Jag låtsas jag kör MC

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Ja, just nu har jag ingen gathoj o puttra runt på. Så jag kör runt i bilen till olika ställen o låtsas jag kör MC... brum brum.. bröööööööööm. Sen parkerar jag bilen, glider ut som om jag just kört MC. Tittar dock inte bak på "åket"... det är ju den grymmaste pärlan på parkeringen... :cool:

Ja, nä lite flum här! Igår åkte jag ut till Rosenhillscafét och satt där och ugglade ett tag. Dit kommer en massa folk man känner igen... flera från stuntholics, även endel RR-folk som gasar på gata.

När jag glassade färdigt i solen, så tar jag "åket" och kör en repa på "slingerbulten" för att testa på vad vägen handlar om. Men jag tror jag kör fel någonstans, det står ju "tungelsta" åt fler håll. Hamnade till slut på 73an mot nynäshamn efter att kört till västerhaninge.

Kör vägen förbi Rosenhill igen och ser på vägen tillbaka några km före cafet 3 hojar, och den första har tydligt soppatorsk. Tänkte stanna, men såg inte vad för funktion jag skulle ha i sammahanget. Så körde vidare och hoppades att det skulle lösa sig. Men ack vilket besvär, soppatorsk ute i "öknen".

Åkte tillbaka och parkerade åket och inser väl att jag troligen behöver en hoj att köra med på gata. Men det får isåfall bli världens billigaste hoj att både köpa in och försäkra, typ en cb250 eller nått. :banana

Nä, är jag ensam med det här eller är det fler där ute som lider av att inte ha en båge i det här ultrafina vädret? :död

Biturbo

Min går i etthundra!
Gick med
29 Aug 2003
Hoj
KTM LC4
Näe.. jag lider av att ha 2½ hoj och kan inte åka på någon av dem... Det är fan värre!

Det är mest synd om mig!! :4skrika

Fabbe

Joy of a toy
Gick med
21 Apr 2004
Hoj
GSX-R 1000 K7
Swedie skrev:
2230289Nä, är jag ensam med det här eller är det fler där ute som lider av att inte ha en båge i det här ultrafina vädret? :död

Är det inte värre att ha en hoj, utan kk & någon att övningsköra med? :hihi

Anderzzon

No Pain, No Game
Gick med
6 Mar 2005
Hoj
Honda CRF 250R -09, Biltema Cruiser, Arctic Cat Sno Pro 440 -05
Jag kan trösta dig med att igår var det för varmt i skinnstället, även fast man åkte ganska mkt för fort...

Men klart du ska ha en hoj för gata :tummenupp Själv är man lyckligt lottad å kör varje dag, vart har du gjort av R6:an den skulle ju vart perfa, fast inte så billig då... :död

Dez

Weeeee...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
R1
Sitter här utan hoj första säsongen sen 2000...skitkul att köra mazda istället :huvet

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Anderzzon skrev:
2230302 Jag kan trösta dig med att igår var det för varmt i skinnstället, även fast man åkte ganska mkt för fort...

Men klart du ska ha en hoj för gata :tummenupp Själv är man lyckligt lottad å kör varje dag, vart har du gjort av R6:an den skulle ju vart perfa, fast inte så billig då... :död
Sålde R6an, skulle köra på bana men kära svemo plockade bort 600-klassen i SM för A-förare så jag har endast kört den 1 gång och ser inte när jag ska köra den igen... så den sålde jag i helgen till en annan nu mycket lycklig person. Den var grymt fin. Men för dyr för gatåka kan jag säga... 1000 kr i trafik per månad. Nej tack.

sandstream

Guest
Du kan väl sitta längs Bulten och ta tid på grabbarna :hihi ;)

Anderzzon

No Pain, No Game
Gick med
6 Mar 2005
Hoj
Honda CRF 250R -09, Biltema Cruiser, Arctic Cat Sno Pro 440 -05
Swedie skrev:
2230307 Sålde R6an, skulle köra på bana men kära svemo plockade bort 600-klassen i SM för A-förare så jag har endast kört den 1 gång och ser inte när jag ska köra den igen... så den sålde jag i helgen till en annan nu mycket lycklig person. Den var grymt fin. Men för dyr för gatåka kan jag säga... 1000 kr i trafik per månad. Nej tack.

Va surt :huvet

Jag vet inte om du gillar twin men Aprilia Rsv mille är human att försäkra, eller varför inte en polka retta? De är oxå "billiga" om du bara ska ha trafik.. Jag har för mig att du vill ha en sån :)

Henning!

Hör av dig till en gammal släkting! NU!
Gick med
6 Apr 2005
Hoj
Byter hela tiden. Köper och köper.
Jag gav 5500:- för min XL600 och den kostar väl 1500 - 2000:- helförs. helår.

Den duger till mycket nöjesåka.

/H

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
RC8/Husaberg 450/Varg SM/Navstyrd supermono
Min har hoj har skurit för andra gången på 3år, hann köra 60mil efter den första.
Så jag mår inte heller så bra den här sommaren

Esquire

Möjligen en smula excentrisk emellanåt.
Gick med
2 Oct 2003
Hoj
NV 70 Hobby -54, Bastard Bulldog -03 (inlöst)
Ricken skrev:
2230361 Min har hoj har skurit för andra gången på 3år, hann köra 60mil efter den första.
Så jag mår inte heller så bra den här sommaren
Hur har du lyckats? Det är ju knappt så en tvåtaktare skär så ofta.

Själv så blir jag mest bara stressad över att jag inte har hunnit köra lika mycket som jag hade tänkt. En ond tå följt av en förkylning har gjort så det knappt inte har blivit någon körning på sista tiden.

Men Swedie, en Kawasaki ER-6n kanske vore något för dig att susa fram på? Liten och billig.

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
RC8/Husaberg 450/Varg SM/Navstyrd supermono
Esquire skrev:
2230408 Hur har du lyckats? Det är ju knappt så en tvåtaktare skär så ofta.

Själv så blir jag mest bara stressad över att jag inte har hunnit köra lika mycket som jag hade tänkt. En ond tå följt av en förkylning har gjort så det knappt inte har blivit någon körning på sista tiden.

Men Swedie, en Kawasaki ER-6n kanske vore något för dig att susa fram på? Liten och billig.
Man är väl en klåpare.....

Nu andra gången så lyckades jag bryta av ett vevstakslager, kändes produktivt.

centertanksen

Medlem
Gick med
10 Apr 2006
Hoj
Honda CBR900RR
Swedie skrev:
Nä, är jag ensam med det här eller är det fler där ute som lider av att inte ha en båge i det här ultrafina vädret? :död

Har nyligen tagit MC-kort och är i samma sits som dig. Blir snart galen om jag inte får köra hoj. Tyvärr blev man uppsagd från jobbet veckan innan uppkörningen och har därför lite dåligt med pengar för tillfället.

Jonte

Stäng nyreggningen, banna alla >#10 000
Gick med
18 Sep 2003
Hoj
KTM 1090 ADV S
Förstår vad du menar. Man undrar ju om man är så klok när man har två dyra hojar som man bara använder lite då och då.

Nä kanske får fixa lite med Wr:en så man kan åka ut och busa med den. Men varje gång man är ute så är man alltid lika nära att köra över nån eller blir överkörd. Man började ju köra bana för att man inte passa i trafiken. Men lika surt är det varje gång det är fint vänder och det hörs fina vrål över nejderna.

Nyheter
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0