Jaha...då vart man bestulen då

freding

en Outsider...
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
RC8R
Jävla tjuvjävlar :mad: Var ute en sväng igår kväll, men fick punka. Stannade på en ficka längs vägen och fick lift hem av en vänlig själ. Tar bilen, hyr en kärra, åker tillbaka, kommer fram ungefär två timmar efter punkan...hojen borta :( :4skrika " veckor semester kvar...jävlig kul :huvet

JaDeM

Ny medlem
Gick med
9 Jun 2004
Hoj
Gixxer Fighter 96:a
freding skrev:
Jävla tjuvjävlar :mad: Var ute en sväng igår kväll, men fick punka. Stannade på en ficka längs vägen och fick lift hem av en vänlig själ. Tar bilen, hyr en kärra, åker tillbaka, kommer fram ungefär två timmar efter punkan...hojen borta :( :4skrika " veckor semester kvar...jävlig kul :huvet

tycker bara att det blir värre och värre alltså,,,tro fan att man kokar inombord.ja allt man kan säga att hoppas ditt ärende går fort efter dom 30 dagarna,

/lider med dig

TooL

Nu med RR-Licens :D
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
Aprilia Tuono 1000R, WR 450F
Fy faan ........
Hur i helvete kan de vara så dj.. snabba ...........

De måste ju för faan åkt förbi med tomt släp och bara slängt in den......

Hoppas det löser sig

Mikey

Bygger om allt!
Gick med
8 Mar 2003
Utanför Örebro med min familj på vår gård!
Hoj
Honda Hybrid, byggd av 919,954, VFR800 + mycket eget!
Lite fräcka de är då!!! Du kunde ju lika gärna ha kommit tillbaka när de små svinen var i full färd att lasta din hojj :mad:

Fan man kanske skulle bli lite mer noga med att använda skivlåset...lallar fortfarande runt med intsällningen "det händer inte mig".... :rolleyes:

Webspy

.....
Gick med
4 Feb 2004
Hoj
Polisbil
MrLinD fick sin hjälm stulen natten mellan lördag o söndag i depån på Bikeweek.... i tältet..... man blir så trött !

Kahobe

Guaranteed Carbon Free
Gick med
20 Mar 2003
Hoj
KAwasaki, 5½xHOnda, 3xBEnelli, m fl..
Alltid tråkigt..

freding skrev:
Kanske ngn som själv passerade med kärra/skåp eller nån slempropp som ser dig försvinna från platsen och har svårt att motstå frestelsen..? Det finns ju de som jobbar så på stora p-platser typ IKEA, ica Maxi och likn. Minst 15min han de ju på sig..
Ser ju inte heller spec misstänkt ut om någon lastar en hoj på kärra eller skåp ute på vägen..En minuts jobb..
Är det inte rätt gott om skumma typer på vägarna utefter västkusten??
---statare som plundrar husbilar kanske har vidgat arbetsområdet?
Välkommen till Sverige av idag..
Jag känner med dig, har hittills i sommar bara blivit bestulen på lite verktyg/mätinstrument ur ett storgarage (32 pl med kort+pers kod, end förenings medl har tillträde) . Var borta i 3min på en kort provtur.. grejorna borta.

Cloud

Boundaries are for pushin
Gick med
17 May 2003
Hoj
Yamaha YZF-R1 00´, XT660R 04'
Välkommen i klubben :(
Undrar hur många på sporthoj som blivit av med minst en hoj :mad:

Det är så j***a surt att man inte kan få ha sina saker ifred!

CoolLikeIce

flumm
Gick med
13 Sep 2004
Hoj
Fz6 -04
cloud79 skrev:
Välkommen i klubben :(
Undrar hur många på sporthoj som blivit av med minst en hoj :mad:

Det är så j***a surt att man inte kan få ha sina saker ifred!

Man skulle egentligen, sätta ut "lockbeten" osså vara ett gäng som sitter och övervakar! Och när dom kommer så kan man "prata vett" med dom! sen är det bara att alla nekar till att ha "pratat vett" med dom! :kulspruta

VAD SKA MAN ANNARS GÖRA!!!! :huvet :4skrika :mad:

Busafreak

Sportforever-customnever
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Hayabusa, CBX 1000, REX 98cc -39
freding skrev:

Ett larm som låter som f-n om bågen rörs kanske möjligen får en ev. person i omgivningen att undra om allt står rätt till?

Hursomhelst, rent slumpmässigt (sannolikhetskalkyl!) innebär ditt exempel att vår land vimlar av presumtiva, välutrustade hojtjyvar. Hur är detta möjligt? Eller... kan de vara en ren slump att en av de få bovarna råkar fara förbi just då?

Vad jag menar är då, hur stor är risken är att bli bestulen på detta sätt i vårt "normalsamhälle"? Efter alla inlägg om stulna hojar undrar man ju och detta exempel kan ju knappst vara planlagt.

Högljudda larm (med rörelsevakt) och GSM-sändare kanske måste bli standard och premieras starkare från försäkringsbolagen?

Visst kan hojen bli snodd ändå men det är utan tvekan en komplikation för tjyven.

Någon måste ju ha sett lastningen och färden därifrån, försök söka efter detta på lite mera okonventionellt sätt (annons m m)

Verkar som om moralen inom alla områden i vårt samhälle håller på att raseras.....

Kahobe

Guaranteed Carbon Free
Gick med
20 Mar 2003
Hoj
Busafreak skrev:
Ett larm som låter som f-n om bågen rörs kanske möjligen får en ev. person i omgivningen att undra om allt står rätt till?
Hursomhelst, rent slumpmässigt (sannolikhetskalkyl!) innebär ditt exempel att vår land vimlar av presumtiva, välutrustade hojtjyvar. Hur är detta möjligt? Eller... kan de vara en ren slump att en av de få bovarna råkar fara förbi just då?
Vad jag menar är då, hur stor är risken är att bli bestulen på detta sätt i vårt "normalsamhälle"? Efter alla inlägg om stulna hojar undrar man ju och detta exempel kan ju knappst vara planlagt.
Högljudda larm (med rörelsevakt) och GSM-sändare kanske måste bli standard och premieras starkare från försäkringsbolagen?
Visst kan hojen bli snodd ändå men det är utan tvekan en komplikation för tjyven.
Någon måste ju ha sett lastningen och färden därifrån, försök söka efter detta på lite mera okonventionellt sätt (annons m m)
Verkar som om moralen inom alla områden i vårt samhälle håller på att raseras.....
Detta är väl knappast en "normal situation"? Ingen hör ett tut-tut larm vid en trafikerad väg och "alla" nästan flyger förbi och ser mest på vägen.. En ideal situation för slemma typer mao.
Det är ju också så att kustvägen/E6/E20 har ett extremt stort antal husbilsstölder jmfrt med övriga Sverige så att tro att det finns flera tjyvar där än på övriga ställen är nog inte fel.
Som jag skrev, vad behövs? max 2min +2 pers+släp eller skåp..
Det är ju inte heller någon nyhet att från "vissa länder" skickas 2man+tomt skåp till Sverige med ordern "Fyll!" En obevakad hoj borde väl då vara ett fynd?

Last edited:

Busafreak

Sportforever-customnever
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Hayabusa, CBX 1000, REX 98cc -39
Kahobe skrev:
Detta är väl knappast en "normal situation"? Ingen hör ett tut-tut larm vid en trafikerad väg och "alla" nästan flyger förbi och ser mest på vägen.. En ideal situation för slemma typer mao.
Det är ju också så att kustvägen/E6/E20 har ett extremt stort antal husbilsstölder jmfrt med övriga Sverige så att tro att det finns flera tjyvar där än på övriga ställen är nog inte fel.
Som jag skrev, vad behövs? max 2min +2 pers+släp eller skåp..

OK SMS-larm då?

dobermagnus

FFF/ Farbror Frejs Fanclub
Gick med
20 Jun 2005
Hoj
xr 600
red_ninja skrev:
Fan va jobbigt, vart var det nånstans?? kännetecken på hojen? Håller ögonen öppna här.... mvh
fan det verkar som det börjar finnas mer å mer presumtiva tjuvar överallt
fan man blir så lee på det :huvet

Kahobe

Guaranteed Carbon Free
Gick med
20 Mar 2003
Hoj
Envis+ pessimist

Busafreak skrev:
OK SMS-larm då?
Envis+ pessimist, ingen bra kombination..
Det enda man köper sig med lås är TID.
Med ljudliga larm köper man uppmärksamhet från andra. (Det vet vi ju hur DET funkar idag.. bli nerslagen och folk går åt andra hållet..)
SMS larm, visst men vad tillför det om man är långt bort? Veta men inte kunna? TID är allt när det gäller stöld.
Det enda som funkar på tjuvar är omedelbart ingripande på ett eller annat sätt.
Funkar på små barn och hundar så varför inte på tjyvar med mentalt samma nivå?
T ex preparerade plånböcker/damväskor med små sprängmedel i som när de öppnas, "markerar" rejält. Bör funka med dito mobiler också..
Baitcars...varför inte baitbikes..
Vi är alldeles för mesiga i Sverige, jag kan redan höra kommentarerna från en del här.. "Tänk om det drabbar en oskyldig.. "
Den som rör min plånbok är inte oskyldig!

................................................................
Ovanst skrivet i att allmänt tillstånd av irritation..Den undrar varför bör "orka" att läsa detta:
http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=576&a=444751&previousRenderType=8

Last edited:

KMX bitch!

Ny medlem
Gick med
23 Mar 2004
Hoj
KMX -89
CoolLikeIce skrev:
Man skulle egentligen, sätta ut "lockbeten" osså vara ett gäng som sitter och övervakar! Och när dom kommer så kan man "prata vett" med dom! sen är det bara att alla nekar till att ha "pratat vett" med dom! :kulspruta

VAD SKA MAN ANNARS GÖRA!!!! :huvet :4skrika :mad:

Eller så riggar man en bomb i lockbetet....

CoolLikeIce

flumm
Gick med
13 Sep 2004
Hoj
Fz6 -04
Kahobe skrev:
Envis+ pessimist, ingen bra kombination..
Det enda man köper sig med lås är TID.
Med ljudliga larm köper man uppmärksamhet från andra. (Det vet vi ju hur DET funkar idag.. bli nerslagen och folk går åt andra hållet..)
SMS larm, visst men vad tillför det om man är långt bort? Veta men inte kunna? TID är allt när det gäller stöld.
Det enda som funkar på tjuvar är omedelbart ingripande på ett eller annat sätt.
Funkar på små barn och hundar så varför inte på tjyvar med mentalt samma nivå?
T ex preparerade plånböcker/damväskor med små sprängmedel i som när de öppnas, "markerar" rejält. Bör funka med dito mobiler också..
Baitcars...varför inte baitbikes..
Vi är alldeles för mesiga i Sverige, jag kan redan höra kommentarerna från en del här.. "Tänk om det drabbar en oskyldig.. "
Den som rör min plånbok är inte oskyldig!

................................................................
Ovanst skrivet i att allmänt tillstånd av irritation..

I AGREE :smasha, Meees Sverige måste göra någonting åt alla idioter innan vi har hamnat i skiten totalt då ingen törs vittna, ingen som går emellan vid misshandel, det lönar sig att sno,. Tycker redan det verkar som att man går fri vad fan man än gör i detta land! uuuuuuselt! :huvet

Nyheter
Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars

De två första dagarna i mar...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife

Motorcykelkörning på klassi...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ökat antal körkortsåterkallelser

Foto: Liza Simonsson Und...

CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!

Idag har vi äntligen fått s...

BMW Motorrad slår nytt försäljningsrekord

Efter att ha sålt 210 408 m...