Jagad mc-förare körde omkull utanför Rosenbad..

benkar

Krokvägar svänger mer..
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hojlös men hade en VTR1000F -99 Orange...
En del hojtjyvar får vad dom förtjänar, tycker bara synd om han eller hon som blivit av med sin Ducce Monster (tror jag det är) och fått den krashad.. Bild saxat ur dagens Metro (måndag 19 maj) så det var väl igår söndag det hände.

/B

Bifogat

• mc-jakt.jpg
    mc-jakt.jpg
    96.7 KB · Visningar: 1,178

amullo

Italiensk Allroad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MTS1200s
Japp. Helt klart en Monster.

Jag tycker jag känner igenden, men det vimlar ju av monstrar.

Rätt åt han. Synd på hojen, men den ser ju ut att vara hyfsat OK.

KaZ

Skyll på knäskrap i örat!!?!
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
hojlös
skönt att se...

syn på hoj och hojägare...

roligt att metro skriver att han greps misstänkt för vårdslöshet i trafik bland annat... ere inte själva stölden ett grövre brott?

:whip

K

sgtpepper

Delivering excellence since 1974
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Triumph S3 -02, Honda XR650R -02
KaZ skrev:
roligt att metro skriver att han greps misstänkt för vårdslöshet i trafik bland annat... ere inte själva stölden ett grövre brott?
Jo, självklart, men antagligen så greps han först av polis för vårdslöshet och i ett senare skede när kontroll skedde så upptäckte man även att han stulit hojen vilket han också kommer att åtalas för. Själva gripandet baserades på vårdslöshet i trafik, men åtalet kommer att bestå av mer än så.

benkar

Krokvägar svänger mer..
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Var en notis i Stockholm City också. Här pratas det även om falskskyltat... dessa tjyvar...

/B

Bifogat

• mc-jakt-2.jpg
    mc-jakt-2.jpg
    94 KB · Visningar: 684

fireblade

Mitt tjänstefordon är större än ditt...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
CBR954RR -02, Qingqi 125cc scooter -06
Ibland känns det faktist som om en del förtjänar att vurpa...

Snyggt jobbat tusse :tummenupp

Synd om personen som blivit av med sin hoj men å andra sidan kanske försäkringsbolaget får tummen ur och sätter lite fart nu när hojen faktist har blivit återfunnen.

semper

Wheeliebars är fegt
Gick med
3 Apr 2003
Hoj
Panigale
sen sitter väl ägaren med en skyhög försäkrings premie/självrisk, om han/hon ens haft råd att ha hel eller halv försäkring... :mad:

Hårding

Keep ´er lit...
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
Ducati Panigale V2, KTM 690 SMC-R, Suzuki GSXR-600K1...lättare att köpa än sälja.
Tjyven får ett aja baja av bylingen och åklagaren dömmer han till böter om fyra månader och skadestånd som antagligen läggs på hög och aldrig blir betalt...tjyven e ute till helgen och kan sno en ny hoj/bil och ta sig en joyride....f-bolagen får bensin i elden och höjjer premierna på sporthojjar ytterliggare...

Dags att införa sharia och knippsa handen på den jäveln...

benkar

Krokvägar svänger mer..
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KaZ skrev:
skönt att se...

syn på hoj och hojägare...

:whip

K

Av vad jag hört så är det sällan någon som ertappas på/i ett stulet fordon döms för själva stölden, dom säger att dom lånat hojen/bilen av någon flyktigt bekant, och döms sedan på sin höjd för "Olovligt brukande". Men olovligt brukande och en rad trafikbrott borde ge ett hyfsat straff, tex Grov vårdslöshet i trafik kan ge fängelse i max 2 år. (Om jag nu inte läst fel i någon lagbok jag hittade) Men, blir väl bara lite böter...

/B

gixxer1000

...nu på en svart retta...
Gick med
25 Apr 2003
Hoj
Yamaha R1 -04a.../Tidigare; TL1000R -00, Gsxr1000K2, KTM520, KX250, Stiga Villa Pro...
Helt rätt åt idioten som inte kan låta andras hojar få vara i fred, man skulle ju bli galen om man fick sin hoj snodd som man har köpt för surt förvärvade stålar.
Tycker som dom flesta här synd om ägaren att han/hon blivit drabbad av en dö´skalle som inte kan hålla fingrarna i styr samt inte kan köra hoj verkar det som. :finger :kulspruta

betsy

Fuck cancer
Gick med
21 Apr 2003
Hoj
Liten Galen
fråga kolon:
I ett sånt här fall, där hojen både är återfunnen och blivit kändis i tidningen, vad händer sen. Skrapas delarna ihop i en liten hög och återförs till ägaren?
Finns det en gräns för hur mycket man försöker limma ihop innan man ger upp och ger ägaren en ny?

:kulspruta(hoppas den klåfingriga f*n har riktigt ont på hela kroppen) :whip

Ravetrancer

Now even more badass!!!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
R1-01, R1-04, Husa 650-04, Husa 600-98, cr125-98
det där ser ut som inlösen....hoppas han inte hade trafikförsäkring bara.......men det går ju alltid att kräva tjuven på pengarna annars, men om man nånsin får betalt e ju en annan fråga.....

Turture

Naken,blästrad och skitsur.
Gick med
18 May 2003
Hoj
Fireblade 929RR,Husaberg 350,xt660-07.
Håller med hårding.
Jävla svin./Rör ALDRIG min hoj. :kulspruta

chox

Jazztobak
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MT-01
Helt offtopic, men det var väldigt vad mycket hardcore actionhero-gimmicks polisen har på sig... :whip

Ninja-Mackan

Norra Europas fattigaste kapitalist
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ducati 1199 Panigale S ABS
chox skrev:
Helt offtopic, men det var väldigt vad mycket hardcore actionhero-gimmicks polisen har på sig... :whip

Satt just och tänkte på det.. Har Stockholmspolisen alltid sådär mycket vapen på sig?

IL Ducce

NYFRÄLST
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
KTM 990 SuperDuke -06
Mkt grejjer.. på actionman!

De som stoppade mc-killen var från Sthlms Piketen därav utr.
som ex benhölster mm.
/C

955i

[Reklamplats uthyres]
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En röd
Kan inte säga att jag tycker ett dugg synd om honom, vilken j*vla idiot! :mad:

Vi kanske skulle åka dit på rättegången, alla iförda skinnställ och se om några svettpärlor bryter fram :rolleyes:

Nyheter
Nya SCORPION MX32 MID SOFT från Pirelli

Pirelli har presenterat SCO...

Indian Motorcycle i samarbete med Rikard Gustafsson

Foto:  Joachim Cruus Inf...

Dags för äventyrlig motorcykelmässa

Kommande helg, den 8-9 mars...

Pirelli lanserar Diablo Powercrusier

All Rights Reserved Pire...

Fiffig räddaren i nöden från X-Grip!

Ett avbrutet broms- eller k...

Snart dags för Adventure Motorcycle Expo

Den 8-9 mars arrangeras Adv...

MV Agusta firar 80 år

I år firar italienska motor...

MV Agusta fyller 80 år

I år firar italienska motor...

Rekordmånga nya personliga regskyltar

Under fjolåret godkände Tra...

PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna

Pressrelease, Wels, 25 Febr...