Jobbtips: SMC

Alatalo

The Build Quality Police
Gick med
11 Jul 2010
Hoj
YZF-R7
Jobba på sommaren? Jo tjena, det kommer ju ingen söka förstårdomväl??

Som vanligt när man söker folk till intressanta jobb inom motorcykelindustrin - man undviker svenskjävlar eftersom de alltid tjatar om rätten till fyra veckors sammanhängande semester, lediga helger och pappaledighet.

Gick med
29 Apr 2009
Hoj
RD07A
Som vanligt när man söker folk till intressanta jobb inom motorcykelindustrin - man undviker svenskjävlar eftersom de alltid tjatar om rätten till fyra veckors sammanhängande semester, lediga helger och pappaledighet.

Hur fick du detta till "intressanta jobb inom motorcykelindustrin"? Den är väl f.ö. rel. obefintlig i landet?

Knoddas

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Nov 2010
Hoj
848

Vad fan är semester...?

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Hoj
Bara fräna hojar
Hur fick du detta till "intressanta jobb inom motorcykelindustrin"? Den är väl f.ö. rel. obefintlig i landet?

Haha ja det var att tänja begreppet en aning. Betala fakturor och svara i telefon på ett föreningskansli i Borlänge... lagom flashigt!

Buy quality, cry once

Alatalo

The Build Quality Police
Gick med
11 Jul 2010
Hoj
YZF-R7

Nu menar jag inte att jobbet på SMC är ett jobb inom industrin, men ditt första inlägg antyder tydliga paralleller mellan jobbet på SMC och andra jobb som kräver insatser på helger och framförallt sommarhalvåret. Till exempel jobb inom motorsport, som ju i många fall inkluderar var och varannan helg under sommarhalvåret.

För att överhuvudtaget kunna utföra sådana jobb krävs att den anställde är villig att göra frivilliga avsteg från till exempel sammanhängande semesterrätt eller bara det faktum att man arbetar nästan alla helger under sommaren. Även om den anställde får andra former av kompensation så verkar detta vara betydligt krångligare med just svenskar än andra nationaliteter. Det känns inte heller som att detta är relaterat till svensk lagstiftning eller den relativt starka svenska fackföreningsrörelsen. Snarare till att de flesta svenskar numera har högre prioritet hos ovan nämnda "rättigheter" framför intresset för den typen av jobb.

Gick med
29 Apr 2009
Hoj
RD07A
Mja nu vet jag inte vad du grundar din erfarenhet på men jag tror inte någon tog mitt inlägg på sådant allvar. Sen har jag svårt att se sambandet med helgarbete och att just svenskar skulle vara de största motståndarna i ämnet? Kanske något lokalt i Kalix att mumin värderar nationens framgångar inom motorsport högre och väljer att basta på måndagar istället?

Frid.

P-E

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 Jan 2009
Hoj
ZX6R
Nu menar jag inte att jobbet på SMC är ett jobb inom industrin, men ditt första inlägg antyder tydliga paralleller mellan jobbet på SMC och andra jobb som kräver insatser på helger och framförallt sommarhalvåret. Till exempel jobb inom motorsport, som ju i många fall inkluderar var och varannan helg under sommarhalvåret.

För att överhuvudtaget kunna utföra sådana jobb krävs att den anställde är villig att göra frivilliga avsteg från till exempel sammanhängande semesterrätt eller bara det faktum att man arbetar nästan alla helger under sommaren. Även om den anställde får andra former av kompensation så verkar detta vara betydligt krångligare med just svenskar än andra nationaliteter. Det känns inte heller som att detta är relaterat till svensk lagstiftning eller den relativt starka svenska fackföreningsrörelsen. Snarare till att de flesta svenskar numera har högre prioritet hos ovan nämnda "rättigheter" framför intresset för den typen av jobb.

Skulle sälja allt jag äger och har och flytta till Spanien direkt för att få jobba åt Dorna och resa runt världen. :yoparty

Nyheter
Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA

ULTIMATE tankskyddWunderlic...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...

Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC