Jag funderar på/köpa ny hoj o.s.v.

Calmanders

U'll never catch me alive!
Gick med
25 Jan 2005
Hoj
954 Fighterblade -03
Det är många som skriver "Jag funderar på att..." sen är det mc hit och mc dit. Så jag tänkte att man skulle skapa en sida med enbart information om alla dom mc som finns, och att sidan skulle bygga på att folk som du och jag skickade in information om en specifik modell och skrev vad som är bra, dåligt med den. Samt typ finish, försäkringspremie, sitthöjd, vrid, toppfart o.s.v. o.s.v. Att folk skriver precis ALLT vad fan som har med respektiv modell att göra!

Bike i all ära. Men att tok-penetrera mc mot varandra är väl inte av intresse hos allt för många, d.v.s. om värsting1 går 0,002sek. snabbare till hundra än värsting 2, eller om värsting fyra har 0,12km/h högre toppfart än värsting 3 o.s.v.

Så tanken var att skapa en sida med info, viken den som finns under "Recensioner" på Bike.se, fast mer specificerad, att då ha en del forms att fylla i, typ:

- Hur upplever mc i helhet?

- Vad anserdu om prestandan?

- Hur är bromsarna?

- Hur står det till med tillbehör och dylikt?

- Vad betalar du i föräkringspremie? (ange ålder o.s.v.)

M.m. m.m. m.m.

Detta går att utveckla i all oändlighet.

Eller vad tycker ni?

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Jag kan skapa något liknanden japp. Där svars formuläret inte är en helt egen kommentarsruta utan försatta frågor om hojen som är "standardfrågor". Men viss egen kommentar tillåts. Dock skall "Standardfrågorna" svaras så att varje person som svarar håller sig inom ämnet och alla svarar på samma sak.

Bra ide. Tack. Skall börja på det.

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Monster 1100S 2009 Extra allt
Hade vart grymt! Hade även vart schysst med någon form av bildbas i anslutning till dessa omdömen för respektive hoj så man på ett enkelt sätt kan se bilder på resp hojmodell!

Calmanders

U'll never catch me alive!
Gick med
25 Jan 2005
Hoj
954 Fighterblade -03
Swedie skrev:
Jag kan skapa något liknanden japp. Där svars formuläret inte är en helt egen kommentarsruta utan försatta frågor om hojen som är "standardfrågor". Men viss egen kommentar tillåts. Dock skall "Standardfrågorna" svaras så att varje person som svarar håller sig inom ämnet och alla svarar på samma sak.

Bra ide. Tack. Skall börja på det.

Min tanke var att man ska ha diverse forms där man kan välja ett antal alternativ om hojen angående dess olika förutsättningar...

Swedie: Jag har redan gjort en sida som är halvklar, bortsett från att jag behöver minst 300st. rescensioner om hojar d.v.s.

Nyheter
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO