Jobba på Nordsjön?

J.Porta

...come over to the dark side...
Gick med
1 May 2005
Ort
Inomhus
Hoj
...Brittisk...
Espen skrev:
36,000 Nok i månaden, varav 80,000:- om året är helt skattefritt. Den låga lönen p.g.a som J.Porta anmärker på att jag inte är "riktig" matros utan "lärling" av nått slag!

Det säger du, kan du bevisa det här på nåt sätt
:tomten
 

Thermal

:borrar olja.
Gick med
12 Aug 2004
Ort
East Grinstead, UK
Hoj
En gul Triple 06
J.Porta skrev:
Det säger du, kan du bevisa det här på nåt sätt
:tomten
Är också lite skeptisk till den lönen för matroslärling, en 2:e maskinist har en grundlön på ca 38000 norska pengar. 28 papp låter mer rimligt däremot.
 

J.Porta

...come over to the dark side...
Gick med
1 May 2005
Ort
Inomhus
Hoj
...Brittisk...
Thermal skrev:
Är också lite skeptisk till den lönen för matroslärling, en 2:e maskinist har en grundlön på ca 38000 norska pengar. 28 papp låter mer rimligt däremot.

Jo, det låter lite skoj, sen så känner jag en del folk som sökt till lite supplybåtar. Som är aktivt sjöfolk dessutom, verkar lite udda att de skall ta nån obefaren jungman från Sverige och lära upp från scratch.

Fast jag kan ju ha fel....
 

Espen

Medlem
Gick med
26 Oct 2003
Ort
Stavanger, Norge
Hoj
Speed Triple R -15
J.Porta skrev:
Jo, det låter lite skoj, sen så känner jag en del folk som sökt till lite supplybåtar. Som är aktivt sjöfolk dessutom, verkar lite udda att de skall ta nån obefaren jungman från Sverige och lära upp från scratch.

Fast jag kan ju ha fel....

Detta är informationen jag har fått av Gunnar Oldereide som är överste styrman på just Normand Mjolne. Han råkar även vara min far, eller iaf den som gjorde mamma på smällen :rolleyes: (Hur lät det då? Dom skildes när jag var 3, jobbet var anledningen givetvis :tungan )
Björn Oldereide, pensionerad kapten, är min farfar och han var på solstad rederiet i 25 år.

Jag är inte i läge att försvara mina uttalanden då min erfarenhet är lika med noll... kan bara säga det jag får berättat!

Men ni kan inget annat än att hjälpa mig då jag ställer era frågor till Gunnar och får på så vis reda på mer själv, problemet är att han ligger ute just nu... vilket gör frågeställandet svårt!

Så ligger det till (känns konstigt att skriva så personligt på ett forum, men men...)
 

J.Porta

...come over to the dark side...
Gick med
1 May 2005
Ort
Inomhus
Hoj
...Brittisk...
Jaha, då är det som det är då :)

Det är alltid lättare att få jobb med rätt kontakter :tummenupp

Fast jag är ändå förvånad över löneläget.
 

Espen

Medlem
Gick med
26 Oct 2003
Ort
Stavanger, Norge
Hoj
Speed Triple R -15
J.Porta skrev:
Jaha, då är det som det är då :)

Det är alltid lättare att få jobb med rätt kontakter :tummenupp

Fast jag är ändå förvånad över löneläget.


Erkännas ska väl att även jag vart överraskad (positivt), i och för sig så sa Gunnar runt 36,000:-, han hade inte stenkoll på just lönen, men jag antar att runt 36 i alla fall inte rör sig så långt ner som till 28,000:- Eller hoppas snarare... :)

Men som sagt, jag funderar bara fortfarande och har ingen anledning att ljuga om löneläget, jag har ju inte ens jobbet ännu...

Jobbar du själv på sjön?
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top