Jag har blivit vräkt...

juha01

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Mar 2003
Hoj
Africa Twin
Där satt den! I morse på väg till jobbet, så passade min idiot till hyresvärd/vaktmästare, att meddela att jag ska bli vräkt. :hihi Varför?? Följer inte parkeringsreglerna!!! :huvet
När jag och min granne kör taxi så brukar vi ställa oss på ett ställe som man inte får stå på. Man står inte i vägen för nåt och vi står där bara för det är det enda stället som mobitexen har bra mottagning, och det vet han om. Men mannen hatar oss!! Så nu är jag och polaren vräkta, men vi ska säga upp kontraktet innan han hinner skicka ut den skriftliga "vräkningen" så att vi ska slippa massa onödiga anmärkningar... Har kollat med hyresgästföreningen och man kan inget göra!
Grejen är att det är typ fest 2ggr om året och ingen har nånsin klagat, och aldrig missat en hyra på sex år...

Jaja. Min tabbe, men man blir ju sur...
Av en händelse så gjorde en annan kompis slut med sin tjej i helgen, så nu är vi tre hemlösa!! :yoparty Vi funderar allvarligt på att bo i kollektiv... :fyllisar Undrar om det funkar.... :confused:

Så började min vecka. :arsele

Plåtniklas

Liten, rädd och ensam™
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
T7
Låter fan inte troligt att man får säga upp ett kontrakt på grund av ringa parkeringsförseelser men säger Hyresgästföreningen det så är det säkert sant. :(

EBS

The one and only
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
S1000RR -12, GSXR 1000 -07, RMX 250 -94
Goines skrev:
Låter fan inte troligt att man får säga upp ett kontrakt på grund av ringa parkeringsförseelser men säger Hyresgästföreningen det så är det säkert sant. :(

Tänkte precis samma sak. Måste ju vara något mer som gör att han vräker dig.

Fantômas

I'm going as wide as I can
Gick med
8 Jun 2003
Hoj
KTM 990 Superduke
Va???

Stämmer det verkligen? Man kan väl få P-böter för sånt men att bli vräkt låter ju otroligt.

Kolla upp det här noga och säg inte upp lägenheten förrän du vet att han har rätt att göra så här, har mycket svårt att tänka mig det.

Stå på dig!

Dino Velvet

Gick med
24 Aug 2003
Hoj
Ingen
Jag tycker du ska kontakta hyresgästföreningen (som du förhoppningsvis är med i) så hjälper dom dig. Annars så ska du vägra och sätta in din hyra på ett konto som försäkringskassan har, och hjälper dig med tills du fått rätt. Det ska MYCKET till för att man ska bli vräkt. Det ska du ha klart för dig.
Lycka till!

juha01

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Mar 2003
Hoj
Africa Twin
Fantômas skrev:
Va???

Stämmer det verkligen? Man kan väl få P-böter för sånt men att bli vräkt låter ju otroligt.

Kolla upp det här noga och säg inte upp lägenheten förrän du vet att han har rätt att göra så här, har mycket svårt att tänka mig det.

Stå på dig!

Det är inte en väg som kommunen har hand om utan den är privat.. Och vi har ju skrivit på hyreskontraktet och där står det att man måste följja park.regler mm. Så detta är ett brott mot ett kontrakt som jag själv har skrivit på.. :fatta! Dom förklarade iaf på hyresgästföreningan att det tyvärr var kört...
Tur det inte är sån enorm kö på bostäder här...

stony

Yes!! Nu ännu drygare
Gick med
30 Jun 2003
Hoj
Sålda
juha01 skrev:
Där satt den! I morse på väg till jobbet, så passade min idiot till hyresvärd/vaktmästare, att meddela att jag ska bli vräkt.

Been there.. done that :tungan
Dock var det en efterbliven granne som klagade så mycket på mig (kunde knappt kolla på tv utan att han klagade)

Men det är bara skoj med nytt. flyttar 1jan igen (3e lägenheten på 2 år haha) :yoparty

Anneli

Nu på gatan igen!..
Gick med
22 Jul 2003
Hoj
Fireblade
Det ska tydligen vara svårt att bli vräkt. Grannen under har kastat ut sitt bohag genom fönstret ett par ggr :kocko , o då blitt hämtad av farbror blå. han har stått i bara kalsonger o paraply i trappen när jag kommit hem från mitt extrajobb mitt i natten, och förföljt mig :skrämd upp så jag fick halvpanik o låste in mig fort som fan. Han har satt eld på sin stereo och vädrat ut röken i farstun så ded lukta brandrök i hela huset, då vågade ja inte sova hemma. Sen har han demolerat sin lägenhetsdörr och brevinkast. o.s.v. Men han betalar hyran. Så honom kan de inte vräka.

Nån som vill byta lägenhet med mig eller kanske bli min rumskompis? :crash

Freppa

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ingen
Jag kräver regelbunden dirty sex. Om du är med på det så kan jag bli din rumskompis.
Inte?
Nehepp.

Espen

Medlem
Gick med
26 Oct 2003
Hoj
Speed Triple R -15
Själv bor jag i en liten fristående villa :) ingen som kan vräka mig... trots mina hemma byggda ht med tre 12" i varje låda :yoparty Mycket Slayer, Rammstein och feeeet hip hop! Mycket fester!
Tar iof lite längre att köra in till stan men det är värt det... lovar!
Har dock inget garage :mad: men funderar på att bygga det, men det krävs fan en massa tillstånd... jobbigt!

Tja för moi!

Anneli

Nu på gatan igen!..
Gick med
22 Jul 2003
Hoj
Fireblade
Freppa skrev:
Jag kräver regelbunden dirty sex. Om du är med på det så kan jag bli din rumskompis.
Inte?
Nehepp.

Ja e med på vadsomhelst som får mig att känna mig trygg i mitt eget hem, så varför inte.

....och kan du vara snäll att SLUTA SVARA ÅT mig på dina egna frågor! :fatta!

p59

Guest
Likt andra här i tråden så tycker jag att det är högst otroligt att du skall bli vräkt från din lägenhet p.g.a. av att du inte följer parkeringsreglerna.

Att värden dessutom vill att du skall säga upp kontraktet tyder också på att han inte kan vräka dig. (Han hoppas nog på att du skall "göra jobbet" åt honom)

Att hyresgästföreningen inte kan göra något är också konstigt, men du kanske inte är med där?

Jag tror inte att det kommer att hända någonting.., om du får en skriftlig vräkning från din hyresvärd så ta kontakt med en advokat och dra ärendet i hyresnämnden :gnissla .

Betala din hyra som vanligt, det (utebliven hyra) är nästan det enda som kan utgöra grund till uppsägning.
/Peter

Last edited:

Freppa

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ingen
Anneli skrev:
Ja e med på vadsomhelst som får mig att känna mig trygg i mitt eget hem, så varför inte.

Okej, du har nog riktiga problem om du tycker att det är tryggt att ha mig i ditt hem. I'm evil, don't you know?

Anneli utan a skrev:
....och kan du vara snäll att SLUTA SVARA ÅT mig på dina egna frågor! :fatta!

Snäll är jag ju som sagt inte, men visst. Jag tar allt igen då - för din skull.

Fråga: Jag kräver regelbunden dirty sex. Om du är med på det så kan jag bli din rumskompis.

Anneli

Nu på gatan igen!..
Gick med
22 Jul 2003
Hoj
Fireblade
Freppa skrev:
Okej, du har nog riktiga problem om du tycker att det är tryggt att ha mig i ditt hem. I'm evil, don't you know?

Snäll är jag ju som sagt inte, men visst. Jag tar allt igen då - för din skull.

Fråga: Jag kräver regelbunden dirty sex. Om du är med på det så kan jag bli din rumskompis.

Jag har överlistat dig. Du e bara wannabe-evil. Jag har bäddat ordning en skokartong åt dig. Du är välkommen. :tummenupp

:1pajas

OLJEKYLD GSXR

FÖRBJUD STARSTRIKER
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hojuppehåll
Man måste väl få ett antal varningar innan de kan besluta om vräkning. Det här verkar skumt, luktar öststat.

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Det är ju inte olagligt att parkera fel, bara det att det medför högre avgift`? Att däremot parkera så att man kan försena utryckning eller annat viktigt är väl kanske olagligt. Detta har jag fått sagt till mig iaf av p-vakterna man träffade i jobbet, men det kanske inte stämmer numera? Nån p-vakt som kan yttra sig?
Låter konstigt att det är en anledning till att delge vräkningsbesked.....
Hyresgästföreningen kan ta sig i r***n, de har väl aldrig haft ett rätt nånstans?

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R, ZX-7R
Hahaa, snart ahr inte jag råd med hyran så jag blir nog oxå vräkt any day :)

Lght sökes i Hbg. Va fan som helst fast på ett bra område! :hej

My1974

alias Anja
Gick med
11 Jun 2003
Hoj
Honda CBR600 F -94
Vänd dig till Hyresnämden, de är experter på hyreslagen och är till för att hjälpa. Det spelar ingen roll om det är kommunalt eller privat hyresvärd, hyreslagen gäller alltid. Om däremot hyresvärden har skött sitt åtagande och varnat dig skriftligt får du tyvärr skylla dig själv om valt att inte följa de regler som gäller.

Nyheter
PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna

Pressrelease, Wels, 25 Febr...

Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars

De två första dagarna i mar...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife

Motorcykelkörning på klassi...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ökat antal körkortsåterkallelser

Foto: Liza Simonsson Und...

CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!

Idag har vi äntligen fått s...