Toyman
Toyman´s Superbikegarage, SBK1988-2002
Från 90-talets början!
Härlig färgcombo!
mvh Toyman
Från 90-talets början!
Härlig färgcombo!
mvh Toyman
Vem har grävt upp den här gamla tråden? Vinglade in på SH igen och fick DiReCkT syn på den. Blev nostalgiskt gråtmild och öm i hjärtklaffen när man i denna nutida postmoderna dystopi finner en ledstång tillbaka till ett enklare liv där turqisegredelina klibbor var svaret på alla problem.
Urbladen är ju faktiskt min favorit över alla andra, här är en bild på 3 av dom jag har nu, och så ett par bilder från när jag hamnade i en hästhage 1993
I just den här hästhagen bestämde jag att nu blir det bara bankörning hädanefter, så blev det några år men sen kom jag tillbaks till vägen igen runt 98-99.
View attachment 447495
View attachment 447496
View attachment 447497
- - - Updated - - -
Urbladen är ju faktiskt min favorit över alla andra, här är en bild på 3 av dom jag har nu, och så ett par bilder från när jag hamnade i en hästhage 1993
I just den här hästhagen bestämde jag att nu blir det bara bankörning hädanefter, så blev det några år men sen kom jag tillbaks till vägen igen runt 98-99.
View attachment 447497
- - - Updated - - -
Ser riktigt nice ut, hör av dig om den blir till salu
Hur var det med CBR900-954. Vem var mest racer av dem? Var det så att den första generationen var mest "obekväm" så att säga och sen blev det, jag ska inte säga touring det vore hädelse, mer bekvämt? Jag är helsåld på den rödvitblå med hål i kåpan. Om man nu skulle få tag i en.
View attachment 447495
View attachment 447496
View attachment 447497
- - - Updated - - -
Tycker egentligen det du nämner stämmer allt för väl in på flera sportcyklar, GSX-R750, CBR900RR och R1 för at ta dom största ikonerna.
Samtliga var väldigt extrema första årsmodellerna då konstruktörerna tog i från tårna för att få en grym spec, och knäcka konkurenterna.
Sedan ökar dom i vikt,blir bekvämare och stabilare allt eftersom, visst, dom blir ”bättre” på det mesta, men den råhet och kompromisslösa känslan första 2 årgångarna har kommer aldrig åter hur mycke dom än försöker.
//Micke
View attachment 447495
View attachment 447496
View attachment 447497
- - - Updated - - -
Japp, Urban Tiger va namnet, ser att jag har lite dåligt med bilder på min men här är en bild från en tidig vårsväng ifjol, fälgarna är ju svarta original, men dom får vila nu då jag tycker hon klär fint i dom oranga.Riktigt snygga Blades! Kommer ihåg att man dräglade över den där silver/oranga som tonåring. Visst kallade Honda färgschemat ”urban street tiger” eller något liknande?
Har ett sådant som skulle behöva komma ut garderoben och möta en samlare...storlek 54 men måste kolla skicket på det. Saknas puckar.
Japp, Urban Tiger va namnet, ser att jag har lite dåligt med bilder på min men här är en bild från en tidig vårsväng ifjol, fälgarna är ju svarta original, men dom får vila nu då jag tycker hon klär fint i dom oranga.
Och när vi ändå är inne på det här med färger passar jag på att slänga en en fin palett från ivåras när jag började plocka fram cyklarna ur vinterförvaringen.
View attachment 447557
View attachment 447558
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|
BMW visar upp Concept F 450 GS