TV24 var det visst. Har sett inslaget tidigare på vanliga SVT. Såg du hela inslaget där de fortsatte med intervjun om den tyska dokumentären?
Nä, inga tyskar.
TV24 var det visst. Har sett inslaget tidigare på vanliga SVT. Såg du hela inslaget där de fortsatte med intervjun om den tyska dokumentären?
Nä, inga tyskar.
I inslaget berättar personen hur han sminkat sig som en svart man. Dokumentären visar att vardagsrasismen är stor i Tyskland. Det är som sagt en parantes i tråden.
Jag behöver inte se på pk-tv för att veta hur rasismen i Europa ser ut. Jag kan åka till vilken moské som helst eller skicka en judisk vän till Akalla efter att jag tagit grundligt förväl av honom.
Alla har vi vårt sätt att informera oss. Säger inte att ditt sätt är fel. För vissa räcker det antagligen att rannsaka sig själv.
Alla har vi vårt sätt att informera oss. Säger inte att ditt sätt är fel. För vissa räcker det antagligen att rannsaka sig själv.
Sen kan man börja undra varför man, och så många med en, tycker som man gör, när man har rannsakat sig färdigt. Vart kommer röken ifrån?
Vad exakt är det man skall informeras om?
Den här trpden tror jag handlade om Jan Guillou dock, om du vill starta en om sminkade män kan du starta en egen eller använda min gay-tråd.
Sen kan man börja undra varför man, och så många med en, tycker som man gör, när man har rannsakat sig färdigt. Vart kommer röken ifrån?
Jag behöver inte se på pk-tv för att veta hur rasismen i Europa ser ut. Jag kan åka till vilken moské som helst eller skicka en judisk vän till Akalla efter att jag tagit grundligt förväl av honom.
Vi använder alla olika källor för att samla information att bearbeta.
Det kan man undra. Har du något bra svar?
Du får gärna kalla mig för dyslektisk, outbildad, nazist, bonnläpp, rasist eller vad du vill. Det kommer inte att hjälpa ett dugg.
Jag kommer inte att kalla dig något alls. Vi för en diskussion och håller den på en balanserad nivå. Jag respekterar dina åsikter, men behöver inte hålla med dig i allt. Jag tror dock inte att du ska oroa dig för att du är annorlunda från någon annan. Jag är övertygad om att vi alla har tendenser att vara diskriminerande i olika sammanhang och kanske även anse oss vara för mer än andra. Du nämner t ex att du hyser förakt mot allmänläkare. Du har säkert en anledning varför du känner på det viset. Andra har politikerförakt eller förakt mot myndigheter som sådana.
Vi ska nog skilja på vardagsrasism vilket jag tolkar som att man har något emot personer med en viss hudfärg, kulturell bakgrund etc.
...ett så enkelt fenomen som att inte tränga sig fram i en kö. För mig är det en sån total brist på respekt för medmänniskor att det fanimej borde vara spöstraff på det.
Usch, vilka rasister ni är. Du och Nyamko Sabuni.
TT: Är det för många invandrare som inte vet hur man beter sig i Sverige eller vilka värden som gäller här?
- Jag tror att det är rätt många som inte får klart för sig vilka dolda normer som finns i samhället. Man kan skämta om att vi står i kö i Sverige och att vi kommer i tid, men de facto så är det bra att veta.
http://www.svd.se/nyheter/inrikes/artikel_3753535.svd
Haha precis! Jag läste det där oxå och småfnissade faktiskt. På honom Korvis! Attack Ankan!
Text....
Herman Lindqvist är inte ensam om att beskriva svensken i de ordalagen artikeln gör gällande.
Nej, det finns gott om liknande rasister i t.ex. SD. Ve och fasa!
Skulle inte dra likhetstecken mellan Herman Lindqvist och SD. Jag tycker hans beskrivning i krönikan var ganska träffande på många sätt och vis. Särskilt den delen där han skriver "Efter ett tag i det främmande landet börjar svensken ha synpunkter på det ena och det andra..." och framåt.
I den här krönikan beskriver han invandring och integration i ett större perspektiv.
http://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/hermanlindqvist/article6047409.ab
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|
BMW visar upp Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |