Jofama erbjudande

P@trik

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Flera
endast till racingförare

Antar att det är fler än jag som fått det hemskickat.
Är det nått att ha ?

Hade inte dom ett liknande erbjudande förra året, vad var det för pris då ?
Nån som kört med lindstrands ställ/hanskar ,hur är kvaliten ?

Om inte annat får man väl dra iväg en intresse anmälan själv.

Last edited by a moderator:

Limstift

Flooork!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
VTR 1000F Firestorm
P@trik skrev:
2603788 Antar att det är fler än jag som fått det hemskickat.
Är det nått att ha ?

Hade inte dom ett liknande erbjudande förra året, vad var det för pris då ?
Nån som kört med lindstrands ställ/hanskar ,hur är kvaliten ?

Om inte annat får man väl dra iväg en intresse anmälan själv.

Jag har absolut ingen aning om vad du pratar om för erbjudande men jag har kört med ett Jofama Allvädersställ (Rainy Way jacka o byxor), i princip det billigaste du kan köpa med CE-godkända skydd. Och jag är väl hyffsat nöjd med det, får allt säga att det är prisvärt. Jag har hittills aldrig blivit blöt även om farten har legat uppemot 200 blås i regn så membranen funkar grymt! Det enda jag kan anmärka på är väl att det sitter lite halvkasst, men det är väl mig det beror på (byggd som en anorektisk sparris).

Sammanfattning: Funkar kanon, men sitter lite tveksamt och ger väl inget gediget och välgjort intryck, men fyller sin funktion.

Jonte

Stäng nyreggningen, banna alla >#10 000
Gick med
18 Sep 2003
Hoj
KTM 1090 ADV S
Limstift skrev:
2603807 Jag har absolut ingen aning om vad du pratar om

Det kom ut en intresse förfrågan till alla förare med licens.

Jag tror i alla fall att jag skiter i det.

ape

be a nice ape
Gick med
24 May 2004
Hoj
Triumph Daytona 600 04:a ***Såld.
Pinsam fråga men om man vill nappa på erbjudandet. Visst är licensnr och personnr på brickan samma sak? :rodnar

Relativt ny oanvänd bricka så måsta fråga sådär lite halvdumt.

tobbe #11

Ny medlem
Gick med
8 Aug 2005
Hoj
RMZ450
ape skrev:
2603845 Pinsam fråga men om man vill nappa på erbjudandet. Visst är licensnr och personnr på brickan samma sak? :rodnar

Relativt ny oanvänd bricka så måsta fråga sådär lite halvdumt.

Stämmer bra!

Last edited by a moderator:

mad

Mad wannebe Motard
Gick med
31 Aug 2003
Hoj
Lånar det jag kan!
Köper aldrig allväderställ (goretex) igen!. Spec inte jofama!.[/QUOTE]

Vill bara vara lite petig.

Jofama är ett "billighets märke"
Och absolut inte Gore-tex...

Men jag håller med om att det inte är Värledens bästa kvalité man får var man betalar för.

Däremot så har Jofama satsat mycket på utvecklingen på Lindstrand grejer.

Polarn körde bud engång i tiden med ett skinnsäll från Halvarsson och det höll ihop riktigt bra.

Så jag har stora förhoppningarr på Lindstrand,

Även om jag tycker att designern måste ha gått på tunga droger:D

tobbe #11

Ny medlem
Gick med
8 Aug 2005
Hoj
RMZ450
philsson skrev:
2603871 framgick inte i första inlägget att det var för dem med tävlingslicens. Kunde inte veta vilket ställ det gällde. I vilket fall så har jag en ruggigt dålig bild av Jofama nu och kommer nog alltid att ha. :(

Du är i racingforumet. :tummenupp

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
I deras papper står oxå intruktioner för hur man hittar på deras hemsida... o ja, den är smått otydlig och inkorrekt.

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
P@trik skrev:
2603885 Tycker den va ganska tydlig...
eek, mongoflash! jag tryckte på vad jag trodde var "news 2007"... men icke sa nice :rodnar tryckte på "hela knappen"... flash är ibland smått otydligt med vad som är knapp o vad som inte är... osv.

P@trik

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Flera
Men deras hemsida säger inte så mycket för mig som aldrig använt mig av deras produkter.Bara bilder på vad som erbjuds(inte särskilt bra bilder) ingen direkt info om nått och inga priser.

Swedie skrev:
2603899 eek, mongoflash! jag tryckte på vad jag trodde var "news 2007"... men icke sa nice :rodnar tryckte på "hela knappen"... flash är ibland smått otydligt med vad som är knapp o vad som inte är... osv.

Gjorde oxå den missen först.

Last edited:

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Hoj
5x
Har erbjudandet precis kommit eller? Jag har haft amatörlicens i år men inte fått något ännu i alla fall. :va

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Hoj
.
Jofama gör utmärkta ställ och deras ryggskydd är helt klart det bästa jag någonsin haft så är priset bra så är det bara att handla.

Jag köpte deras licenspaket för något år sedan och enda jag kan klaga på är att där är lite väl mycket spandex på insidan av låren så att gubbarna skall få på sig stället, är av betydligt högre kvalite än billighetsvarianten av många andra märken, designen är kanske inte veckans fränaste men det är av underordnad betydelse när man surfar på skinkan.

flykay76

[flaj-kej] #76 ERF - REC
Gick med
4 Jun 2004
Hoj
Kawasaki KX450F 2010
Deras STR Lindstrand racingställ är riktigt sjyssta till 2007!
Vi ska sälja dom vit/svarta i butiken och eventuellt kommer jag att köra i dem nästa år! Bra deal, ta den! :tummenupp

.

Gottis

West Coast Xtremes
Gick med
4 Apr 2004
Hoj
Tre hjuling och en rosa el fyrjuling från biltema
Neutral skrev:
2603977 Har erbjudandet precis kommit eller? Jag har haft amatörlicens i år men inte fått något ännu i alla fall. :va

Jag har heller inet fått någon post idag om det och jag behöver verkligen ett nytt ställ till nästa år :)

flugan

Vem vet
Gick med
17 Mar 2003
Hoj
-
Tycker ryggskyddet Track ser ut att sakna en hård yta som motverkar penetration, eller är det den gråa delen? Ngn som har skyddet och har lust för att ge en recension?

Lasse A

Ny medlem
Gick med
4 Jul 2005
Hoj
-
Förra året erbjöd dom Halvarssons ställ Jeres, en handske från Halvarsson och samma ryggskydd som i år.
Handsken som erbjuds i år ser ruskigt lik ut den handske som erbjöds förra året och den handsken tyckte jag var bra. Ryggskyddet fick bäst i test i någon tidning i år om jag inte mins fel.
Tycker det sitter bra och följsamt.
Stället från förra året är ok. Det är ju inte det värsta man kan få tag på men har funkat bra under sommaren.
Har dock ingen koll på hur Linstrandsstället är.

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Hoj
.
flugan skrev:
2604034 Tycker ryggskyddet Track ser ut att sakna en hård yta som motverkar penetration, eller är det den gråa delen? Ngn som har skyddet och har lust för att ge en recension?
Hela poängen med skyddet är att där inte är en hård plastyta utan man utnyttjar ett smart material som är relativt mjukt men styvnar vid snabba kursändringar, liknar lite skottsäkra västar går att böja men lik förbannat får du inte igenom en kula. Har visat sig vid flera tester ge bäst stötdämpning och bäst fördelning av krockvåldet så det är både säkert och bekvämt.
Dock så är kardborren till njurbältet totalt värdelös och behöver bytas efter en dryg säsong men det kan göras hos din lokala skomakare eller med kardborre från Claes och en symaskin.

flugan

Vem vet
Gick med
17 Mar 2003
Hoj
-
Boris JR skrev:
2604040 Hela poängen med skyddet är att där inte är en hård plastyta utan man utnyttjar ett smart material som är relativt mjukt men styvnar vid snabba kursändringar, liknar lite skottsäkra västar går att böja men lik förbannat får du inte igenom en kula. Har visat sig vid flera tester ge bäst stötdämpning och bäst fördelning av krockvåldet så det är både säkert och bekvämt.
Dock så är kardborren till njurbältet totalt värdelös och behöver bytas efter en dryg säsong men det kan göras hos din lokala skomakare eller med kardborre från Claes och en symaskin.

Tack :tummenupp

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Hoj
5x
flugan skrev:
2604034 Tycker ryggskyddet Track ser ut att sakna en hård yta som motverkar penetration, eller är det den gråa delen? Ngn som har skyddet och har lust för att ge en recension?
Det vann nyss MC-folkets test över Dainese, Alpinestars, Knox m fl.

Kan någon som fått erbjudandet kort sammanfatta vad som ingår och till vilket pris? :)

Last edited:
Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...