Jag blir så trött!!! Ang val av hoj... (Suck)

The Duck

Tvivelaktig figur
Gick med
5 Oct 2006
Hoj
Kawasaki Z750 -07
Hej på er

Har som ni ser på min avatar beställt en Kawa Z750 -07 ABS. Nu visar det sig att det tydligen är leveransproblem... på riktigt! Först trodde AVA MC mitten av april, sedan slutet, sedan början av maj, och nu i mitten av maj. Grejen är att jag kör upp den 3/5, och klarar jag det vill jag av förståeliga skäl ha min hoj. Nu verkar det inte bli så. Då jag bara lagt en handpenning har jag funderat på att ta tillbaka köpet om de inte kan leverera som de sagt från början. Frågan är dock, vad ska jag ha för hoj...

Det ska INTE vara en sporthoj. Den ska kosta mellan 60,000:- och 100,000:-, men ska den kosta mycket ska den vara billig i försäkring och vice versa. Jag har kollat lite på en beggad Triumph Speed Triple eller en hyfsat ny Yamaha MT-01. Vad tror ni, har jag missat någon? Tilläggas kan att jag har svårt för cyklar med (en) rund framlampa a la gamla Hornet och Monster, samt att jag inte gillar kåpor alls, inte ens mini a la Bandit. Jag vet, jag är kräsen.

Eller är nya Z750 såpass bra att man ska vänta? Fan vad trött jag blir på att saker och ting inte kan funka som de ska... Observera att trots omnämnandet tidigare har AVA inget att göra med problemen, de har gjort så gott de kunnat.

sportbike

Guest
Hej på er

Har som ni ser på min avatar beställt en Kawa Z750 -07 ABS. Nu visar det sig att det tydligen är leveransproblem... på riktigt! Först trodde AVA MC mitten av april, sedan slutet, sedan början av maj, och nu i mitten av maj. Grejen är att jag kör upp den 3/5, och klarar jag det vill jag av förståeliga skäl ha min hoj. Nu verkar det inte bli så. Då jag bara lagt en handpenning har jag funderat på att ta tillbaka köpet om de inte kan leverera som de sagt från början. Frågan är dock, vad ska jag ha för hoj...

Det ska INTE vara en sporthoj. Den ska kosta mellan 60,000:- och 100,000:-, men ska den kosta mycket ska den vara billig i försäkring och vice versa. Jag har kollat lite på en beggad Triumph Speed Triple eller en hyfsat ny Yamaha MT-01. Vad tror ni, har jag missat någon? Tilläggas kan att jag har svårt för cyklar med (en) rund framlampa a la gamla Hornet och Monster, samt att jag inte gillar kåpor alls, inte ens mini a la Bandit. Jag vet, jag är kräsen.

Eller är nya Z750 såpass bra att man ska vänta? Fan vad trött jag blir på att saker och ting inte kan funka som de ska... Observera att trots omnämnandet tidigare har AVA inget att göra med problemen, de har gjort så gott de kunnat.

Du vill inte ha en 06-a,eller en Z1000?

flöjt

Ny medlem
Gick med
13 Jul 2003
Hoj
GSR 750 -12
För tusan, håll ut! Du kommer hinna åka med din nya hoj ändå, sommaren är längre än man tror ;)

Sixx

...
Gick med
10 May 2006
Hoj
Aprilia Tuono V4
Hej på er

Kolla på en Superduke, det finns fortfarande nya 06:eek:r att få tag på som du kan få till riktigt bra priser. Var själv väldigt nära att beställa en Z750/1000 men jag kan säga att jag inte ångrar mitt val en sekund. Är riktigt nöjd, vilken hoj! :yoparty :tummenupp

Speed Triplen är riktigt fin den med, var med polaren och tittade på en sådan i helgen hos en handlare. :tummenupp

BridgeMill

SSEMSE #10592
Gick med
26 Nov 2005
Hoj
Aprilia RSV MILLE R -00 Race
Varför inte en Hornet? Försäkringen e överkommlig. Dom kan bli riktigt snygga med lite små fix.

Bifogat

• 2.jpg
    2.jpg
    10.5 KB · Visningar: 1,047
  • 3.jpg
    3.jpg
    11.1 KB · Visningar: 1,047

The Duck

Tvivelaktig figur
Gick med
5 Oct 2006
Hoj
Kawasaki Z750 -07
Du vill inte ha en 06-a,eller en Z1000?

Nope, inte snygg, för mycket vibrationer, tokknasig instrumentering

Varför inte en Hornet? Försäkringen e överkommlig. Dom kan bli riktigt snygga med lite små fix.

Småfix...? Sorry, håller inte med.

Kan ju vara något, fördelen med Honda och Triumph är ju märkesföräkringen.
SD:n är ganska svettig tyvärr.. :gnissla

Visste inte att Triumph hade märkesförsäkring...? IF?

Jag tänkte även på SuperDuken, men misstänkte som du skrev att den var tokdyr.

Har även tänkt på en beggad FZ1-n, tyvärr är den också tokdyr att försäkra... Men snygg är den

Folkezx9r

Född i motvind... OCH uppförsbacke !
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Superduke -06 , Peugeot Speedfight 100 cc o en fyllemoppe(som grabben snodde när han blev 15...)
Vad är tokdyrt med Superduken ? Fick en försäkring på 6.400:- hel/hel när jag räknade lite efter provkörningen förra helgen... Nu gäller det bara att hitta en sån till ett juste pris oxå...:tummenupp

fazerfun

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Jun 2004
Hoj
Ducati 748 SP -97, Honda VTX 1800 -05, Honda CRF 450 R -08
Z1000 eller Speed Triplen ska du absolut testa. MT-01 är ball men utseendet lovar mer än den kan leverera, bla är den alldeles för tung för att vara en bushoj. FZ1 är i så fall ett bättre val tycker jag.

Bollox

Hell 'n gore
Gick med
5 May 2003
Hoj
Scott

Andra ljuddämpare, andra backspeglar och turk-bakljus (klarglas) Vad mer är fixat på din Hornet "DeLux"? Tycker den ser hur original ut som helst... :confused:

Last edited:

Flubber

Ny medlem
Gick med
8 Nov 2005
Hoj
Honda VFR750F -92, KTM 125 EXC Motard -04
Hej på er

Det beror inte på AVA MC. Kawasaki har slutat leverera z750 till Europa nu pga. för taskiga säljningssiffror om jag inte missminner mig. Ev. skulle de komma i slutet av sommaren/början av hösten beroende på efterfrågan.
Det enda jag skulle gissa på att du kan göra är att antingen leta som en galning efter ett ensamt exemplar någonstans i Sverige eller helt enkelt importera.. från japan då.. :gnissla

Sixx

...
Gick med
10 May 2006
Hoj
Aprilia Tuono V4
Vad är tokdyrt med Superduken ? Fick en försäkring på 6.400:- hel/hel när jag räknade lite efter provkörningen förra helgen... Nu gäller det bara att hitta en sån till ett juste pris oxå...:tummenupp

Det låter ju helt sjukt bra, hur lyckades du med det?

Folkezx9r

Född i motvind... OCH uppförsbacke !
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Superduke -06 , Peugeot Speedfight 100 cc o en fyllemoppe(som grabben snodde när han blev 15...)

The Duck

Tvivelaktig figur
Gick med
5 Oct 2006
Hoj
Kawasaki Z750 -07
Det beror inte på AVA MC. Kawasaki har slutat leverera z750 till Europa nu pga. för taskiga säljningssiffror om jag inte missminner mig. Ev. skulle de komma i slutet av sommaren/början av hösten beroende på efterfrågan.
Det enda jag skulle gissa på att du kan göra är att antingen leta som en galning efter ett ensamt exemplar någonstans i Sverige eller helt enkelt importera.. från japan då.. :gnissla

Nu tror jag att du pratar om gamla versionen... Den nya Z750:n är helt slutsåld i hela Europa, inte bara enligt AVA, jag har pratat med ett flertal Kawa-återförsäljare, och alla cyklar är slut innan de ens börjat levereras. AVA har sålt fler än de vet att de kan leverera. Jag beställde dock min i februari, så jag ligger högt upp på listan. Finns väl fördelar med att de verkar vara poppis, men just nu önskar jag snarare att jag var ensam köpare i världen (men då skulle de inte ens tillverkas, men det är en parentes)

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Hoj
Dieselkombi AKA Doris
Ring Hondacity i upplandsväbsy (gamla Schneiders), tror de har en nästan ny Z750 inne..

Åsikter:

1. Dumt med flång ny hoj första säsongen, idiotmisstag är nästan garanterade.
2. Att köpa på AVA öht känns halvtryggt.. har varit lite FÖR mkt snack för att vara utan eld därom. Gällande verkstan iaf!

Lycka till på uppkörningen, ha en underbar säsong - vi ses på bulten, boge och kanske tom på Svea donkn om jag skulle få för mig att posera med monstret (ful men kul)!

Flubber

Ny medlem
Gick med
8 Nov 2005
Hoj
Honda VFR750F -92, KTM 125 EXC Motard -04
Nu tror jag att du pratar om gamla versionen... Den nya Z750:n är helt slutsåld i hela Europa, inte bara enligt AVA, jag har pratat med ett flertal Kawa-återförsäljare, och alla cyklar är slut innan de ens börjat levereras. AVA har sålt fler än de vet att de kan leverera. Jag beställde dock min i februari, så jag ligger högt upp på listan. Finns väl fördelar med att de verkar vara poppis, men just nu önskar jag snarare att jag var ensam köpare i världen (men då skulle de inte ens tillverkas, men det är en parentes)

Nae, jag menar årets version, men nu när du nämner det kom jag på att detta nog gällde literversionen. Var ett tag sen jag hörde det, det var dessutom på AVAMC de sa det.

Edit:
Dom är inte bara slut .Dom har aldrig levererat någon.
Kawasaki ska flyga in 1000 st kawor till europa.:va
Lycka till att få en.:tummenupp
:huvet

Så var det ja..

Last edited:

Jerry#1

To fast for me.whadever.
Gick med
30 Jan 2005
Hoj
Aprilia SXV550 och en RG 500 Gamma från 1985 som INTE är till salu och ännu en <yamaha RD500
Dom är inte bara slut .Dom har aldrig levererat någon.
Kawasaki ska flyga in 1000 st kawor till europa.:va
Lycka till att få en.:tummenupp
:huvet

Nyheter
Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA

ULTIMATE tankskyddWunderlic...