är snarlik den skiljer väl på mekaniken,stallet o mikarna ungefär!
ps, floyd roose stall tror jag inte man får på någon ibanez numera utan blir deras lo-pro,lo-trs, lo-pr-edge hejohå eller vad de nu heter, ganska bra stall som man kan svajja på med utan att de stämmer ur sig men de är jävla meck o ställa in dem så de funkar bra(OBS min egna åsikt) ioförsig inte som kahler varianten man har på special stratan...men endå :)

så begagnatmarknaden är nog din vän! men kan vara lite lurigt om man inte köper från en bra handlare, många snedvridna halsar blire när de bara hänger på folks väggar...personligen vill jag rekommendera www.jam.se jag vet att de är schyssta grabbar som jobbar där o vet vad de håller på med!

förstärkardoktorn är väl de som har mest ibanezer? gillar dock inte den butiken alls har bara hört dåligt och upplevt dålgt med dem också för den delen...

edit 2: såg nu att du bor i östersund...hör med grabbarna på www.jam.se de kan säkert ge dig en bra deal, bjussar dessutom på frakten om du handlar för över 1000:- vilket du lär göra om du väljer o handla där.

Last edited:

stony

Yes!! Nu ännu drygare
Gick med
30 Jun 2003
Hoj
Sålda
Lurch skrev:
Och det där är vad för modell? Pris?

IBANEZ elgitarr RG170DXBK heter den.
Men som sagt. köp en begangnad, du bör även testa lite olika modeller innan du bestämmer dig, för köper du en över internet och inte testat den kommer du i värsta fall hata den efter nån vecka,

jag älskar gitarrer med fet sustain!! det är det bästa jag vet :tummenupp
har lagt upp den i en annan gitarrtråd för längesedan,
med detta är min yxa.

Bifogat

• PICT0110.JPG
    PICT0110.JPG
    66.4 KB · Visningar: 113

Hurricane600

Gick med
22 Jul 2004
Hoj
stony skrev:
IBANEZ elgitarr RG170DXBK heter den.
Men som sagt. köp en begangnad, du bör även testa lite olika modeller innan du bestämmer dig, för köper du en över internet och inte testat den kommer du i värsta fall hata den efter nån vecka,

jag älskar gitarrer med fet sustain!! det är det bästa jag vet :tummenupp
har lagt upp den i en annan gitarrtråd för längesedan,
med detta är min yxa.

Snygging! var nog inte helt billig heller!

Gibson är fina guror synd att de kostar lite mer än de smakar, ta inte illa upp de är jäkligt fina gitarrer! men priserna är lite väl sjuka om man frågar mig, men de är väl som de där med ducatimotorcyklar också :rolleyes:

stony

Yes!! Nu ännu drygare
Gick med
30 Jun 2003
Hoj
Sålda
Superbee skrev:
Snygging! var nog inte helt billig heller!

Gibson är fina guror synd att de kostar lite mer än de smakar, ta inte illa upp de är jäkligt fina gitarrer! men priserna är lite väl sjuka om man frågar mig, men de är väl som de där med ducatimotorcyklar också :rolleyes:

Kan hålla med om att det är saftiga priser på gibson,
den jag har kostar 54 000 i sverige, dock köppte jag den för 22 i singapore :tummenupp
Dock är det klart bästa gitarren i mitt tycke, finns inte mycket som kommer upp i klass med den (enligt mig :) )

supernaut

Anonyma Adrenalinister
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Xtra Terrestrial 660
klart att du skall köpa om du gillar den. Tycker du att den är skön att spela på så är den skön att spela på.

Hurricane600

Gick med
22 Jul 2004
Hoj
stony skrev:
Kan hålla med om att det är saftiga priser på gibson,
den jag har kostar 54 000 i sverige, dock köppte jag den för 22 i singapore :tummenupp
Dock är det klart bästa gitarren i mitt tycke, finns inte mycket som kommer upp i klass med den (enligt mig :) )

:)

Kan faktist avslöja att jag fortfarande är lite tagen av nån gibson SG variant jag provade som kostade en 17 000, var lite smalare variant men med grymt bra skjuts i mickarna, aaah vilken gura, vilket ljud!

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En gammal en
För att lägga in ett litet tips så är Fenders Japanstrator från tidigt-mitten av 90-talet helt fantastiska gitarrer till helt fantastiska priser! Du kan få en för 4-5000 och de levererar rent guldljud! Undra på att Fender slutade tillverka gitarrer i japan då de faktiskt överglänste de dubbelt så dyra USA-stratorna under denna tid.....

Fast en Fender Strata är ju en Fender Strata, ingen gitarr för tokvrålande thrashdist direkt. Men för blues och funktwang hittar du inget bättre.

supernaut

Anonyma Adrenalinister
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Xtra Terrestrial 660
Chris Ash skrev:
För att lägga in ett litet tips så är Fenders Japanstrator från tidigt-mitten av 90-talet helt fantastiska gitarrer till helt fantastiska priser! Du kan få en för 4-5000 och de levererar rent guldljud! Undra på att Fender slutade tillverka gitarrer i japan då de faktiskt överglänste de dubbelt så dyra USA-stratorna under denna tid....
QUOTE]

Inte lätt att hitta i dag, riktiga dundergitarrer. Det är många som fått upp ögonen för tidiga japanstrattor.

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En gammal en
supernaut skrev:
Chris Ash skrev:
För att lägga in ett litet tips så är Fenders Japanstrator från tidigt-mitten av 90-talet helt fantastiska gitarrer till helt fantastiska priser! Du kan få en för 4-5000 och de levererar rent guldljud! Undra på att Fender slutade tillverka gitarrer i japan då de faktiskt överglänste de dubbelt så dyra USA-stratorna under denna tid....
QUOTE]

Inte lätt att hitta i dag, riktiga dundergitarrer. Det är många som fått upp ögonen för tidiga japanstrattor.

Så är det kanske, det var ett tag sen jag köpte/sålde gitarrer sist.

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år