Ja Vill Ha 125cc, HjÄlp Mig!!!

johan_tkd

vsv
Gick med
11 Sep 2004
Ort
göteborg
Hoj
söker efter 125:a
TJENARE

ja ska skaffa mig en 125cc men ja vet inte vilken
ja vill ha en som går bra och en som håller och ja har tänkt att legga ut 10-16 tusen på den

kan ni hjälpa mig och komma med förslag och lite fakta.

tacksam för alla svar: :Bugar
 

NSR_Martin

Vill man så kan man.
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
KTM 660 -04
Ska du ha sport eller offroad?

Jag har, från idag, båda, men jag föredrar ändå sporthoj.... Dock är offroad jävligt kul, som bushoj, men sporthoj är kul på ett annat sätt, den är kul o köra fort med, det är det jag tycker är kul, på kurviga vägar.... Offroad på gata är inget jag föredrar framför sporthoj, än iaf, har ju dock bara kört den en runda idag, så man kansker hinner ändra uppfattning... rätt kul iofs med tanke på att det är strax över 40 hk... Men jag trivdes ändå bäst i skogen med den...

EDIT: Glömde säga det, även om WRn är LVreggad så är det en renordlad enduro, dvs, inte alls gjord för gata, CRM och DT osv är säkert bättre om man ska åka lite längre o kurviga vägar osv....
 

Christoffer.L

Ny medlem
Gick med
16 Jul 2003
Ort
sollefteå
Hoj
En blå nia
johan_tkd skrev:
TJENARE

ja ska skaffa mig en 125cc men ja vet inte vilken
ja vill ha en som går bra och en som håller och ja har tänkt att legga ut 10-16 tusen på den

kan ni hjälpa mig och komma med förslag och lite fakta.

tacksam för alla svar: :Bugar


Släng upp 2 tusen till och du får ugglans hoj :tummenupp

Underbar hoj, som har funkat prima, går som ett skott, gryymt fint skick!
Fy fan alltså! KÖÖP :tungan
 

marcus_136

Rockstar
Gick med
13 Oct 2003
Ort
Haninge
Hoj
Kawasaki 636 -03, Honda CBR 1000RR -06
En sak jag inte förstår , så fort det är nån lite ny kille oftast ett mf så är rubrikerna så jävla skumma , blandar stora och små bokstäver och arton utropstecken.

Aja för att hålla sig till topic , vad vill du ha offroad eller sport?
Offroad så passar CRM , KDX , DT helt perfekt , går väl inte fortast men ingen 125a går väl fort?
Om du ska köpa sport för dom pengarna skulle jag nog fixat typ 2 tusen lappar till och köpt en Af1 , Rg125f eller någon liknande , annars finns det gamla NSR , Tzr , Rg , ja det finns ju ett antal.
 

Tjet

Med lem
Gick med
23 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
XR600R SM -94
marcus_136 skrev:
En sak jag inte förstår , så fort det är nån lite ny kille oftast ett mf så är rubrikerna så jävla skumma , blandar stora och små bokstäver och arton utropstecken.

Är väl förmodligen så att första bokstaven blir bara stor ifall hela ordet är skriver med stora. Men Ä:et är ju också stort... hm :va

Min är förresten till salu ifall du är intresserad! :gnissla
 

NSR_Martin

Vill man så kan man.
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
KTM 660 -04
marcus_136 skrev:
En sak jag inte förstår , så fort det är nån lite ny kille oftast ett mf så är rubrikerna så jävla skumma , blandar stora och små bokstäver och arton utropstecken.

Aja för att hålla sig till topic , vad vill du ha offroad eller sport?
Offroad så passar CRM , KDX , DT helt perfekt , går väl inte fortast men ingen 125a går väl fort?
Om du ska köpa sport för dom pengarna skulle jag nog fixat typ 2 tusen lappar till och köpt en Af1 , Rg125f eller någon liknande , annars finns det gamla NSR , Tzr , Rg , ja det finns ju ett antal.
En offroad behöver inte gå så grymmt fort heller, mer accet som är det roliga, och viktiga... Sporthoj är skitkul att köra fort med, det tyvkte jag inte offroaden va, och det hade jag inte förväntat mig heller....
 

marcus_136

Rockstar
Gick med
13 Oct 2003
Ort
Haninge
Hoj
Kawasaki 636 -03, Honda CBR 1000RR -06
NSR_Martin skrev:
En offroad behöver inte gå så grymmt fort heller, mer accet som är det roliga, och viktiga... Sporthoj är skitkul att köra fort med, det tyvkte jag inte offroaden va, och det hade jag inte förväntat mig heller....

Jo en NSR 125a går ju så fort också :lol.
Jag köpte en offroad för att jag tycker om att småstunta lite , ville inte köpa en typ Aprilia Rs och sen efter 3 bakhjuls försök så skulle hela kåporna vara trasiga.
 

spectre

BRASSA å dra i helvet
Gick med
27 Jan 2004
Ort
Lite åt vänster sen åt helvete
Hoj
50x12
Min crm har ingen toppfart som är något att jubla över cirkus 120 på mätaren, kanske lite mer om jag lägger mig på tanken. Men istället har jag någonting som heter acceleration, någonting som inte fanns innan jag drevade om den. Nu är min crm mycket roligare att brumma runt med och drar dom bilarna jag har rejsat emot en bra bit upp ( 80-90 ).

slutsats, det är värt iaf på offroad, dreva så man har skönt acc istället för "hög"-toppfart.

EDIT: innan jag drevade kunde jag åka 140 utan problem
 

CracK_MasteR

NÅ it
Gick med
21 Oct 2004
Ort
Finland
Hoj
På kommande...
Lite ot men har hittat en dt för 850€.Ska köpa spothoj sen.
Lycka till med att hitta en hoj(det gjorde jag).
:tummenupp
 

NSR_Martin

Vill man så kan man.
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
KTM 660 -04
marcus_136 skrev:
Jo en NSR 125a går ju så fort också :lol.
Jag köpte en offroad för att jag tycker om att småstunta lite , ville inte köpa en typ Aprilia Rs och sen efter 3 bakhjuls försök så skulle hela kåporna vara trasiga.

Den går inte så fort, men det är kul om den går fort och det är ROLIGT :fakta
Körde en sväng på typ 4 mil idag med WRen.... Asfalt är inget för den, mycket mer än 80-90 ligger man inte i om man ska åka några km, över det så varvar den så jävligt, gör den redan vid dom farterna iofs....I stan är den rolig iofs.... Den gör 120, och det går fort upp dit, kvittar om det är uppförsbacke eller så, men när man ligger i 120 varvar den som ett as! hehe, inte vidare bekvämt inte... Men den är askul i skogen, lite halt med landsvägsdäck bara.... :gnissla

För att bryta ner ett ständigt uppkommande påstående, folk som säger att deras DT/CRM gasreser på 1-2-3, det lär va skitsnack, en sån hoj har runt 25-30 hk... WRen har runt 40. Framhjulet har lyft några gånger när man gasar på utan att det varrit meningen, trotts att man lutar sig en smula frammåt (jobbigt o hålla sig kvar annars...), ettan-tvåan lyfter lite, 3an en smula, så att en DT eller CRM lyfter tror jag mest är skitsnack, då lär du få sitta låångt bak....

EDIT, satt inte längst fram när framhjulet "fick vila", men inte långt bak heller.... Så jag undrar hur det är möjligt att en DT/CRM reser sig på gas....Sen att det inte lär va några problem att få upp den är en annan femma...
 
Last edited:

Itacha75

V.I.F. min älskade vän Norton
Gick med
23 Nov 2003
Ort
Vallentuna
Hoj
R1 '16, SV 650 S '03
Martin >> Min reser sig när jag lägger i 2an, om jag varvar ur ettan ordentligt. Men det är inte många cm...
 
Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

Top