Jag har fått PM

Anneli

Nu på gatan igen!..
Gick med
22 Jul 2003
Hoj
Fireblade
Jag har fått PM. Människor som jag inte känner (även som jag känner) har reagerat på dikten jag har som signatur, de har frågat om jag skrivit den själv men vad de alla haft gemensamt är att de oroat sig för hur jag mår. Det är orsaken varför jag skriver det här.

Visst har jag skrivit dikten, men den är nåt jag kladdade ihop för hundra år sen och visst är det en spegel av vem jag var då. En liten osäker människa utan rätt att finnas till.

Det är inte så längre, jag känner inte så längre, jag bad om hjälp och fick hjälp. Jag mår bra idag. Mina ups and downs har sina sidor, de kräver zoloft och att jag vågar be om hjälp.

Jag har haft ett ganska körigt år. De som känner mig sen länge skulle nog säga att jag haft mer än nog med otur i mitt liv. Och visst är jag lite otursförföljd. Men det är väl också lite självförvållat med tanke på valet av intressen. Istället för att ligga hemma på sofflocket har jag varit en aktiv hästtjej med allt de innebär (ganska många turer till akuten) sen jag var liten. Jag är också uppvuxen i en familj som håller på med motorsport, så från det jag var 16 så blandades hästeriet med folkrace, hemmagjord A-traktor, renovering av ”drömbilen” och en massa rally. Inte heller de här gick helt smärtfritt. Men. Det som inte dödar en stärker en. Fast de vete fan om jag tror på. :va

2003 förverkligade jag ännu en dröm. Jag tog mc-kort och köpte mig en söt liten motorcykel. :squid
Jag upptäckte också Sporthoj.com, och har här funnit en del mycket kära vänner som visat sig vara riktiga änglar.

2004 ska jag bli utan häst, någonting som kommer att vara helt nytt för mig. Jag har inte den blekaste aning om ifall det kommer fungera. Rädd? Absolut. :eek:

Tack pvcraketen, Mattias, Anja, Corus och även RobbanW för att ni finns o för att ni hjälpt mig när jag varit sjuk eller deprimerad och tappat tron på mig själv. :kiss

Även tack till er som PMat mig och visat att det faktiskt finns folk som bryr sig. Sånt värmer. Det var dock inte min mening att skrämmas. Ber om ursäkt för de.(nu åker den bort)

Änglar visst finns dom, även mc-burna. :angel

Kram alla!

/Anneli

Relapse

I'm on a lonely road
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSX-R 600
Vilket fint inlägg!

Dessutom lite självutlämnande också. Jag önskar dig lycka till under 2004. Hoppas att hojen kan fungera som en ersättning för havremoppen. Se till att träffa många trevliga hojåkare under året (Vi andra är inte som Mattias, jag lovar :D ). För mig så är hojåkandet både ett solonöje och ett socialt sådant. Det är kul både att köra ut själv en dag, likaväl som att det är ballt köra tillsammans med 2-30 andra hojar en annan dag.

Vi ses ute på vägarna.

/Micke

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Utan häst... kommer bli svårt om det var en stor del av ditt liv. Men uppfyll livet med ett annat nöje så kommer det gå bra.

Läste just dikten (inte sett den innan) och det rörde mig vad du skrivit, tro't eller ej. Jag har blivit kallad okänslig tidigare. Tur att den tiden är förbi! Låt oss se en ny dikt snart som innehåller ord som: värme, solen, bågen, kamrat, livsglädje. Du har en vän här och jag skulle hjälpa dig med vad jag kan och förmår, tycker du är en riktigt härlig pingla.

nu är det natti natti för mig iaf. Ska försöka reda ut mitt eget liv en del imorgon.

Therudeboy

Guest
Hade själv en sån liten period för ett tag sen. Defenetivt inte kul, men det finns alltid mer folk som ställer upp på en än man tror. :hej

Penguin

Helmet time is good time
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
929
Bra att du tagit bort dikten ur både signaturen och ditt liv Anneli. Den var lite otäck. :tummenupp

Ninja-Lisa

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Skeppshult trampcykel och v-twin.
:)

anneli, ska vi gå på husdjursmässa i sollentuna på måndag eller tisdag?

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
Utan häst ska nog gå bra - jag har aldrig haft någon och har inte klagat :hihi och med ett helt zoo hemma med kaniner, killer-hamstrar, vovve och dammråttor så är det väl fullt upp ändå eller hur ? ;)

Nog har du haft en tuff höst också, men jag har märkt att du verkar ha bra ork att ta itu med svårigheterna och håller igång - du är en stark tjej Anneli (även när det gäller att stå och hålla en läckande bensintank och stå ut med en vilt svärande Karlsson :) ) - enda gången jag var riktigt orolig var när din influensa var som värst och då var det verkligen tur att det fanns hjälp på nära håll. Puss på dig!

triple

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Daytona -02 & KTM_200EXC -03
Okej, jag har missat allt (som vanligt)....

Men haremoppar är extremt kul, hade nog ”kört” lite sådant om jag inte var allergisk mot dom. Det är lite svårt att ersätta häst med hoj eftersom det blir en helt annan sak, men en enduro är kanske lite mer samma sak. Iaf lite skog och så luktar dom om du kör två-takt, nästan som häst…
Hojar är ju dock inte lika bra kompisar, men du får ser till att hänga här istället. Människor är ganska trevliga dom också.

Gott nytt år

johanrehn80

MUTTA MIXI ?
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Härligt hojlös
Gillade inte dikten, gillar inte sånt, men skönt att jag slapp fråga......

Kanon att du bytt till ett fordon som gör som man själv vill :tummenupp Har utbildning på båda varianterna så jag VET att de svåraste är att tygla bara EN hästkraft.

//Johan

Prillan73

Lagom e bäst.....
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
pausar...
Det ÄR skönt att ha vänner som stöttar o hjälper när man mår dåligt.....

Hoppas du klarar dig fint utan din fyrbenta vän.....men kommer nog kännas tungt i början.

/ Prillan

Ps Missade oxå dikten.....o lite nyfiken blir man juh... Ds

Prillan73

Lagom e bäst.....
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
pausar...
Det ÄR skönt att ha vänner som stöttar o hjälper när man mår dåligt.....

Hoppas du klarar dig fint utan din fyrbenta vän.....men kommer nog kännas tungt i början.

/ Prillan

Ps Missade oxå dikten.....o lite "nyfiken" blir man juh... Ds

Nyheter
MV Agusta fyller 80 år

I år firar italienska motor...

Rekordmånga nya personliga regskyltar

Under fjolåret godkände Tra...

PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna

Pressrelease, Wels, 25 Febr...

Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars

De två första dagarna i mar...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife