Jag är vad jag heter

Heavyload

Ny medlem
Gick med
27 Oct 2005
Hoj
E-ton Vector
Hej! Nu har jag äntligen reggat mig här efter lite påtryckningar av 2fast4hjo.
Jag bor i Skövde och har inget mc-kort. Men jag vill också ha hjälm och förstöra frissan så nu har jag köpt mig en E-ton Vector 4-hjuling på 250cc. :yoparty Den går inte fort, så ni får inte se mycket av mitt: :arsele men i skogen går det undan.

Dr.Bike

Guest
Heavyload skrev:
Tack skall ni ha.

Har du möjligtvis en 4-hjuling själv, Dr.bike?

Det har jag inte, dessvarre. MEn jag har gatt en redigt gedigen 4-hjulskurs i forsvaret, dar vi fick lara oss att kora i san terrang dar det inte ens gick att ga! Hur kul som helst, och jaada, jag gjorde ALLA klassiska misstag fran borjan, bl.a bromsa pa grus i svang... = kastades av med lite blamarken som resultat.
Att inte burka ratt visade sig obra for en kille da han fick bakvikt och fick hela fordonet over sig... Sag otackt ut, men tur som han hade hamnade han i en grop, och hojen rullade over honom nastan helt utan att ge nagra avtryck i kroppsdelarna.

Sa jo, en 4-hjuling med slapkarra kan man ha mycket nytta av omman kan hantera den. Vi hade dem i skogen bla. Vet manga jaktlag som drar alg med dem ocksa.
Och sa kan man ju som sagt ha mycket SKOJ med dem!

Hemma har en halvbekant borjat salja gatlegala 4-hjulingar... hm... :hihi

Dreas

Det kan bli smärtsamt, eller göra ont.
Gick med
13 Jul 2004
Hoj
En goer SV
Heavyload skrev:
Jag bor i Skövde och har inget mc-kort. Men jag vill också ha hjälm och förstöra frissan så nu har jag köpt mig en E-ton Vector 4-hjuling på 250cc. :yoparty Den går inte fort, så ni får inte se mycket av mitt: :arsele men i skogen går det undan.

Bra att du fick tummen ur den mörkare delen av kroppen. :tummenupp Såg dig härromdagen när du kom åkandes i kylan. Såg mycket kallt ut.

AleX

Siktar högt, kommer lågt
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
CBR929CBR600R6
välkommen.. men de e bäst jag frågar innan någon annan gör det..
Har ditt nick något med den avatar att göra?
Heavyload.. Och en stor påle....

2fast4Hjo

"Dude I almost hade U"
Gick med
12 May 2004
Med pathfinder, hamilton och djävulen centralt i s
Hoj
KTM
Heavyload skrev:

Tjena peter.. :yoparty Det är kanon o ha dig som föråkare när jag övningskör för då kör jag ju lagligt :D

:hördu :tuttar peter e singel

Last edited:

Heavyload

Ny medlem
Gick med
27 Oct 2005
Hoj
E-ton Vector
AleX skrev:
välkommen.. men de e bäst jag frågar innan någon annan gör det..
Har ditt nick något med den avatar att göra?
Heavyload.. Och en stor påle....

Hrm, jag får nog ta och byta ut den bilden ser jag nu. :hihi

Dreas skrev:
Bra att du fick tummen ur den mörkare delen av kroppen. :tummenupp Såg dig härromdagen när du kom åkandes i kylan. Såg mycket kallt ut.

Det är mest fingrarna det är problem med. Och ev. pannan. Men jag har köpt hjälmhuva. Jag skall nog köra i vinter, får se ifall jag får köpa en uppsättning däck till och dubba dem.

Heavyload

Ny medlem
Gick med
27 Oct 2005
Hoj
E-ton Vector
Dr.Bike skrev:
Det har jag inte, dessvarre. MEn jag har gatt en redigt gedigen 4-hjulskurs i forsvaret, dar vi fick lara oss att kora i san terrang dar det inte ens gick att ga! Hur kul som helst, och jaada, jag gjorde ALLA klassiska misstag fran borjan, bl.a bromsa pa grus i svang... = kastades av med lite blamarken som resultat.
Att inte burka ratt visade sig obra for en kille da han fick bakvikt och fick hela fordonet over sig... Sag otackt ut, men tur som han hade hamnade han i en grop, och hojen rullade over honom nastan helt utan att ge nagra avtryck i kroppsdelarna.

Sa jo, en 4-hjuling med slapkarra kan man ha mycket nytta av omman kan hantera den. Vi hade dem i skogen bla. Vet manga jaktlag som drar alg med dem ocksa.
Och sa kan man ju som sagt ha mycket SKOJ med dem!

Hemma har en halvbekant borjat salja gatlegala 4-hjulingar... hm... :hihi

Ja, det är ju roligast att försöka ta sig fram i terrängen. Men min är gatreggad och inte gjort för att köra i skogen med egentligen, bara 2-hjulsdriven. Jag har också varit på kurs en gång för ca 10 år sedan det var skitskoj. :tummenupp

2fast4hjo skrev:
Tjena peter.. :yoparty Det är kanon o ha dig som föråkare när jag övningskör för då kör jag ju lagligt :D

:hördu :tuttar peter e singel

Oh yeah, really? Very funny, Lena :fatta!

HumAnyt

fort ibland.
Gick med
17 Mar 2005
Hoj
GSXR-1000 K4 enbart :( (räknas monkybike -78 honda?:)
Jag har en 4-hjuling själv. En honda 450 foreman. dock även ett arbetsfordon och inte lekfordon, så leka med den har jag ledsnat på(dock inte backar och surhål) men skvätta grus kan jag göra med crossen istället :)
VÄLKOMMEN!

2fast4Some

Atlantes
Gick med
7 Jun 2004
Hoj
2024 Yamaha MT-09
Heavyload skrev:
Välkommen :) önskar brorsan

Nyheter
2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...