2Wheeldrive
Nu kör vi!
Är det din? Är den till salu?
Är det din? Är den till salu?
Haha näe, jag köpte den ju just?!
Yamahas 80-tals offroadhojar är så jäkla kul tycker jag, de var de första som fastnade i mitt huvud som tonåring. Tyvärr börjar priserna raka iväg uppåt...
Mmm, sålde en CR 125 Elsinore 1981 för 1500 för några år sedan
Efter att par års uppehåll har det blivit en hoj igen. Haft den idag i en vecka och är fantastiskt nöjd detta trotts att jag gick från 1000 cc till 675
Jag gick och köpte mig ett stycke rejält 80-talsjärn. Har inget lämpligt för två personer, antingen är det för slött eller solosits. Denna blir nog perfa som skjutshoj.
Jag gick och köpte mig ett stycke rejält 80-talsjärn. Har inget lämpligt för två personer, antingen är det för slött eller solosits. Denna blir nog perfa som skjutshoj.
[/IMG]
[/IMG]
Cool, hur tycker du den är jämfört med din gamla?Idag byttes min Ducati Hyperstrada 821 in mot en Hypermotard 939
View attachment 444277View attachment 444278
Cool, hur tycker du den är jämfört med din gamla?
Vrid, vikt, oljud osv?
Najs, jag måste prova en Hypermutta 939 och ge den vad den tål.Vridet är absolut den största skillnaden. Att 100 cc kan gör sån skillnad. 821 är ganska toppig i sin karaktär medans 939 är mer klassiskt Ducati. Powerwheelie på 2 ans växel totalt omöjligt med 821 medans det är lätt med 939. Sammanfattat tycker jag att 939 känns starkare än vad siffrorna antyder.
Ljudet upplever jag att det är typ samma.
Förutom maskinen är fjädringen den största skillnaden då Hyperstradan har 13 cm i fjädrinsgsväg fram och bak medans 939 har 17/15 cm fram/bak, vilket får hojen att ha en annan gång på vägen än Hyperstradan.
Därmed inget illa om Hyperstradan men när jag såg att jag kan försäkra 939 för typ samma peng som 821 var det bara att slå till.
Najs, jag måste prova en Hypermutta 939 och ge den vad den tål.
Hej hej Desmocenter, beware
Synd att jag köpte deras demomaskin
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|
BMW visar upp Concept F 450 GS