ja fy fan...vad sager man?

Svedberg

Ny medlem
Gick med
12 Jun 2005
Hoj
Honda RS125, Honda RVF400
Tryffelsvin köpes [ SVARA ]
Kära Svampälskare,
Jag är i skriande behov av ett vietnamesiskt hängbukstryffelsvin. Han skall uppskatta långa skogspromenader och ha ett tryne för tryffel. Gå fot är ett krav. Tidigare erfarenheter meriterande.

Med vänliga hälsningar
/Gnilviks Ppos

SV: Tryffelsvin köpes [ SVARA ]
Hej Kära Grisfarmare,
Hur mycket jag är beredd att betala beror helt på svinets kvalitet, ett perfekt svin är, som bekant, ovärderligt. Berätta gärna vilka svin du kan erbjuda samt dess specifikationer. Avelssvin är också av intresse. Finns det möjlighet att besöka farmen och inspektera uppväxtförhållanden och eventuell träning, så vore detta mycket uppskattat.

Med vänliga hälsningar
/Gnilviks Ppos 2003-08-26 19:18:28

Hur mycket är du beredd att betala?

/Grisfarmare

Bärgren

Förtidspensionerad bonnläpp
Gick med
30 Jul 2005
Hoj
Sykkeljävel, RS250, RD500 och CBR600RR
southwick skrev:
Tryffelsvin köpes [ SVARA ]
Kära Svampälskare,
Jag är i skriande behov av ett vietnamesiskt hängbukstryffelsvin. Han skall uppskatta långa skogspromenader och ha ett tryne för tryffel. Gå fot är ett krav. Tidigare erfarenheter meriterande.

Med vänliga hälsningar
/Gnilviks Ppos

Hej Kära Grisfarmare,
Hur mycket jag är beredd att betala beror helt på svinets kvalitet, ett perfekt svin är, som bekant, ovärderligt. Berätta gärna vilka svin du kan erbjuda samt dess specifikationer. Avelssvin är också av intresse. Finns det möjlighet att besöka farmen och inspektera uppväxtförhållanden och eventuell träning, så vore detta mycket uppskattat.

Med vänliga hälsningar
/Gnilviks Ppos 2003-08-26 19:18:28

Hur mycket är du beredd att betala?

/Grisfarmare

Tja, det var...konstigt.

Zee

MotoGP URT 3 seed: 5
Gick med
22 Sep 2004
Hoj
ZX6R (såld) Triumph Street Triple R 2010
...ja vad säger man?.. Det är.. inte klokt någonstans?

Vad sysslar ni med i Skövde egentligen? :va

Svedberg

Ny medlem
Gick med
12 Jun 2005
Hoj
Fixx_ skrev:
:va
vad är problemet?
hmmm...tror att problemet delvis har uppkommit genom den okande svartimporten av oseriost uppfodda och bristfalligt tranade tryffelsvin fran de fd. sovjetprovinserna. Som sa tydligt framkommit under den arliga tryffelsvinskonferensen vid tryffelsvinsinstitutet i Bremen haller detta pa att allvarligt och med langtgaende konsekvenser for hela tryffelodlingsnaringen att devalvera vardet i ett praktigt svin...

nae, fan jag rakade snubbla in pa nan konstig sida med annonser for allt mojligt, och tyckte detta var skoj bara. Tror inte att det oht finns nagaot problem har :)

/Lasse

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
Man odlar tryffel på Gotland numera. Vad är det som är så konstigt?

Svedberg

Ny medlem
Gick med
12 Jun 2005
Hoj
Zee skrev:
...ja vad säger man?.. Det är.. inte klokt någonstans?

Vad sysslar ni med i Skövde egentligen? :va
vi framstaller jattestarka knarkdroger i varat superhemliga knarklabb, haha :)

Nollvision

Jag är min egen nemesis.
Gick med
4 Jul 2005
Hoj
S3D Nu med mer fighter.
De sålde 1.2 kg tryffel i höstas för 900000 kr, känns som jag kan valla runt en gris som är tränad på att sniffa tryffel i skogen om dagarna för det.

Vet dock inte vilket land det var eller vilken typ av tryffel, men det bör ha varit någon speciell variant. Vanligtvis har tryffel iaf ett högre kilopris än guld.

FreddaGädda

Guest
Hur funkar träningen på tryffelsvinen?
Är det som man gör med jakthundar; de får springa och leta upp fågeln man skjöt och visa var den är?

Alternativt:

Svinet älskar tryffel och letar upp det med åsikt att äta det, men precis när den bökat fram tryffeln så snor man det åt sig framför trynet på svinet?
Lär kännas jävligt surt för svinet.. :rofl

Rigge

!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ZX10-R 09
FreddaGädda skrev:
Svinet älskar tryffel och letar upp det med åsikt att äta det, men precis när den bökat fram tryffeln så snor man det åt sig framför trynet på svinet?

Livet är grymt sa grisen.

Paradoxy

Guest
Rigge skrev:
Har bönder tryffelsvin? Dom har väl bara julskinkegrisar :kocko

Gris som gris, tar du hand om en gris kallar jag dig bonde :kocko

Eller är det lyxigt med en tryffel-gris som husdjur? :gnissla

Soulflylost

My homiez call me Mr. Oizo..
Gick med
15 Aug 2005
Hoj
Cagiva Planet -01
FreddaGädda skrev:
Är det som man gör med jakthundar; de får springa och leta upp fågeln man skjöt och visa var den är?

Alternativt:

dom är trots allt svin inte ska dom ha annat än bröd o vatten :tummenupp

Flamma77

Hojlös halvabstinent helveterinär.
Gick med
24 Sep 2003
Hoj
Fullt möjligt att seriöst tänka tanken på en...
Omodernt med tryffelsvin... Hundar är bättre eftersom de inte vill smaska i sig tryffeln de hittar. Hundar är bättre husdjur än grisar. Och så slipper man vara bonde.

Svedberg

Ny medlem
Gick med
12 Jun 2005
Hoj
FreddaGädda skrev:

Alternativt:

Jag ar inte ett skit insatt i amnet, men pa nat skumt satt tilltalar mig hela konceptet med ett tryffelsvin :3freak
Jag tror det gar till som med s.k. knarkhundar som dom anvander sig av i tullen(forutom att ett tryffelsvin aldrig i livet skulle nedlata sig till att hugga nordafrikaner i skrevet hur javla mycket tryffel dom an stoppat upp dar bak), pa sa satt att svinet far lukta pa och lara sig alska tryffelsvampen redan i spad alder, och genom ett snillrikt beloningssystem hjarntvattas till att ha som enda intresse att finna den vardefulla svampen...

Vore kul om nagon riktig kannare av tryffelsvin kunde ge en mera insatt bild av hur detta egentligen tillgar, for allt som jag skrivit har ovan ar bara rena spekulationer. (och kanner du dej skymfad/hanad eller anser att jag har dragit lojets skimmer over nan javla profet eller dylikt gar det bra att riva Danmarks ambassad)

Har aven forsokt att hitta en bild pa ett tr. svin utan att lyckas, men bidrar med ett vanligt enkelt bondsvin istallet :)

Ha en treflig dag/ Lasse

Bifogat

• grisar.jpg
    grisar.jpg
    8.7 KB · Visningar: 218

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
Flamma77 skrev:
Omodernt med tryffelsvin... Hundar är bättre eftersom de inte vill smaska i sig tryffeln de hittar. Hundar är bättre husdjur än grisar. Och så slipper man vara bonde.

Men tryffelsvinen är avlade med rätt egenskaper under lång tid. Hundar som är precis rätt, är det sämre ställt med. Det gäller att hitta en vettig ras att börja med...

Svedberg

Ny medlem
Gick med
12 Jun 2005
Hoj
lyfter lite...fortfarande nyfiken...fram med just Dina erfarenheter och kunskaper rorande dessa djur NU!

Pr0bz

Sporthojsnörd
Gick med
11 May 2004
Hoj
Dunderkatt & eN gamal sLiten Enessärr
Borde inte elefanter vara de bästa spårarna eftersom de har så lång schnabel?

Nyheter
Försäljningsrekord för BMW Motorrad

Efter att ha sålt 210 408 m...

BMW R 18-modeller uppdateras

Screenshot BMW R 18 och ...

Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy