Jag är er MEDIAHORA

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Hoj
.
En dag i höstas kom chefen med bekymrad blick in på morgonmötet.
- Vi skall vara med i TV. Det har landstingsdirektören bestämt och jag tycker det är bra PR. Vem ställer upp?

Kompakt tystnad i rummet och alla undrar om han driver med oss. Vem fan vill se 4h hjärtoperation i TV? Det skulle ju få DeltaForce 9 att framstå som ett cineastiskt mästerverk i jämförelse....

För att göra en lång historia kort så blev jag utsedd att representera min arbetsplats i SOS 112 -På liv och död som sänds i TV7. Inspelningarna fortgick under hösten och i veckan fick jag ett mail att första avsnittet skall sändas.

112-pa-liv-och-dod-1348598298.jpg
Svensk dokumentärserie från 2013. Säsong 7. Avsnitt 24 av 36. När poliserna Simon och Rikard undersöker ett misstänkt fordon som kört av vägen inser de snart att det rör sig om mer än en vanlig olycka. Brandmannen Thomas rycker ut till en brand i ett bostadshus och underläkaren Andreas operererar en patient med dåligt hjärta på thoarxcentrum i Karlskrona. Även 21/4.

Seså bänka er framför dumburken nu på onsdagen 17/4 kl 20:00 och se när jag gör bort mig inför 300.000 tittare.

Är ni riktigt snälla så får ni kanske se bortklippta scener när Andreas svär, Gangnam style i operationssalen och andra godingar som producenten inte tyckte var lämpliga...

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Hoj
.
Ska nu avbeställa TV7.

Det tycker jag låter som ett klokt val. Tyvärr ingår det i någon form av gratis kanalpaket så man slipper inte undan. Jag har försökt titta på programmet men klarar inte riktigt av hormonstinna poliser som sladdar med bilen och drar pistol stup i ett.

KaliZ

One of a kind...
Gick med
8 Mar 2004
Hoj
Tillfälligt utan!
Kul tycker jag, har dock inte TV7.

Hur mycket tar du för en mindre hjärtoperation sådär vid sidan av? Trimma klaffarna lite... :crash

//KaliZ

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
thoarxcentrum? Är det närbesläktat med Thorax?

Kunde de inte gjort någon frän vinkling med race-moppar och depåhäng eller där du svischar in på personalparkeringen inför op-planering, med ett bredställ som skulle få Lara Croft bli grön av avund?

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Hoj
.
Kul tycker jag, har dock inte TV7.

Hur mycket tar du för en mindre hjärtoperation sådär vid sidan av? Trimma klaffarna lite... :crash

//KaliZ

För er som inte har TV7 så går det att se gratis 1 vecka på TV4play.

Öhlinsgaffel bytes mot lättare portning i hjärtats kanaler....

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Hoj
.
thoarxcentrum? Är det närbesläktat med Thorax?

Kunde de inte gjort någon frän vinkling med race-moppar och depåhäng eller där du svischar in på personalparkeringen inför op-planering, med ett bredställ som skulle få Lara Croft bli grön av avund?

Ja personen som skrev texten är ingen stjärna på att stava. Undrar även vad ett dåligt hjärta är. Är det trasigt eller är personen motsatsen till godhjärtat?

De spelade in lite klipp när jag slangade med en KTM så vi får se om det sänds....

Areschoug

Ny medlem
Gick med
5 Jan 2006
Hoj
2009,Triumph Street Triple
Hjärnkirurg? Moppeexpert? Ktm stuntare? Välgörare? Du börjar ju förfan att få bruce wayne att se alldaglig ut!

powerjohan

Ogudaktig sporthojare
Gick med
27 Dec 2003
Hoj
En sån där grön.
Måste väl gå att få loss på film, broadcast över radio känns sååå 1900-tal.

//KaliZ

Jag skulle vilja ha ett helpaketstrimning. Öppna upp insuget (snarkar), planing och portning samt kanske ett öppnare avgassystem. Hur mycket kan det tänkas göra för tiden på ett maraton? :fyllisar

Twintorsk

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Apr 2011
Hoj
2004 Triumph Thruxton
Måste väl gå att få loss på film, broadcast över radio känns sååå 1900-tal.

Jag skulle vilja ha ett helpaketstrimning. Öppna upp insuget (snarkar), planing och portning samt kanske ett öppnare avgassystem. Hur mycket kan det tänkas göra för tiden på ett maraton? :fyllisar

Öppnare avgas... är du säker?? :D den modden måste funka bättre på bastuklubb än maraton

Landin81

ALFAHANNEN
Gick med
31 May 2012
Hoj
Yamaha Fz8N 2011 Landin Edition
Kanske får ge det en chans. Gillar inte sjukvårdspersonal särskilt mycket, även om både min mor och syster arbetar på sjukhus...

Det enda man får till svar när man uppsöker läkarvård för något hemskt jävla fel på kroppen som man gått omkring med i flera dagar för att inte vilja uppsöka vård för tidigt är: "Gå hem och ta en alvedon och kom tillbaka om ett par veckor om det inte gått över". Detta efter att ha betalt 150 kr och väntat i 2 timmar, även om man bokat tid, för att efter 2 timmar i väntsalen bli inledd i ett annat rum där man får sitta och vänta i ytterligare 20 minuter innan någon slö jävla läkare kommer...:fakta
Nä, sjukvården i Sverige ger jag inte mycket för.

Ska bli intressant och se om även du föreslår ett par alvedon till dina patienser! :)

Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA