J*v*a SKIT!!!!!!!!Lite hjälp.

NSR125_94

Njuubie
Gick med
31 Dec 2006
Ort
Arbrå
Hoj
Honda NSR 125 -98 ||| Honda cr 250 -91
Hej nu när jag fick min Begangnade Minimoto Blata Origami så skulle jag starta den (utan bensin) asså bara testa rycka.Det första som hände var att snöre fasnade ute (åkte inte in igen):huvet :mad:.Men iaf vet nån vad som är fel?
Lite utanför men vet nån vart man köper slang och dubbdäck till Blata Origami ?
 

Rignell

Guest
Hej nu när jag fick min Begangnade Minimoto Blata Origami så skulle jag starta den (utan bensin) asså bara testa rycka.Det första som hände var att snöre fasnade ute (åkte inte in igen):huvet :mad:.Men iaf vet nån vad som är fel?
Lite utanför men vet nån vart man köper slang och dubbdäck till Blata Origami ?

Har aldrig haft problem med min snörstart men men...
Dela skiten o sätt ihop den rätt igen bara. Se då där inte några grader eller skit som får den att fastna. Kolla så klorna som hakar i svänghjulet ser bra ut.
 

NSR125_94

Njuubie
Gick med
31 Dec 2006
Ort
Arbrå
Hoj
Honda NSR 125 -98 ||| Honda cr 250 -91
Har aldrig haft problem med min snörstart men men...
Dela skiten o sätt ihop den rätt igen bara. Se då där inte några grader eller skit som får den att fastna. Kolla så klorna som hakar i svänghjulet ser bra ut.

Tack för svaret:tuttar har fixat den nu:yoparty. men istället nu så har jag ingen gnista:gnissla :huvet
 

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Tack för svaret:tuttar har fixat den nu:yoparty. men istället nu så har jag ingen gnista:gnissla :huvet

verkar som en kvalitetshoj du har där:tummenupp kollat cdi:n? har nåt minne av att polarens dito strulade i början... vet dock inte om det var samma modell eller nånting så det var mest ett höftskott:tungan

Tack för svaret:tuttar har fixat den nu:yoparty. men istället nu så har jag ingen gnista:gnissla :huvet

verkar som en kvalitetshoj du har där:tummenupp kollat cdi:n? har nåt minne av att polarens dito strulade i början... vet dock inte om det var samma modell eller nånting så det var mest ett höftskott:tungan
 
Last edited:

7an

www.v-man-racing.se
Gick med
11 Feb 2005
Ort
Karlskrona
Hoj
GSX1400 K6´a, RSV Mille -01
Det sitter ingen CDI på dessa.

Ta loss dragstart kåpan igen och kolla avståndet mellan svänghjulet och tändspolen. Lägg ett visitkort mellan när du justerar så får du rätt avstånd.
Men du kan prova och byta till ett nytt stift först och se om du får gnista.

/7an
 
Last edited:

NSR125_94

Njuubie
Gick med
31 Dec 2006
Ort
Arbrå
Hoj
Honda NSR 125 -98 ||| Honda cr 250 -91
Det sitter ingen CDI på dessa.

Ta loss dragstart kåpan igen och kolla avståndet mellan svänghjulet och tändspolen. Lägg ett visitkort mellan när du justerar så får du rätt avstånd.
Men du kan prova och byta till ett nytt stift först och se om du får gnista.

/7an


Hej jag har beställt en tändspole så det är kanske den hoppas jag annars e jag fattig:(Kostade 525kr):(
 

7an

www.v-man-racing.se
Gick med
11 Feb 2005
Ort
Karlskrona
Hoj
GSX1400 K6´a, RSV Mille -01
Provade du med ett nytt stift och justera in tändspolen först då?
 

weeh

Ny medlem
Gick med
14 Oct 2005
Ort
Stockholm
Hoj
14e, 2007
Du borde nog ta och tagga ner lite. Folk orkar inte hjäpa andra som är så stressade av sig. Det är väl bara att skicka iväg ett mail eller ringa dom du beställde av, inte så svårt.
 

Sebee

ride it like u stole it;)
Gick med
27 Jan 2007
Ort
mjölby
Hoj
ktm 450 sm o så min älskade mini ;)
hahhaa.. lite nervig kille dedär?? hahha känner på mej att sånna som inte orkar med när de e trasigt o sakerna inte e som dom ska va, ska ha kina-"skit".. hehe.., de bara passar inte dom :O lugn i stomen o gör som Weeh sa! ;)
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top