JollyMoto

gasgas_johan

Full Fart Spar Tid
Gick med
19 Apr 2005
Ort
Göteborg
Hoj
Nu: Cagiva Mito Evo Haft: GasGas sm och Aprilia Rs
Sökte lite, och om jag har förståt det hela rätt är det jollymoto som gäller till Mito.
Funderar på att köpa ett. vet ju att effekten komemr att komma på lite högre varv. Betyder detta att den kommer gå sämmre på låga varv? och motor slitage ökar det mycket? nu ska man byta kolv var 1000mil.. med effekt e det samma då eller ska man byta typ var 800 mil??

Edit: Har sökt men har inte riktigt fått svar på min fråga! :)
 

flexbert

Medlem
Gick med
24 Apr 2005
Ort
Orsa
Hoj
Aprilia Tuono -07
gasgas_johan skrev:
Sökte lite, och om jag har förståt det hela rätt är det jollymoto som gäller till Mito.
Funderar på att köpa ett. vet ju att effekten komemr att komma på lite högre varv. Betyder detta att den kommer gå sämmre på låga varv? och motor slitage ökar det mycket? nu ska man byta kolv var 1000mil.. med effekt e det samma då eller ska man byta typ var 800 mil??

Edit: Har sökt men har inte riktigt fått svar på min fråga! :)

Den kommer gå slöare på låga varv. Man kan säga att trimsystemet snor hästar från dom lägrevarven och fläskar på dom på dom höga istället :)

Kan inte tänka mig att det skulle slitas något mer förutom att du börjar gasa mer eller betstyckar fel.

Rätta mig någon om jag har fel
 

lixon

Ny medlem
Gick med
11 Sep 2005
Ort
H-näs
Hoj
Cagica Freccia
gasgas_johan skrev:
Sökte lite, och om jag har förståt det hela rätt är det jollymoto som gäller till Mito.
Funderar på att köpa ett. vet ju att effekten komemr att komma på lite högre varv. Betyder detta att den kommer gå sämmre på låga varv? och motor slitage ökar det mycket? nu ska man byta kolv var 1000mil.. med effekt e det samma då eller ska man byta typ var 800 mil??

Edit: Har sökt men har inte riktigt fått svar på min fråga! :)

Motorn kommer icke slitas markant mer än med orginal röret.

Kolv byte vid ca 1000mil gäller vid normal körning, men om man ligger och pinnar och varvar väldigt mycket så är oftare kolv byten att rekomedera. :tungan iallafall om de ska hålla länge.
 

flexbert

Medlem
Gick med
24 Apr 2005
Ort
Orsa
Hoj
Aprilia Tuono -07
lixon skrev:
Motorn kommer icke slitas markant mer än med orginal röret.

Kolv byte vid ca 1000mil gäller vid normal körning, men om man ligger och pinnar och varvar väldigt mycket så är oftare kolv byten att rekomedera. :tungan iallafall om de ska hålla länge.


Kolvbyte var 1000mil låter lite väl ofta. Om man pinnar konstant dom där 1000 milen kanske det skulle behövas :)
 

gasgas_johan

Full Fart Spar Tid
Gick med
19 Apr 2005
Ort
Göteborg
Hoj
Nu: Cagiva Mito Evo Haft: GasGas sm och Aprilia Rs
flexbert skrev:
Kolvbyte var 1000mil låter lite väl ofta. Om man pinnar konstant dom där 1000 milen kanske det skulle behövas :)

Står i Min Manual att jag ska byta kolv minst var 1000 mil :( blir dyrt :3freak
 

The Nameless

Ny medlem
Gick med
11 Mar 2005
Ort
väddö
Hoj
En vråltrimmad moppe med kolvuppstudsar fjäder och filat bakdrev
gasgas_johan skrev:
Står i Min Manual att jag ska byta kolv minst var 1000 mil :( blir dyrt :3freak

bytt kolv vart 1000 mil :tummenupp känner två som inte gjorde d .... enna nyppte vid 1248 mil har jag för mig och den andra något med 1600 mil och dem som bytt har jag inte hört något av :rofl ...finns ju vissa som säger att de nypper av att man kör på fel olja och att man bara kan köra på ''AGV' tror jag att de var ... men finns trådar om d här :7peta
 

flexbert

Medlem
Gick med
24 Apr 2005
Ort
Orsa
Hoj
Aprilia Tuono -07
The Nameless skrev:
bytt kolv vart 1000 mil :tummenupp känner två som inte gjorde d .... enna nyppte vid 1248 mil har jag för mig och den andra något med 1600 mil och dem som bytt har jag inte hört något av :rofl ...finns ju vissa som säger att de nypper av att man kör på fel olja och att man bara kan köra på ''AGV' tror jag att de var ... men finns trådar om d här :7peta


Vad är det för skrothojj? Min har gått 2100 utan att ha gått sönder :)
 

gasgas_johan

Full Fart Spar Tid
Gick med
19 Apr 2005
Ort
Göteborg
Hoj
Nu: Cagiva Mito Evo Haft: GasGas sm och Aprilia Rs
flexbert skrev:
Vad är det för skrothojj? Min har gått 2100 utan att ha gått sönder :)

Mito Är lite Mer Högvarviga än Nsr :7peta . min polare har en Nsr han har aldrig bytt kolv å hans har gått nått på 3000 mil. Hans är strypt 11kw! din med eller? anntar ja! Beror helt på hur man kör å varavar med :mattias

Edit: men viss kanske har honda bättre kvalite? :3freak
 

flexbert

Medlem
Gick med
24 Apr 2005
Ort
Orsa
Hoj
Aprilia Tuono -07
gasgas_johan skrev:
Mito Är lite Mer Högvarviga än Nsr :7peta . min polare har en Nsr han har aldrig bytt kolv å hans har gått nått på 3000 mil. Hans är strypt 11kw! din med eller? anntar ja! Beror helt på hur man kör å varavar med :mattias

Edit: men viss kanske har honda bättre kvalite? :3freak

Jag har ingen töntig nsr ;) och den är inte strypt!
:)
 

lixon

Ny medlem
Gick med
11 Sep 2005
Ort
H-näs
Hoj
Cagica Freccia
gasgas_johan skrev:
Mito Är lite Mer Högvarviga än Nsr :7peta . min polare har en Nsr han har aldrig bytt kolv å hans har gått nått på 3000 mil. Hans är strypt 11kw! din med eller? anntar ja! Beror helt på hur man kör å varavar med :mattias

Edit: men viss kanske har honda bättre kvalite? :3freak

Man behöver ju icke byta kolv om man inte vill.
Det går ju att köra tills hela motorn rasslar som attan och ändå inte behöva göra något åt saken :hihi

Man får ju bättre åka i maskinerit om man servar den med nya kolvar när det står i manuallen att dom ska bytas :7peta

Annars gör man som vissa andra kör tills det tar stop :rofl
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top