Jaha, då blev man lurad och polisanmäld

Ankan1

Ny medlem
Gick med
14 Jul 2011
Pendlar i Skåne mellan storstaden och landet.
Hoj
Suzuki Hayabusa / Honda Super Blackbird
Du har stött på ett rötägg om han lovat att hålla hojen tills du är där så hur hade det då blivit om ett fel hittats på hojen en kort tid efter köpet.Glöm puckot, han verkar ändå inte ha alla hönsen hemma.

Last edited:

Qwerty

Livs drömmare
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
Piaggio Liberty 2T
Påminn mig att aldrig köpa något av dig.

Bestämmer man en tid och köparen inte dyker upp förstår jag att man säljer vidare.
Men säger man att jag kommer direkt, är där på 50 minuter och säljaren sålt till någon annan hade jag också blivit sur.

Det går alldeles utmärkt att säga till den som ringer som nummer 2 att det är en på väg som ska kika men jag ringer upp dig om 2 timmar och säger om den finns kvar.

Den som är först med pengar får varan!
Klart man blir sur. Förbannad mm. Men hur många ggr har man inte väntat på att någon Jeppe ska dyka upp som aldrig kommer. Det är som jag säger vanligare än dom gamla däcksparkarna. Dom som dök upp men var drömmare.

Sen borde han hört av sig till dej att någon annan hann före. Så du kunde vända.

Last edited:

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Hoj
monark
Den som är först med pengar får varan!
Klart man blir sur. Förbannad mm. Men hur många ggr har man inte väntat på att någon Jeppe ska dyka upp som aldrig kommer. Det är som jag säger vanligare än dom gamla däcksparkarna. Dom som dök upp men var drömmare.

Sen borde han hört av sig till dej att någon annan hann före. Så du kunde vända.

Har man bestämt möte med någon får man fan se till att hålla de andra på kö.

Hur svårt kan det vara att ha ett hederligt sätt att agera?

Qwerty

Livs drömmare
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
Piaggio Liberty 2T
Har man bestämt möte med någon får man fan se till att hålla de andra på kö.

Hur svårt kan det vara att ha ett hederligt sätt att agera?

Kan man tycka ja. Jag har nog 100 olika pers jag än väntar på som skulle komma en visst tid/dag/ eftermiddag på olika grejer jag sålt genom åren.
Folk dyker inte upp, hör inte av sig eller går inte att får tag på.

Det var bättre med gulatidningen när folk betalade för att få leta bland annonser, då hade man ett intresse utav varan. I dag ringer folk och ska ha den, men aldrig dyker upp eller går att få tag på.
Därför hatar jag sälja bilar/hojar mm. Inbyte trots att det kostar mej minst 10k. Då slipper jag sitta och hålla mej hemma vänta på folk som aldrig dyker upp.

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Hoj
monark
Kan man tycka ja. Jag har nog 100 olika pers jag än väntar på som skulle komma en visst tid/dag/ eftermiddag på olika grejer jag sålt genom åren.
Folk dyker inte upp, hör inte av sig eller går inte att får tag på.

Det var bättre med gulatidningen när folk betalade för att få leta bland annonser, då hade man ett intresse utav varan. I dag ringer folk och ska ha den, men aldrig dyker upp eller går att få tag på.
Därför hatar jag sälja bilar/hojar mm. Inbyte trots att det kostar mej minst 10k. Då slipper jag sitta och hålla mej hemma vänta på folk som aldrig dyker upp.

Ja, det är verkligheten för oss alla, men det betyder inte att man själv behöver bli ett svin.

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R, ZX-7R
Fordon under 10.000kr är det hög risk med att det blir just så här.

Jag avskyr begagnatmarknaden.

Kahobe

Guaranteed Carbon Free
Gick med
20 Mar 2003
Hoj
KAwasaki, 5½xHOnda, 3xBEnelli, m fl..
"Vilken hoj gällde det säger han, 600an säger
jag. Den är såld säger han då. Han var först med en halvtimme. Va säger jag, vi hade
ju en deal. Först till kvarn säger idioten då."

Välkommen till Stockholm och stockholmsmentaliteten...
Tyvärr så sprider den sig.."Muntlig deal" glöm.

Skulle köpa en lekhoj 400cc Vi mailade på onsdagen och jag förslog att jag kommer och hämtar/betalar på torsdag? Dvs dagen efter.
Nej se, det gick inte då var han upptagen men fredag är ok.
Ok då tycker jag "vi ses på fredag fm.."

För säkerhets skull sänder jag ett SMS på fredag morgon och säger att jag är på plats om en timme.
Får till svar:
"Tyvärr, hojen såld"

Ett allt vanligare beteende som nog ändå mötet et litet men ändå förståelse, inte heller köparna är pålitliga.
Tolv (12!) lovade en vecka att komma viss tid och bese en bil jag hade till salu.
Ingen kom.
Märke och folkkategori får varochen gissa..
Nr 13, en svensk kom (i tid) och köpte och hämtade...

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
"Vilken hoj gällde det säger han, 600an säger
jag. Den är såld säger han då. Han var först med en halvtimme. Va säger jag, vi hade
ju en deal. Först till kvarn säger idioten då."

Välkommen till Stockholm och stockholmsmentaliteten...
Tyvärr så sprider den sig.."Muntlig deal" glöm.

Skulle köpa en lekhoj 400cc Vi mailade på onsdagen och jag förslog att jag kommer och hämtar/betalar på torsdag? Dvs dagen efter.
Nej se, det gick inte då var han upptagen men fredag är ok.
Ok då tycker jag "vi ses på fredag fm.."

För säkerhets skull sänder jag ett SMS på fredag morgon och säger att jag är på plats om en timme.
Får till svar:
"Tyvärr, hojen såld"

Ett allt vanligare beteende som nog ändå mötet et litet men ändå förståelse, inte heller köparna är pålitliga.
Tolv (12!) lovade en vecka att komma viss tid och bese en bil jag hade till salu.
Ingen kom.
Märke och folkkategori får varochen gissa..
Nr 13, en svensk kom (i tid) och köpte och hämtade...

Det där som inte har tid och sedan har dom helt plötsligt sålt i samma tidslucka som dom inte hade tid att sälja är jäkligt märkliga. Fast jag undrar om tidsbristen kanske egentligen är en lögn för att de redan bokat tid med annan spekulant och vill slippa förklara varför den spekulanten inte köpte hojen.

Nyheter
ExploreBike: Baltikum

Baltikum är en fantastisk d...

Lego Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

Transportstyrelsen höjer avgifter från nyår

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!