Jag ska fan skjuta den jäveln som inta har sopat!!

Just_Snubben

Ja va säger man...
Gick med
11 Oct 2004
Ort
La Solagardé de huddánshe
Hoj
zx6-Räser,Räser
Jag e så jävla förbannad !!!
helvetes jävla grus helvete!!!
självklart lägger slä'pper hojjen i en rondell det sissta man gör innan man kommer fram till ytterdörren !! %!"¤!¤#"#¤¤&%/#%!"#!#½½!/¤(

världens största grushög rak i rondellen så släpper hjulen !!!
det enda jag vill är att få ut mina agressioner på den grisen som inte orkade ta det sista varvet med sopbortauppalltgruspågatanbilen !!

kan man stämma dom eller ? kommer inte kunna sova inatt!!
fan asså !! GAAAH

aja flåt för detta men va fan ska jag göra jag e helt paj nu......

natti natti /Dennis
 

wannagofast

Ny medlem
Gick med
17 Jun 2005
Ort
Helsingborg
Hoj
Tillfälligt avbrott
Damn!!!.. Ja, är alla idioter eller.. Har klarat mig från grus men var nära att lägga hojen i ett spår av.. GÖDSEL!!!!!!
 

SJOLLA

våga vobbla
Gick med
31 Jul 2005
Ort
Visby
Hoj
Honda vfr 750f 1988
ring till vv o se till så att du får en riktig förklaring+allt som gick åt h-vete bet.
Dom lämnar grus på våra vägar här uppe i Härnösand å.va grymt nära igår att sluta min säsong i en rondell :censored
 

gunnar_gt750

GSX-R musei-intendent
Gick med
7 May 2005
Ort
Solna
Hoj
Suzuki GSX-R750 88/90/91
Jag läste en amerikan skrev i ett forum om när han råkade ut för en slags glaspärlor som vägunderhållarna använde för att bättra på någon slags reflekterande vägbeläggning. De hade råkat glömma en massa av råmaterialet på asfalten och killen kom i en kurva och det var inget grepp alls. I diket men klarade sig. Han stämde företaget och fick ersättning. Men det var ju over there å andra sidan där folk stämmer varandra hit och dit.
 

Master_

Kung
Gick med
2 Aug 2005
Ort
Eskilstuna
Hoj
Kawasaki zx9r ninja
gunnar_gt750 skrev:
Jag läste en amerikan skrev i ett forum om när han råkade ut för en slags glaspärlor som vägunderhållarna använde för att bättra på någon slags reflekterande vägbeläggning. De hade råkat glömma en massa av råmaterialet på asfalten och killen kom i en kurva och det var inget grepp alls. I diket men klarade sig. Han stämde företaget och fick ersättning. Men det var ju over there å andra sidan där folk stämmer varandra hit och dit.

Faktum är att man även i sverige kan ställa myndigheter, kommuner och tjänste män tillsvars för skada som uppkommer pga dåligt underhåll.

Tur att du klarade dej iaf.. hur gick det med hojen
 

Headbanger

RockeR
Gick med
8 Jan 2005
Ort
Sollentuna
Hoj
Suzuki SV1000S -03
Master_ skrev:
Faktum är att man även i sverige kan ställa myndigheter, kommuner och tjänste män tillsvars för skada som uppkommer pga dåligt underhåll.

Tur att du klarade dej iaf.. hur gick det med hojen

Håller med... MEN.. det skulle nog i detta fall kräva att du tagit kort på eländet som bevis. Eller?
Trist med hojjen å allt.. :(
 

JiMpA

Söör på bara!
Gick med
30 Mar 2003
Ort
Nyköping
Hoj
KTM 525 EXC-07 Motard
Headbanger skrev:
Håller med... MEN.. det skulle nog i detta fall kräva att du tagit kort på eländet som bevis. Eller?
Trist med hojjen å allt.. :(


prexis, du måste nog bevisa det (kolla om högen ligger kvar, åd kan man ju visa dom direkt!).. vad har du för försäkring då?
 

Bee

Medlem
Gick med
20 Oct 2003
Ort
Växjö
Hoj
Xj900 2001
gunnar_gt750 skrev:
Jag läste en amerikan skrev i ett forum om när han råkade ut för en slags glaspärlor som vägunderhållarna använde för att bättra på någon slags reflekterande vägbeläggning. De hade råkat glömma en massa av råmaterialet på asfalten och killen kom i en kurva och det var inget grepp alls. I diket men klarade sig. Han stämde företaget och fick ersättning. Men det var ju over there å andra sidan där folk stämmer varandra hit och dit.



Jag körde omkull tackvare en fin grushög :4skrika

Skyllde på vv, dom sa bara jaha då får vi väl betala allt då.....fest hos mig :fyllisar

Men man e tvungen att ha bild bevis + att det inte ha funnits några varningsskyltar ute.

Så åk ner och ta kort på högen så fort som möjligt.
 

Drifter

Kungen av bilköer
Gick med
6 Apr 2003
Ort
Huddinge
Hoj
Yamaha XSR900 & Suzuki Burgman 400
Frågan är om VV bryr sig om ett foto på lite grus.
Då skulle ju alla som kör av vägen bara kunna gå och hämta lite grus och lägga vid olycksplatsen, ta kort på gruset och sen begära ersättning från VV.. :hihi
 

Bee

Medlem
Gick med
20 Oct 2003
Ort
Växjö
Hoj
Xj900 2001
Drifter skrev:
Frågan är om VV bryr sig om ett foto på lite grus.
Då skulle ju alla som kör av vägen bara kunna gå och hämta lite grus och lägga vid olycksplatsen, ta kort på gruset och sen begära ersättning från VV.. :hihi


Du har fattat hur det funkar :tummenupp
 

streetan

motard@stockholm.com
Gick med
17 May 2005
Ort
Sthlm
Hoj
På jakt
Surt, men det är väl knappast någon nyhet att det kan ligga grus & annat skit på vägen eller ??
VV kommer troligen bara att skylla på att någon lastbil har tappat lite grus.
Jag bor i närheten av en returstation & att åka på den vägen är som en manöverbana på uppkörningen där konerna är utbytta mot grenar & annat skit.

Det jag menar är att VV knappast kan garantera att vägarna är fri från grus mm.

Men lycka till, om inte hoppas jag du hade helförsäkring.
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top