Jag blir fan tokig!!! någon med datakunskap?

stony

Yes!! Nu ännu drygare
Gick med
30 Jun 2003
Hoj
Sålda
Varje gång jag startar upp ett fönster i explorer så finns inte statusfältet med.. det är jävligt ireterande att man inte kan se om det laddar eller inte!

Finns det någon som vet hur man ställer in att det ska vara där gämmt?
trycker jag på Visa>statusfält så är det i explorer tills det stängs ner sen är det borta igen.. :huvet

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Tror det har o göra med taskig HTML på vissa hemsida... För statusfältet kan nämligen deakitiveras genom kod på hemsidor.

Vad du kan göra för att få den att visas när du startar ett fönster är och "aktivera" den o sen stänga alla fönster.. stänger du sista fönstret MED statusfältet visat så kommer det nästa gång du startar ett IE fönster att ha statusfältet med.

Jag vill dock oxå LÅSA fältet...

stony

Yes!! Nu ännu drygare
Gick med
30 Jun 2003
Hoj
Sålda
Swedie skrev:
Tror det har o göra med taskig HTML på vissa hemsida... För statusfältet kan nämligen deakitiveras genom kod på hemsidor.

Vad du kan göra för att få den att visas när du startar ett fönster är och "aktivera" den o sen stänga alla fönster.. stänger du sista fönstret MED statusfältet visat så kommer det nästa gång du startar ett IE fönster att ha statusfältet med.

Jag vill dock oxå LÅSA fältet...

Hahahah var det så jävla enkelt!! :kocko
Tack så mycket nu finns det där :tummenupp :tummenupp

sege

Fy fan jävla skit-
Gick med
28 Jul 2003
Hoj
En delfin bland lastfartyg!
Annars kan du ju skicka Internet Explorer käpprätt åt h-vete och ta hem Mozilla Firebird istället så får du en mycket snabbare och mycket trevligare browser.

På köpet får du mindre säkerhetshål och mer kontroll över vad folk får göra med din dator/browser och vad de inte får göra.

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
sege skrev:
Annars kan du ju skicka Internet Explorer käpprätt åt h-vete och ta hem Mozilla Firebird istället så får du en mycket snabbare och mycket trevligare browser.

På köpet får du mindre säkerhetshål och mer kontroll över vad folk får göra med din dator/browser och vad de inte får göra.

...och jag instämmer till 100% med ovanstående. Jag jobbar med IT-säkerhet och open source och får kväljningar av kodbasen som IE vilar på... Firebird är mycket tilltalande.

stony

Yes!! Nu ännu drygare
Gick med
30 Jun 2003
Hoj
Sålda
jag fick med någon router med firewall å grejer när jag fick datan, funkar inte den som skydd? eller ska man byta webläsare?

mb

Gäddrökare
Gick med
17 Apr 2003
Hoj
Gixxer 1117 -94
Vad ska man med statusfältet till, det tar bara upp onödig skärmyta. Jag är irriterad på att det startar upp hela tiden fast jag väljer bort det i menyn.

Bifogat

• skärmdump.JPG
    skärmdump.JPG
    105.1 KB · Visningar: 71
Nyheter
Snart dags för Adventure Motorcycle Expo

Den 8-9 mars arrangeras Adv...

MV Agusta firar 80 år

I år firar italienska motor...

MV Agusta fyller 80 år

I år firar italienska motor...

Rekordmånga nya personliga regskyltar

Under fjolåret godkände Tra...

PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna

Pressrelease, Wels, 25 Febr...

Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars

De två första dagarna i mar...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...