jkpg streetmaniacs körde om mig.

Status
Ej öppen för fler svar.

Conrad

Troligen sporthoj.com medlem
Gick med
21 Apr 2003
Hoj
cbr600
Dom heter streetmaniacs,va?

I vilket fall...

Jag är ute och cruisar i farsans Nissan Almera på vägen mellan Tranås och Sommen. Jag sitter och funderar på hur surt det är att köra bil, jämfört med motorcykel, och drömmer lite om högvarvande radfyror och mullrande twinnar.

Plötsligt kommer en GSXR1000R (svart o "guld-orange", som jag misstänker kan vara zeb macahan) och en röd & svart GSXR600R (som jag, med min vilda fantasi, konstaterar att det är Emmi) som dundrar förbi i hastigheter långt över nittio. :fakta

*Det var en ära att bli omkörd av er!
*Morsan var inte lika förtjust!
*Jag hade kunnat åka av vägen, då jag hade ögonen på er hela tiden!

-Nää, kör dom om medans dom får möte??!! USCH! :eek: ,sa morsan.

-Haha, jag vet vilka de där är...asgrymt! :rock

Var det ni,eller?

Maverick

VR -09;12.55 -10;10.16 -11;8.47
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda SH300 -13
Låter precis som Zebban o Emmi.. dom hade väl varit ute med Gammelgixxergänget idag.. i dom trakterna..

Conrad

Gick med
21 Apr 2003
Hoj
cbr600
Maverick skrev:
Låter precis som Zebban o Emmi.. dom hade väl varit ute med Gammelgixxergänget idag.. i dom trakterna..

Då trodde jag rätt. Det var faktiskt en röd och vit gixxer med, som jag lade märke till. Såg ut som en 80-talare.

Undra varför dom inte vinkade till mig. :hej

Brutus

Både mysig och porrig.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MT-01 Stage 3
Japp..Zebban & Emmi var det..Jag drog mig hemåt vid Tranås..så mig slapp du iallafall se..;)

abstruse

Trek Domane
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Exhojar: ZXR750 '91, ZX-9R '99, ZX-6R '01
Conrad skrev:
Då trodde jag rätt. Det var faktiskt en röd och vit gixxer med, som jag lade märke till. Såg ut som en 80-talare.

Kan ha varit skånegamlot...

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Conrad skrev:

-90 talare är det :mad: härlig runda va det :rock

Conrad

Gick med
21 Apr 2003
Hoj
cbr600
Rodentboy skrev:
Allrighters...då fick du se mig iallafall..hoppas bara att du repar dig..;)

Jo, jag kommer nog aldrig våga åka ner till jönköping efter den upplevelsen, men annars tror jag att livet kommer tuffa på som vanligt.. :D

Brutus

Både mysig och porrig.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MT-01 Stage 3
Klart du ska komma ner...häng med på en sväng innan säsongen är slut..:)

OLDEN

Galt
Gick med
20 Aug 2003
Hoj
Cbr900 RR -93, TL1000S -98
Ut och rejsa

Det vore kul att dra en repa med jkpg:s samlade galningar. Har precis flytta ner och börjat studera. Säsongen börjar ju visserligen lida mot sitt slut men men.
Sen har jag iof en nyinköpt duke ´(klotade r1:an "grinar och svär") och den går ju inte så att håret reser sig direkt, så det blir ju mest stadskörning och lek.
Det kanske är enbart r hojar i klubben?
Körde hem den från norrköping i onsdags, och fan e4 var inte kul direkt. Kändes som om jag suttit på bågen 170 mil istället för 17.
Har aldrig saknat r1:an som då! :brynad

Last edited:

Conrad

Gick med
21 Apr 2003
Hoj
cbr600
Rodentboy skrev:
Klart du ska komma ner...häng med på en sväng innan säsongen är slut..:)

Har ju inget att åka på... Men nästa år kanske man kunde låna farsans vfr... :cool: Fast nu när han har sett hur ni kör, så låter han nog inte mig åka på hans hoj med er...:)

Maverick

VR -09;12.55 -10;10.16 -11;8.47
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda SH300 -13
Re: Ut och rejsa

OLDEN skrev:
Det vore kul att dra en repa med jkpg:s samlade galningar. Har precis flytta ner och börjat studera. Säsongen börjar ju visserligen lida mot sitt slut men men.
Sen har jag iof en nyinköpt duke ´(klotade r1:an "grinar och svär") och den går ju inte så att håret reser sig direkt, så det blir ju mest stadskörning och lek.
Det kanske är enbart r hojar i klubben?
Körde hem den från norrköping i onsdags, och fan e4 var inte kul direkt. Kändes som om jag suttit på bågen 170 mil istället för 17.
Har aldrig saknat r1:an som då! :brynad

De e väl eg bara r hojar som alla har.. fast jag tror nog att de kommer blir mer motards.. du e nog väldigt välkommen me ut o åka.. även om inte jag kommer vara me mer detta år.. då jag oxå klotat me rettan..

men annars e de bara o hålla utkik i tråden (under träffar & samåkning).. eller släng ett öga på atollen.. där brukar dom stå o posera.. :D :crash

Zeb_Macahan

Bettingansvarig
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
KTM 690 Enduro -08
Re: Re: Ut och rejsa

Vaddå posera? Jag burnar ju mest :rodnar

Skönt att höra att man gjorde intryck, jag höll mellan 190 och 292 mellan tranås - gränna så fort gick det ju.. :D:D:D :hej

//jaG

Maverick skrev:
De e väl eg bara r hojar som alla har.. fast jag tror nog att de kommer blir mer motards.. du e nog väldigt välkommen me ut o åka.. även om inte jag kommer vara me mer detta år.. då jag oxå klotat me rettan..

men annars e de bara o hålla utkik i tråden (under träffar & samåkning).. eller släng ett öga på atollen.. där brukar dom stå o posera.. :D :crash

Emmi

Fortfarande orange bleeder...!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Triumph Daytona 675 -08
Som alla tidigare har skrivit, det var vi och Old Gixxer Tour som var ute. Ha, du kände igen mej!! :cool:

BTW, det är bara jag & Zeb & The Wanderer som är med i Jönköping Street Maniacs numera...

Brutus

Både mysig och porrig.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MT-01 Stage 3
Emmi har helt rätt...

Street Maniacs kastade in handduken tidigare i somras för att återuppstå ganska nyligen (antar jag)...Gården MC är det andra gänget, men det har väl inte så mycket med MC-åkning att göra egentligen..mest posera och bärsa..o ibland åker vi tom hoj...;)

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM