Jaha, då blev det ny hoj trots allt...

Marsipulami

Guest
Har länge kört med min CBR 1000F från stenåldern (-89). Nu gick startmotorn och blev trasig så jag fick helt enkelt lämna in den då jag inte kan något om motorer direkt, vågar inte ge mig på det i alla fall. När jag kom till MC handlaren så frågade han mig om han inte kunde köpa in den och sälja en hoj till mig istället. Javisst, blåst som man är så tyckte man det var ett bra alternativ. Och han gav mig ett grymt bra pris på mellanskillnaden även om hojen var "trasig".

Kollade lite på nya CBR 900RR, men tyvärr så hade jag tanten med mig och då blev det direkt ett "NEJ" eftersom hon snabbt gjorde klart för sig att "hon" också skulle åka. Hmmm....., jaja, man är kanske lite toffel trots allt eller tänker man på andra först. Men så fick jag syn på en drömhoj (om det nu inte ska vara ren sport) vilket var en CBR 1100XX Super Blackbird, ostrypt och bänkad. Frågade lite försiktigt om denna var helt okej för henne också. Och då hon gillar röda hojar så var det inga som helst problem.

Jaha, så man fick allt snacka med säljaren och göra klart för dem att hojen är min nu

Nu är min fråga om ni vet hur denna hoj är, både positiva och negativa saker om den.... Själv har jag hört mycket positivt om den faktiskt samt att den är grym på längre streckor och att den även går som ett spjut...

Skickar med en bild på den.

Bifogat

• image1.jpg
    image1.jpg
    16.9 KB · Visningar: 778

Suomalainen

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
såld... :(
Marsipulami skrev:

Frågade lite försiktigt om denna var helt okej för henne också. Och då hon gillar röda hojar så var det inga som helst problem.

hahaha... ja va säger man, ungefär som när man frågar en tjej vad de har för bil... jo jag har en sån där röd... :rolleyes:

Marsipulami

Guest
Re: Re: Jaha, då blev det ny hoj trots allt...

Suomalainen skrev:
hahaha... ja va säger man, ungefär som när man frågar en tjej vad de har för bil... jo jag har en sån där röd... :rolleyes:

Hehehehe, de är för roliga de där tjejerna... Jaja, hon lär ju sitta bättre där bak, men det lär inte gå saktare för det :fakta

fireblade

Mitt tjänstefordon är större än ditt...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
CBR954RR -02, Qingqi 125cc scooter -06
enda jag vet negativt om den hojen är dess "kombibromsar" som tyvärr kan ställa till lite problem ibland..

men i övrigt så är den nog en ypperlig sport/touring hoj

Marsipulami

Guest
fireblade skrev:
enda jag vet negativt om den hojen är dess "kombibromsar" som tyvärr kan ställa till lite problem ibland..

men i övrigt så är den nog en ypperlig sport/touring hoj

Ja, jag har funderat på det också, hur det kommer att kännas. Men jag är säker på att det liksom allt annat är en vane sak helt enkelt. Många säger att det ska vara mycket säkrare, vad vet jag, bromsar väl så hjulen låser sig :crash

gixxermixxer

tvåbarnspappa numera, e ja tuff eller??
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Suzuki gsxr 1000 K7 * SÅLD*
Du kommer bli nöjd, tanten likaså, polaren som hakade på till Italien i somras körde en sådan o han var ganska mallig: ) :):)
enda nackdelen är kombibromsarna, OM du kör bana ex, annars funkar dom utmärkt, lycka till

Marsipulami

Guest
red_ninja skrev:
Du kommer bli nöjd, tanten likaså, polaren som hakade på till Italien i somras körde en sådan o han var ganska mallig: ) :):)
enda nackdelen är kombibromsarna, OM du kör bana ex, annars funkar dom utmärkt, lycka till

Nja, det blir ingen bana för mig, inte med en sådan hoj, i så fall får jag köpa en som är gjord för det på annat sätt :)

Ken Keniff

Skrapar trisslotter
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Den brann upp för länge sen och nån ny blev det inte
Det ser ut som Claessons butiken om man tittar på bakgrunden.

OLJEKYLD GSXR

FÖRBJUD STARSTRIKER
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hojuppehåll
Skitfin, grattis!!!! Bromsarna lär inte vålla bekymmer om du inte har för vana att bromse långt in i svängarna, men kör du normalt och släpper bromsen innan det svänger så lär det funka fint.

Marsipulami

Guest
OLJEKYLD GSXR skrev:
Skitfin, grattis!!!! Bromsarna lär inte vålla bekymmer om du inte har för vana att bromse långt in i svängarna, men kör du normalt och släpper bromsen innan det svänger så lär det funka fint.

Misstänker det är helt en vanesak... Nej, man får väl gasa på lite bättre i svängarna istället :D

Bjorn N

Hjärnan är som yoghurt.
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
hojlös.
Något offtopic, men rätt kul för att det är så sjukt: Jag jobbade extra inne på MC Varuhuset för 10 år sedan. En dag kom det in en tjej med 90' i plånboken och skulle köpa en hoj till sin kille. Som en present. Försäljaren frågade vad killen hade kört för hoj tidigare. Och fick följande svar: "En blå"
Tjejen blev hemskickad (!) av försäljaren för att ta reda på vilken modell han ville ha..

Rigge

!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ZX10-R 09
Bjorn N skrev:
Något offtopic, men rätt kul för att det är så sjukt: Jag jobbade extra inne på MC Varuhuset för 10 år sedan. En dag kom det in en tjej med 90' i plånboken och skulle köpa en hoj till sin kille. Som en present. Försäljaren frågade vad killen hade kört för hoj tidigare. Och fick följande svar: "En blå"
Tjejen blev hemskickad (!) av försäljaren för att ta reda på vilken modell han ville ha..

Vilken drömkvinna!!! Rik, puckad och snäll.

Mike

Suzukifanatiker?
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
#Gixxer 1K-05 #Katana original No 95 -82, #GSX-R1100 original -87, #GSX-R750R No 102 original -89*såld*
Grattis!! Du kommer inte att bli besviken på prestandan rakt fram!!!
Har själv ägt en röd fågel med helsystem och dyno+ lite annat lull...mycket bra att ge sig ut på dom stora motorvägarna med packning och skjuts..lite sämre när det svänger men det funkar klockers om man inte jagar varvtider bara!!

Kombibromsarna ska man ta det lungt med ibörjan för om man nyper lite hastigt med fram, så låser man bak och då kan det bli LITE spännande.. :rolleyes: :rolleyes: och vice versa!!!
I stadstrafik funkar det suveränt..man behöver aldrig lyfta fingrarna ifrån gasrullen...
Det är ett lok,inget snack om det ,men svänger hyffsat,jag tyckte iofs att ZX12an var ljusår före i kurvor men med sämre komfort vid LÅNGåka dvs över 60mila etapper....

Undrar om jag inte hade en bild på min gamla fågel???

Aha..se där!!
Så här såg den ut ,mitt gamla lok:

Bifogat

• ny-4.jpg
    ny-4.jpg
    28.3 KB · Visningar: 260

Marsipulami

Guest
Mike skrev:
Grattis!! Du kommer inte att bli besviken på prestandan rakt fram!!!
Har själv ägt en röd fågel med helsystem och dyno+ lite annat lull...mycket bra att ge sig ut på dom stora motorvägarna med packning och skjuts..lite sämre när det svänger men det funkar klockers om man inte jagar varvtider bara!!

Kombibromsarna ska man ta det lungt med ibörjan för om man nyper lite hastigt med fram, så låser man bak och då kan det bli LITE spännande.. :rolleyes: :rolleyes: och vice versa!!!
I stadstrafik funkar det suveränt..man behöver aldrig lyfta fingrarna ifrån gasrullen...
Det är ett lok,inget snack om det ,men svänger hyffsat,jag tyckte iofs att ZX12an var ljusår före i kurvor men med sämre komfort vid LÅNGåka dvs över 60mila etapper....

Undrar om jag inte hade en bild på min gamla fågel???

Aha..se där!!
Så här såg den ut ,mitt gamla lok:

Tackar för tipsen. Antar det är kombobromsningen som man ska vänja sig vid först....

Min tanke är inte att tokköra på kurviga väga utan att glida fram med tanten på där bak i en behaglig fart. Skulle jag tokköra så skulle jag också köpt en CBR 900 och så blev inte fallet :)

Jag tror också jag blir mycket nöjd.

Hur är det, det sägs att den är mycket vibrationsfri, stämmer det?

Din hoj ser ut exakt som den jag ska ha ;-)

Mike

Suzukifanatiker?
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
#Gixxer 1K-05 #Katana original No 95 -82, #GSX-R1100 original -87, #GSX-R750R No 102 original -89*såld*
Det där med hur känslig man är mot vibrationer är ju väldigt olika från person till person...

Jag hade STORA probs med Hondan pga dess microvibrationer som du inte känner men efter en stund så domnar fötter och fingrar bort rejält....mycket besvärande vid längre turer...

PÅ ZX12an hade jag INGA problem alls...den vibrerar såpass att du märker det...speciellt mellan benen..hehehhehe,dess vibrationer besvärade mig inte alls på samma sätt som Hondan..

Gixxern har man inte tid och känna efter...här gäller det att hålla framhjulet i backen istället!! :tummenupp :tummenupp :tummenupp :tummenupp :tummenupp :bow :bow :bow :bow

Du lär som sagt märka hur du reagerar på Hondans vibras...för egen del så var det en av de små faktorerna att jag sålde den...

Last edited:

McB

Moderat(or)
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Senare...
Jonas skrev:
Vem vill ha en tjej som är puckad? :fakta :D

Så länge hon är rik, snygg och snäll så ska det nog gå bra.

Rik = många leksaker
Snäll = mer leksaker
Puckad = ännu mer leksaker

Rik + snäll + puckad = många + mer + ännu mer = mest leksaker.

V.S.B.

Nyheter
Snart dags för Adventure Motorcycle Expo

Den 8-9 mars arrangeras Adv...

MV Agusta firar 80 år

I år firar italienska motor...

MV Agusta fyller 80 år

I år firar italienska motor...

Rekordmånga nya personliga regskyltar

Under fjolåret godkände Tra...

PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna

Pressrelease, Wels, 25 Febr...

Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars

De två första dagarna i mar...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...