Har precis kommit hem från en härlig repa som startade 08:30 i morse. Kaffet är snart klart, jag har en whiskey i handen (Aberfeldy 12 år) och det är kalle på TV'n.
8:30 Klev i båten.
8:45 Höll på att slå på arslet när jag hoppade iland,är detta med hoj idag en bra ide
8:50 Åker iväg med bilen, ser lite väl isigt ut
9:40 Komer fram dit där jag har hojen. På med skinnstället och ut med hojen.
10:20 Snabbt besök i Fiskis.
Småvägar -> Älvsjö,Huddinge, Tungelsta, Nynäshamn, Västerhaninge, Länna, Jordbro, Skogås, Trånkan, Handen, förbi Bogårdsvägen ( ingen som Wheela eller burnade där inte).
Det tog en stund innan man trodde på att det inte var halt, frost på båda vägrenarna och blött på vägen. Det var inte halka som var problemet det var Solen på vägen söderut.
12:50 Anländer till Donken Sveavägen inte en hoj så långt ögat når
Drar i mig en BigMac och mellan Hjulmust. Gillar inte Cola och Sprite har dom bara sådant där kemikalie shit (Suuck....ralos tror jag di kallart).
Inga hojar
13:10 Lättar jag och då kommer det först en hoj (touring tror jag, svårt att se under all skit). Medan jag gapar av förvåning kommer det en motard (KTM tror jag) han varvar lite så man får sig en julvisa
och vinkar. Tomteluvan ser dock lite liten ut utanpå hjälmen.
Kör iväg mot Hötorget och möter en motard till strax innan jag kör ner i tunneln.
Får ett litet backhjulssläpp på statsgårdskajen när en bil behöver sättas på plats.
Åker och parkerar hojen och tar bilen hem.
En kanon Hjulafton hittills !
God Jul och God fortsättning
(Får se hur det ser ut i morgon)
Edit: Jag måste skaffa ett bättre trådlöst tangnetbord/mus, jag kan inte ligga i soffan, dricka whiskey och spamma på SH med det jag har, jag startar en tråd i datorcentralen för att få tips om ett bättre.