jag vill ha en slang NU!

jesper

#72 Rookie 600
Gick med
16 Mar 2003
Hoj
660+r6
Gärna en hel, som passar inuti däck av modell 160/60-17. Om någon har en över så hör gärna av er. Eller om ni vet var man kan få tag på slang lördagkvällar eller söndagar så får ni gärna komma med tips :)

zeal

102.99dB är inte 103dB
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda VTR -98 och en Honda Fireblade 954 -02
jesper skrev:
2446758 Gärna en hel, som passar inuti däck av modell 160/60-17. Om någon har en över så hör gärna av er. Eller om ni vet var man kan få tag på slang lördagkvällar eller söndagar så får ni gärna komma med tips :)

Brudarna har ju alltid flustret, pröva där du med......:hihi

Lotta genom sälens inlogg.....

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
Jag har en begagnad men i bra skick. Finns dock i Östhammar :)

Dr.Bike

Guest
jesper skrev:
2452195 Mmm, var till jättemycket hjälp oxå...

Kom igen katten! Det svänger ju!
Såklart det inte hjälpte, men läs din text en gång till och medge att det var lite situationskomik! :tummenupp

Hoppas du fick tag i en slang iaf.

jesper

#72 Rookie 600
Gick med
16 Mar 2003
Hoj
660+r6
Dr.Bike skrev:
2452387Såklart det inte hjälpte, men läs din text en gång till och medge att det var lite situationskomik! :tummenupp

Vaddå såklart? Menar du att jag inte skulle kunna få tag på en slang om jag ville? :näsblod ;)

Nåja, problemet är numera löst. Den gamla slangen var ganska illa tilltygad, hittade ett "öppet sår" på runt 10cm. I däcket hittade jag flera små typ ståltrådsbitar som skulle kunna vara rester från avklippta vajrar typ vajerräcken. Ska nog sluta åka just där dom sätter upp vajerräcken...

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
jesper skrev:
2452871
Nåja, problemet är numera löst. Den gamla slangen var ganska illa tilltygad, hittade ett "öppet sår" på runt 10cm. I däcket hittade jag flera små typ ståltrådsbitar som skulle kunna vara rester från avklippta vajrar typ vajerräcken. Ska nog sluta åka just där dom sätter upp vajerräcken...
Det är inte delar av korden som börjar kika ut ?

jesper

#72 Rookie 600
Gick med
16 Mar 2003
Hoj
660+r6
TomK skrev:
2453002 Det är inte delar av korden som börjar kika ut ?

Kika in i så fall. "Ståltrådsbitarna" satt fast rakt in i däcket och jag fick dra ut dom med en tång. Däcket har bara rullat 70 mil och det borde väl hålla bättre än så.

Dr.Bike

Guest
jesper skrev:
2453103 Kika in i så fall. "Ståltrådsbitarna" satt fast rakt in i däcket och jag fick dra ut dom med en tång. Däcket har bara rullat 70 mil och det borde väl hålla bättre än så.

Å fan! rakt genom däcket alltså?? (jag tänkte oxå att det skulle vara corden...)
Hm... Och du kunde dra ut dem med tång.
Det betyder ju som sagt att det var lösa bitar som du säger, men var dessa skulle kommit ifrån är ju svårt att gissa. Att det skulle vara på vägar med vajerräcken låter lite långsökt, då dessa vajrar dels är rätt grova (varje kardel är nära en mm) och dessutom så "fjällar" de ju inte direkt av sig så att det blir liggandes en massa kabelklipp längs vägarna. Hur såg dina bitar ut?
Omöjligt är det ju som sagt inte att det kommer från vajerräcken. Men rätt osannolikt.

Har du kanske kört genom något industriområde? Nära någon skrot/återvinning? Då är det ju inte helt otroligt att någon tappat massa spill.

Synd på ett så nytt däck iaf...

jesper

#72 Rookie 600
Gick med
16 Mar 2003
Hoj
660+r6
Dr.Bike skrev:
2453176Hur såg dina bitar ut?

Ca 1cm långa och kanske mellan 0.5mm och 1mm i diameter.

Dr.Bike skrev:
2453176Har du kanske kört genom något industriområde? Nära någon skrot/återvinning? Då är det ju inte helt otroligt att någon tappat massa spill.

Jag vet att jag vid ett antal tillfällen har "passerat" ett vägbygge i närheten :rolleyes:, skräpet kommer antagligen därifrån.

Dr.Bike skrev:
2453176Synd på ett så nytt däck iaf...

Däcket är helt, var bara tvungen att investera i en ny slang á 100kr. Det svider att åka mongotard :)

Nyheter
Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...