Jofama/Halvarssons Skinnställ

magnus_moss

Racing is life!
Gick med
11 Aug 2003
Hoj
Kawasaki Supersport, KTM Supermono, ISR Forgotten Era, Honda CB750
Är det någon som har erfarenhet av Halvarssons "Mugello"; skinnstället som Jofama vill sälja för dryga 4000 till RR-åkare? Är det något att ha?

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
magnus_moss skrev:
Är det någon som har erfarenhet av Halvarssons "Mugello"; skinnstället som Jofama vill sälja för dryga 4000 till RR-åkare? Är det något att ha?
det va dyrt för att va med RR rabatt, jag säljer dig ett annat billigare.

Last edited:

Packalén

Vill åka hoj
Gick med
6 Mar 2003
Nordkroken, Vargön, Vänersborg, Västra götaland, V
Hoj
Lillebrors räser
magnus_moss skrev:

Jag provade ett sådant förra året. Jag vet inte vilket folkslag det är sytt till, jag var tungen att gå upp till storlek 58 för att komma i det.. jag har 54 vanligtvis.....

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Hoj
.
Jag kör själv med Mugellonstället och får säga att dtorlekarna är lite konstiga men för övrigt är stället precis lika bra som Dainese och de andra stora tillverkarna :tummenupp

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.

magnus_moss

Racing is life!
Gick med
11 Aug 2003
Hoj
Kawasaki Supersport, KTM Supermono, ISR Forgotten Era, Honda CB750
Packalén skrev:
Jag provade ett sådant förra året. Jag vet inte vilket folkslag det är sytt till, jag var tungen att gå upp till storlek 58 för att komma i det.. jag har 54 vanligtvis.....

OK Var det bra då?
Magnus

Manne

Nu ligger IQ och vikt på samma nivå.....
Gick med
30 Aug 2003
Hoj
Gammal och slö
:hej :hej :hej :hej
Jag ska också byta, skicka PM till mig me

SirHenk

Ge mig nåt kurvigt! ;)
Gick med
29 Jun 2003
Hoj
Suzuki 1000R K5
Tjena Mossberg och alla andra!!

Vad jag vet så ska man kunna få Halvarssons ställ figursydda utan Xtra kostnad... Har jag för mig iaf!? :va

Jag behöver inte ha ett PM om ställ :hej

Last edited:

EazyLiving

Gammal avdankad Superbike chaufför +12kg
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
Ducati 749s -03 & KTM 250SX-F -06
Passformen på de konfektionssydda ställen är lite konstig. Tror man ska se ut som Tompa med jätteöverarmar och upppumpade lår för att de ska sitta bra. Lite trånga att komma i är de också då dragkedjan är i kortaste laget. Jag har 54 i Dainese racingställ och för mig var Halvarssons 54 lite för stort (när det väl var på plats).

Har vurpat 2 ggr och kvalitén på sömmar och skinn verkar vara kanon. För 4.000:- är det bara att handla och se glad ut.

Vet inte varför Reuterholt tycker det är dyrt. Hans ställ var ju dyrare i våras med RR-rabatt om jag inte missminner mig helt fel?? :D

Kan ju passa på att dryga ut intrigen ytterliggare med tipset om att det kanske dyker upp en 3:e leverantör som är intresserade av att sälja märkesställ till RR-förare för runt halva butikspriset. Så var lite kalla och vänta med inköp några veckor... :tummenupp

magnus_moss skrev:

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
det va i våras det ja.
som sagt, vänta ett tag så finns det annat på marknaden.

Nyheter
Dags för äventyrlig motorcykelmässa

Kommande helg, den 8-9 mars...

Pirelli lanserar Diablo Powercrusier

All Rights Reserved Pire...

Fiffig räddaren i nöden från X-Grip!

Ett avbrutet broms- eller k...

Snart dags för Adventure Motorcycle Expo

Den 8-9 mars arrangeras Adv...

MV Agusta firar 80 år

I år firar italienska motor...

MV Agusta fyller 80 år

I år firar italienska motor...

Rekordmånga nya personliga regskyltar

Under fjolåret godkände Tra...

PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna

Pressrelease, Wels, 25 Febr...

Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars

De två första dagarna i mar...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...