Jagad och gripen av polis...

Monstar

Brumm brumm...
Gick med
22 Apr 2009
Hoj
M600, 748BP
Kille på KTM SM svart blev jagad vid inlandsgatan(bakom ramberget) av polisen, försökte köra ifrån och välte vid korsning... :crash

Efter lite spring av polis så fick dom fast honom..

Vet ej vad det gällde, dvs om det var stulen, eller om han bara körde fort eller ngt annat.

Här kommer lite bilder...
imag0017n.jpg

imag0018l.jpg

motorappa

Ny medlem
Gick med
13 Dec 2005
Hoj
Hojlös...
Hörde en hoj (med radfyra) dra förbi utanför fort så jag körde ut huvet genom rutan men hann inte se nåt, kommer en SV från hållet buset körde mot i typ 30 blås. Han kör förbi och sen hör jag "STÄNG AV MOTORCYKELN!", kommer en Polis med dragen batong och ser klart arg ut. Dom kommer snabbt överrens om att det inte är SV-snubben som han vill ha tag på så han släpper iväg honom och snackar lite med folk på gatan och ropar in på radion att han var på väg mot Hallegatan...
Men det måste ju helt enkelt varit så att han sökte en person till fots?

Lite senare körde Polisen förbi med hojen ovan på släpkärra.

Antar att radfyra-snubben hade flax...

Aidet

Gasar tills det rasar
Gick med
12 Mar 2007
Hoj
R6-00, M1-03
Ser absolut ut att kunna vara min. Gött att de fick fast svinet allafall. Hoppas han blir behandlad first blood-style. Fick precis ett samtal från polisen att de hade fått in en svart KTM på stationen på hisingen. Bortslipat ramnummer, läcker olja och skrapad på ena sidan. Ska dit imorgon för identifiering..

Alming

-----------------------
Gick med
26 Feb 2006
Hoj
GT I-Drive5 2.0, Scott Reflex20, Miyata OneTen
Ser absolut ut att kunna vara min. Gött att de fick fast svinet allafall. Hoppas han blir behandlad first blood-style. Fick precis ett samtal från polisen att de hade fått in en svart KTM på stationen på hisingen. Bortslipat ramnummer, läcker olja och skrapad på ena sidan. Ska dit imorgon för identifiering..

ptja... vad säger man! Rättsväsendet kanske har lyckats fånga en hojtjyv tillslut! Är det din hoj borde du köpa dig en trisslott! :)

Poppler

Ny medlem
Gick med
6 Jan 2006
Hoj
660 SMC
Då blir det två stulna hojar med förare som polisen har fått fast under helgen. Bra jobbat!

zajtar

Ny medlem
Gick med
19 Aug 2005
Hoj
En cbr 1000rr 08 med 09ans motor i .Hojar som man har haft 1000rr, 900rr ,2 st 929rr, kawasaki z1000
Fyfan va gott .. ta fast drägget som inte vet va mitt å ditt är

Magnus S

Ny medlem
Gick med
13 Jun 2008
Hoj
07-Yamaha R6, 08-Yamaha xt660z, 10- Aprilia RSV4 2010
Synd att dom bara använder batongen hade inte haft något emot om dom använder pistolen.....

JoJoman

Hela vägen
Gick med
4 Mar 2005
Hoj
VTR Firestorm
En batong på fel ställe kan också göra ont.:3freak

Gött att polisen är på hugget och att ni KTM-ägare får tillbaka era hojar.

Aidet

Gasar tills det rasar
Gick med
12 Mar 2007
Hoj
R6-00, M1-03
ptja... vad säger man! Rättsväsendet kanske har lyckats fånga en hojtjyv tillslut! Är det din hoj borde du köpa dig en trisslott! :)

Gött att polisen är på hugget och att ni KTM-ägare får tillbaka era hojar.

Visst känns det gott att de fick fast honom (hoppas han får stolen), men vad ska jag med den hojen till nu? Allmänt sönderkörd och utan ramnummer? Ska ta en titt på den efter jobbet, sen får man väl baxa bort den till Johans eller nåt.

Alming

-----------------------
Gick med
26 Feb 2006
Hoj
GT I-Drive5 2.0, Scott Reflex20, Miyata OneTen
Visst känns det gott att de fick fast honom (hoppas han får stolen), men vad ska jag med den hojen till nu? Allmänt sönderkörd och utan ramnummer? Ska ta en titt på den efter jobbet, sen får man väl baxa bort den till Johans eller nåt.

Det är väl upp till försäkringsbolaget att se till att du blir ersatt? Har den inget ramnummer mm längre, så borde den ju inte gå att få i trafik igen, och då får de väl lösa in den?

Aidet

Gasar tills det rasar
Gick med
12 Mar 2007
Hoj
R6-00, M1-03
Det är väl upp till försäkringsbolaget att se till att du blir ersatt? Har den inget ramnummer mm längre, så borde den ju inte gå att få i trafik igen, och då får de väl lösa in den?

Jo, så lär det väl bli antar jag. Vore fint om man kunde få killen att betala självrisken, men det lär väl bli ett juridiskt jättejobb som inte är värt att dra igång..

Dez

Weeeee...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
R1
Jo, så lär det väl bli antar jag. Vore fint om man kunde få killen att betala självrisken, men det lär väl bli ett juridiskt jättejobb som inte är värt att dra igång..

Tyvärr så går det väl inte ens bevisa att det är han som stulit den (för då lär väl iaf försäkringsbolaget försöka kräva pengar av honom). Han får väl lite böter för trafikbrott (som han inte kan betala) och släpps sedan. Om 1V snor han något nytt att åka på :(

Menmen, gött att polisen tog honom iaf, försäkringsbolaget kommer iaf gå något mindre minus eftersom de kan sälja hojen till någon demontering.

BoSoZoKu

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2008
Hoj
S1000RR
Gött att asen som snor hojar alltid är så kassa på att köra. :)

Aidet

Gasar tills det rasar
Gick med
12 Mar 2007
Hoj
R6-00, M1-03
Nu har jag varit hos polisen, och visst var det den. Stod i en pöl olja med fel skylt, knäckta blinkers, bortslipat ramnummer, repat hela vänstersidan och förgasaren hängde på plats med ett snöre (?) aja, får väl se vad folksam säger imorgon.

Black-Wolf

There goes another one...
Gick med
30 Apr 2003
Hoj
Aprilia Falco 1100 - 02
Även om det kan bli svårt att bevisa att killen som körde hojen stal din hoj så kan han ju bli dömd för olovlig körning (du gav honom säkerligen inte tillstånd att köra din hoj)

Ärendet borde komma upp i tingsrätten och där kan du som målsägare kräva ersättning för de utlägg du haft.

Sen är det ju en annan sak om killen som stal den har pengar eller ej.

Min första hoj blev stulen och var sen med om en singelolycka i Tingstadstunneln, hojen blev skrot och föraren fick men för livet.

Man kunde aldrig bevisa att det var han som stal min hoj, men då han olovligt brukat min hoj och dessutom sakande körkort blev han dömd för olovlig körning och vårdslöshet i trafik...samt narkotika innehav.

Jag yrkade på att få min självrisk ersatt men då han redan hade krav på 500 000 kom jag gansk långt ner på listan :(

Men gör ett försök, även om det kan ta tid så kan det ju bli en skön bonus längre fram :)

/Peter

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...