Jag är ny här!

Midnight

Guest
Ska ta mc kort till våren 2011 , Har redan hunnit skaffa motorcykel i förväg ,Nån som vet hur mycket måste man träna inför kunskapsprovet ?

Last edited:

Spook

Adrenaline MC
Gick med
3 May 2009
Hoj
Hayabusa 2010
Välkommen till SH.

Mängden träning beror väl på hur lättlärd du är.... :tungan

c.dotter

Gad som en speleman :)
Gick med
30 Jun 2010
Hoj
Yamaha FZ6
Välkommen!
Menar du teoriprovet eller körprovet?
Har du bilkörkort innan så har du endel gratis i teorin, men det visade sig när jag skulle börja plugga och gjorde körskolans tester att jag skulle vara glad att jag fick köra bil! Var rätt kass på det!! Hade under årens lopp hittat på lite egna regler....
Det är bara sätta igång och träna på både och! Lycka till!!

_joppe_

Ny medlem
Gick med
3 Jan 2010
Hoj
z750 -09
Vad gäller teorin så kör tills du har max 2 fel eller nåt på körskolans tester, då har du nog marginalen på din sida, jag menar nervös blir man ju ändå. . . bara nöta i vinter, du har ju tiden på din sida. . . .

flunk

Medlem
Gick med
25 Apr 2010
Hoj
GS750 Café, CBR600 (såld), R6 (såld)
Det beror på vem du är... Jag körde inte speciellt mycket privat och avslutade med fyra lektioner, sen var det klart, men då kör jag mycket bil varje dag och har så gjort i 16 år.

Ett tips är att träna lågfart och högfartsbanan på egen hand på nån avskild plats, så mycket du bara kan, så slipper du fundera på hur man "kör motorcykel". Sen toppar du upp trafikkunskaperna...

www.korkortonline.se har bra onlinetest för teoripluggandet.

Midnight

Guest
Jag har B körkort så vägmärken och körning ska nog gå bra , har haft flera mopeder när jag var liten så ballans i kroppen har jag samt när jag krypkör också vidare , Det som kan vara lite svårt är själva teoriprovet , Jag har då Mc boken och Körkortsboken som jag läser nån gång då och då + bonniers trafiskola 2010

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Hoj
Aprilia V4R Tuono APRC -2011
så som ja märker att de flesta skolor lägger upp lärandet så verkar den tyngsta satsningen ligga på att nöta in hinderbanorna och krypkörning/balans. I allafall om man har vanligt körkort i bagaget, för då ska ju trafikreglerna och allmänt körande sitta.

SÅ my 2 cents är fokus på de bitarna. Teorin är de jag tyckte var enklast men de är så olika.

Nyheter
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka