marcus_fiddy
fiddy
- Gick med
- 5 Nov 2007
hej, jag tänckte jacka en kolv men vet ej hur kan jackar och hur mycket? är det nån som vet?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
köp hög komps kolv istället, ger inte så mkt att jacka kolven, plus att man gör lätt fel å då blire åt helvete xD
Här kommer ett inlägg fr en gammal gubbe som inte haft en Puch Dakota med väl en Puch Florida.
Jag förmodar att du kör Minimoto?
Öppnings tiderna för insuget på den styrs via att membran så motorn suger in bränsla o luftblandning så fort det bildas ett sug i vevhuset, Så du tjänar absolut ingenting på att jacka kolven på en reed motor...
På gamla moppar styrs inlopps takten via att kolven åker upp och släpper in blandnigen genom insuget och ner i vevhuset, Och DÄR kan man tjäna effekt genom att fila några mm på kolv kjolen
men inte på nyare grejer..
/ Nicke
Helt rätt! Det är vevhus-matning på alla minimotos, iaf de jag vet. Dvs. Hur mycket bränsleblandning som motorn får i sig styrs mest av hur bra reed-ventilen svarar och flödar. Jacka kolven is no good!
ja jag vet att det blir lika på minimotos men jag har andra saker![]()
Men om detta inte har med Minimotos / Fiddys att göra varför posta i denna delen av forumet?
Är det en gammal kolv-styrd moppe du pratar om?![]()
Jag förmodar att du kör Minimoto?
Öppnings tiderna för insuget på den styrs via att membran så motorn suger in bränsla o luftblandning så fort det bildas ett sug i vevhuset, Så du tjänar absolut ingenting på att jacka kolven på en reed motor...
På gamla moppar styrs inlopps takten via att kolven åker upp och släpper in blandnigen genom insuget och ner i vevhuset, Och DÄR kan man tjäna effekt genom att fila några mm på kolv kjolen
men inte på nyare grejer..
/ Nicke
Med att ändra porttider förändras (inte nödvändigtvis förbättras) andningen genom motorn även om du har en reedventil innan, det reedventilen gör är att den motverkar bakspolning.
Nya Indian Pursuit Elite
Screenshot Indian Motorc... |
|
Icons of British Originality
Åtta team från åtta länder ... |
|
![]() |
BMW presenterar R 12 G/S
BMW Motorrad har presentera... |
![]() |
Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning
Den europeiska branschorgan... |