Sukalimpan
Ny medlem
vet inte om det är old news men iaf http://expressen.se/expressen/road/www/article/0/jsp/Render.jsp?a=36867&print=yes
Sukalimpan skrev:vet inte om det är old news men iaf http://expressen.se/expressen/road/www/article/0/jsp/Render.jsp?a=36867&print=yes
flexbert skrev:12,5 hk/8 750 rpm
Tror han får ställa upp trycket lite![]()
Eller den kanske är strypt![]()
Kompressorversionen får 15 hästar i en snäll version och betydligt fler i en värstingmodell
AndersJohansson skrev:Enligt bike så skulle den leverea 84hk men det var skrivfel så kanske 25hk?
Det var ett skämt i bike... Dom har det varje år.AndersJohansson skrev:Enligt bike så skulle den leverea 84hk men det var skrivfel så kanske 25hk?
KalleNorton skrev:Det var ett skämt i bike... Dom har det varje år.
Ca 20hk har jag för mig att den kompressormatade har.![]()
Magnus_Johansson skrev:Som sagt, Peugeot Jet Force har inte +85 hästkrafter. Ett gammalt värde fanns kvar i tabellen och raderades aldrig. Skribenten, tillsammans med korrläsaren, sitter nu med en dumstrut på skallen...
Jo jag har funderat på de.. men jag måste lösa det där problemet med sladdenenduroemil skrev:Biltema har biliga![]()
Cyren skrev:Jo jag har funderat på de.. men jag måste lösa det där problemet med sladden
![]()
![]()
har för mig att jag läste i Allt om mc att den skulle ha 70HK men de var ett bra tag senAndersJohansson skrev:Enligt bike så skulle den leverea 84hk men det var skrivfel så kanske 25hk?
Cyren skrev:Jo jag har funderat på de.. men jag måste lösa det där problemet med sladden
![]()
![]()
NSR_MAN skrev:dom har 12volts som går på en hundringså kan du ju koppla till batteriet, va inne på det där med kompressor på min minihoj men de blev inget
har för mig att jag läste i Allt om mc att den skulle ha 70HK men de var ett bra tag sen25hk låter lite inte så mkt föratt ha kompressor
den e väll 4takt? då kanske det stämmer
![]()
Finns en tråd här på forumet om en TZR 125 som turbokonverterades där man fick ut 70hk strax före kopplingen pensionerade sig.Mr Helmut skrev:Andersson turbo monterade eldriven fläkt som gjorde övertryck på 0.1 bar tror jag det var som användes till radio styra helikoptrar, gjorde 1 hk på mellan och 3 på hög register.På en cykel med flera hundra hästar.
70hk ur 125cc.... nej nej nej
25hk och 125cc 4 takt tycker jag låter ganska mycket
Har faktiskt själv försökt på en moppe med fläkt från biltema, det funkar inte
![]()
philsson skrev:Finns en tråd här på forumet om en TZR 125 som turbokonverterades där man fick ut 70hk strax före kopplingen pensionerade sig.
Finns även en tråd om en RD 350 som turbokonverterades men jag minns inte effektutaget. Tufft i vicket fall med t2 och laddtryck.![]()
philsson skrev:Finns en tråd här på forumet om en TZR 125 som turbokonverterades där man fick ut 70hk strax före kopplingen pensionerade sig.
Finns även en tråd om en RD 350 som turbokonverterades men jag minns inte effektutaget. Tufft i vicket fall med t2 och laddtryck.![]()
AndersJohansson skrev:Länk???
NSR_MAN skrev:jaa visa länken de här måste jag se70hk jävlar
![]()
var det 55?.flexbert skrev:
philsson skrev:var det 55?.Har du råkat hitta länken kanske?
![]() |
Fiffiga touringprylar
Det tyska företaget Wunderl... |
![]() |
MV Agusta kör vidare på egen hand
MV Agusta har bekräftat att... |
![]() |
MV Agusta återtar full kontroll
MV Agusta har bekräftat att... |
![]() |
2025 års Ducati Riding Academy
Registreringen för 2025 års... |