Jens Of Sweden i bråk med siba

Långa farbron

Yster tokfrans
Gick med
4 Mar 2004
Hoj
Trehjuling
Internet och andra kedjor.

Sen är det ju inte smart att driva en konfilkt så långt om man inte har täckning p å något annat håll,men skulle tro att jens of sweden har löjlga marginaler på sina spelar i vilket fall med tanke på att dom byggs säkert i något låglöneland och får bara en flashigt utsende.

Eller så har vår gode vän JoS något annat projekt i bakfickan,människor som han brukar alltid landa på fötter.

Sen att Siba stog för 40% av försäljningen säger ju inget om vilka marginaler JoS hade på den försäljningen.

Last edited:

morlock

1080p till folket!
Gick med
7 Oct 2004
Hoj
Hojlös =/
Jens Of Sweden säljer överskattade spelare. Ska du ha en kan du alltid handla den via www.jensofsweden.se

Långa farbron skrev:
Eller så har vår gode vän JoS något annat projekt i bakfickan,människor som han brukar alltid landa på fötter.
.
Det vette klåen, Jens hade i princip hela marknaden för sig själv och fick av den anledningen storhetsvansinne och trodde han kunde göra vad som helst. Bolaget var värt mången miljoner. Idag är det knappt värt papperet det är tryckt på. Tragiskt.

Kanske var det den där låten som tog ihjäl varumärket. :hihi

MackeNo1

Varför slita på mer än ett hjul i taget?
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM 1290 Super Duke R -18, Suzuki GSF 1200 Bandit -98 café racer projekt, Husqvarna FE 350 -14, PGO G-Max 150, Yamaha Beluga -92
Hahaha... den där Jens är fan dum i huvudet! Jobbar på en av dom där kedjorna och jag kan säga att finns det ett märke som har obefintlig service och samarbetsvilja så är det JoS. Som ett exempel så VÄGRAR dom ge 1 års garanti på hörlurar utan ger bara 6 månader, gissa hur kul det är när en kund kommer in efter 7 månader med trasiga hörlurar :3freak

Skickade in en service till dom, det var en 1GB spelare komplett i kartong. Som ny... Efter några veckor kommer spelaren tillbaks från deras serviceverkstad, endast spelaren.... Ringer då till JoS och frågar vart dom gjort av kartong, kablar, mjukvara osv. Får då till svar att "dom ansvarar inte för tillbehör som skickas in till deras verkstad". Va tvungen att hota med både det ena och det andra för att dom skulle ersätta kunden med nya tillbehör...

Ett annat exempel på deras lysande ÅF-support är det faktum att det ENDAST går att maila till dom, dom har inte ens ett tfn nr man kan nå dom på. Mailar man så är det bara att hoppas att dom behagar svara.

Är så j-a skönt att människorna på inköp äntligen fattat vilket skit det är och slutat köpa in hans produkter :D

Sad Glad

Kolestrolet som täpper till dina artärer
Gick med
1 Feb 2005
Hoj
Ducati Multistrada 1000DS, Bimota DB2
Jag har länge gillat Jens of Sweden, jag tycker han verkar vara en kämpe. Kanske framförallt för att han inte vill betala kassettavgift (eller vad det heter) på sina Mp3-spelare. Jag kände dock inte till den korta garantitiden eller problemen mellan JoS och återförsäljarna. Knappast något som hedrar honom.

Förresten, är det inte två års garanti på all hemelektronik längre?

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Snacka om upp som en sol och ner som en pannkaka.

Hörde en intervju med honom på radion för kanske nåt år sedan..... de ställde frågor som tex vad som driver honom, vad han gör med pengarna etc. Svaren var typ "Jag vill vara trendig och alltid ha det senaste". Inte fel kanske, men det sänder ut fel budskap till konsumenten. JAG vill iaf inte stötta hans jetsetliv. Vore det en vettig snubbe så kanske, men fan inte JoS

unke_b

Ny medlem
Gick med
31 Jan 2004
Hoj
honda crf450
Hade fått intrycket av att det var ett gediget företag, med god service. Meningen är väl att spelaren ska vara av, och utstråla kvalitet? Att bortse/strunta i servicen så fullständigt som JoS verkar göra är bara dumdristigt. :näsblod

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Jens "of Sweden" verkar vara en riktigt skitstövel. Varje gång jag ser honom öppna truren i tv eller skriver i någon tidning blir jag förbannad. Arrogant liten stropp är vad han är.

Halogen

Apajävel!
Gick med
7 May 2005
Hoj
En ensam 1L pastaräser + 5,7L gjutjärn
Från gårdagens Computer Sweden:
"Som om det kärva marknadsläget inte vore nog har Jens Nylander nyligen ansökt om att få ändra namn på ett av sina aktiebolag. Men det blev avslag hos PRV för förslagen Superhjälten Jens AB och Superhero Jens AB. Återstår gör förslaget Jos AB som myndigheten verkar gilla bättre. Jens Nylander vill inte lämna någon kommentar."

Jag är mållös. Är karln full eller?

M.G.F

I'm with stupid
Gick med
11 Jul 2003
Hoj
CBR 1000 RR HRC Trico '09
Tjänar man 100 miljoner på en jävligt bra idé som kommer precis i rätt tillfälle så blir man nog rätt kaxig. Däremot har det stigit åt och låååååångt över huvudet på denna killen verkar det som.

Carcass

Smurfjäveln
Gick med
14 May 2003
Hoj
Kawa KX250F -04
heheh ja med tanke på hur krävande han är i kundsituation så kanske han skulle fundera lite över sina egna garantiåtaganden då..

Har inte så mkt till övers för den mannen.

unke_b

Ny medlem
Gick med
31 Jan 2004
Hoj
honda crf450

Biturbo

Min går i etthundra!
Gick med
29 Aug 2003
Hoj
KTM LC4
Jag har ingen eg. åsikt om karln då jag inte sett eller hört speciellt om / från honom..

Men hur han kan få sälja en enda av sina spelare är för mig en gåta.. :va De är ju så fantastiskt dyra att det liknar ingenting..

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Hur fan kan man underskatta tullkostnaderna? Det är ju bara att räkna rätt.

"Problem med defekta spelare och underskattning av kostnaden för tullavgifter har lett till akuta betalningsproblem, skriver Computer Sweden. "

John

:rofl
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
FZR 1000T -91
unke_b skrev:
Står mer här också.
http://computersweden.idg.se/Articl...0920163734_CS198/20050920163734_CS198.dbp.asp

Goodstuff skrev:
Hur fan kan man underskatta tullkostnaderna? Det är ju bara att räkna rätt.

"Problem med defekta spelare och underskattning av kostnaden för tullavgifter har lett till akuta betalningsproblem, skriver Computer Sweden. "

De klantade sig. Tullavgiften för mp3-spelare är 2%, tullavgiften för mp3-spelare med FM-radio är 10%. De betalade 2%. :huvet

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
John skrev:
De klantade sig. Tullavgiften för mp3-spelare är 2%, tullavgiften för mp3-spelare med FM-radio är 10%. De betalade 2%. :huvet
Precis. Hur kass kan man vara om man gör ett sådant fel?

Victor

Shake that ass!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Rat-R1. Känns bekant...
Goodstuff skrev:
Precis. Hur kass kan man vara om man gör ett sådant fel?

Hur märkligt låter inte det här?
Jens skrev:
"Konkursen gör jag på grund av ett antal misstag. Misstag måste jag tillåta mig att göra, men jag vill fortsätta göra det jag tycker är roligt. Jag är entreprenör, superentreprenör kanske jag skulle tillåta mig att säga, och det spelar ingen roll hur många gånger jag gör konkurs, jag vill förvalta det vi byggt upp, ta hand om våra anställda och inte sitta på baken", säger han.
Utöver att det är en ganska lång mening så vad är det egentligen han säger?

SSB

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
...
Min tolkning är att han inte tänker sluta driva företag bara för att han konkat en eller flera gånger.

Han säger också att han inte bara gör det för sin skull, utan även för sina anställdas skull.

PS: Lägger ingen värdering i det hela, hjälper dig bara att tolka meningen ;)

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024