jea nu är den köpt

Larry

Ny medlem
Gick med
12 Nov 2003
Ort
lule
Hoj
ktm 450exc sm
var och köpte mig en husaberg fe 650 -02
och undrar nu lite saker
lite kick tipps kunde vara väl värt att veta får kicka som ett as nu innan jag lyckas har väll troligt vis inte rätta tekninken
så ni som äger en sådan kan ju berätta hur ni får i gång era

och vad skulle ni rekomendera att jag kör på för olja?
kommer att bara lekas med så det är inge enduro race den kommer gå
 

hp

Stödmedlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
.
Hoj
.
Kicka runt motorn försiktigt tills du hör att det klickar till i dekompreglaget. Då tar du ett nytt tag och trycker till ordentligt. Om man ska ha choke eller inte är som ett lotteri ibland. Prova dig fram och se till att dina ventiler står rätt så startar den bra ska du se...

Grattis till köpet förresten!
 
Last edited:

Larry

Ny medlem
Gick med
12 Nov 2003
Ort
lule
Hoj
ktm 450exc sm
okej

hp skrev:
Kicka runt motorn försiktigt tills du hör att det klickar till i dekompreglaget. Då tar du ett nytt tag och trycker till ordentligt. Om man ska ha choke eller inte är som ett lotteri ibland. Prova dig fram och se till att dina ventiler står rätt så startar den bra ska du se...

Grattis till köpet förresten!

jaja man får väll hoppas på det bästa=)....löser sig säkert verkar förjevla kul i allfall nu saknas bara ett par dubb däck=)
 

Evil M

?
Gick med
6 Mar 2003
Ort
I en sketen lägenhet :-(
Hoj
450 Cross
Jag vet inte riktigt hur jag kickar igång min Husa det går av bara farten nu :) Jag kör på Agrols Nova olja det är en delsyntet 10W/40 olja, kostar runt 150:- för 4 liter på Granngården. Nu i vinter ska jag köra på Agrols Spectra som är helsyntetisk 5W/40 olja, kommer inte ihåg pris men strax över 200:- om ja inte minns fel och även den finns på Granngården.

Grattis till köpet av hojen!
 

Zana

gotta love it
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Sthlm
Hoj
ktm 660 2003 - 4 life
Evil M skrev:
Jag vet inte riktigt hur jag kickar igång min Husa det går av bara farten nu :) Jag kör på Agrols Nova olja det är en delsyntet 10W/40 olja, kostar runt 150:- för 4 liter på Granngården. Nu i vinter ska jag köra på Agrols Spectra som är helsyntetisk 5W/40 olja, kommer inte ihåg pris men strax över 200:- om ja inte minns fel och även den finns på Granngården.

Grattis till köpet av hojen!

BILDER!!!!!!! :yoparty
 

hp

Stödmedlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
.
Hoj
.
Lithium skrev:
Är elstarten bara skit på Husor?
Ja, men -04 orna är bra sägs det. Tidigare var det bara en sk restart dvs ska endast användas vid varm motor.
 

Heda

TopGun !!!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Bor lyckligt i Bomhus
Hoj
DRZ 400S -07 nu sänkt åt Lotta, Kingquad 450 "Smutsfrutt edition"
Hm :va På -04 så är det nog en ELstart, för jag har bara kickat en gång för att prova......... den startar varm som kall.
 

Larry

Ny medlem
Gick med
12 Nov 2003
Ort
lule
Hoj
ktm 450exc sm
jo

får väll slänga upp nå bilder snart på den..
jaja får väl testa mig fram nån gång ska det väl gå fort att få igång den=)....restarten är väll ingen höjdare vad jag upptäkt men bra att ha kan tänka mig att man inte vill börja kicka efter man kört fast i myren så=)...och smidigt sätt att fixa om den gått och blivit sur dra in pysen å trycka på knappen så man slipper kicka ihäl sig=)....fast jag har ju just köpt den så vad vet jag=)

om nån har ett par leckra dubb däck till 21" 18" så kan ni ju höra av er via pm eller nå kunde ju va kul å bränna lite=)
 
Last edited:

J-Rock

Hell Yeah !!!
Gick med
6 May 2003
Ort
GBG
Hoj
Honda CB1000RA
Nice

Gött e det med husaberg, fina svenska fullblod, hehe.....

Jaja, kicka en husa kräver sin gubbe, man lär sig. Jag är inte största killen precis, ser typ ut som hojen har kiddnappat mig o ute o åker typ, men jag kickar igång den utan större problem.

02:a. okej, vill bara varna dig lite. Kickstaget eller vad man skall säga kan gå av sådär bara. Det som går in i motorn o drar runt helaskiten. Det är ett fabrikationsfel. Fel härdad tydligen. Inte jätte jätte krågnligt att byta men pill e det.........................

Grattis till den FET HOJ.
 

Larry

Ny medlem
Gick med
12 Nov 2003
Ort
lule
Hoj
ktm 450exc sm
inte den störst heller

är väll ca 180 å väger 70 så jag når ner med tå spetsarna i allafall=)
har du nå tips om hur man ska choka i början läng nå gas?
alldrig ägt en 4-t förut så
 

Larry

Ny medlem
Gick med
12 Nov 2003
Ort
lule
Hoj
ktm 450exc sm
bilder på husan

är väll inte dom bästa men
 

Bifogat

  • mc21.jpg
    mc21.jpg
    107.6 KB · Visningar: 115

Zana

gotta love it
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Sthlm
Hoj
ktm 660 2003 - 4 life
Vad fick du ge? Heeelt ärligt... PM´a mig om du vill hålla det hemligt.... ;)


/Zana
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top