Jordbävning I Skåne - Din Hjälp Behövs!

Dr.Bike

Guest
JORDBÄVNING I SKÅNE - DIN HJÄLP BEHÖVS!
NU HAR DEN GLOBALA UPPVÄRMNINGEN ORSAKAT JORDBÄVNING I SKÅNE!

Tisdagen den 16 december slog katastrofen till med full kraft i Skåne. Med epicentrum utanför Bo Olsson i Tomelilla skakade en kraftig jordbävning med magnituden 4.7 på Richterskalan hela Skåne. Tusentals skåningar väcktes ur sin nattsömn de så väl behöver. Många var hungriga efter att inte ha ätit på hela natten.

Din hjälp behövs omedelbart.
Skåningen är en mycket känslig individ, särskilt nu inför julen. Många skåningar kommer lida oerhört om de inte får luad ål, gröt och kalkon med sviskon till jul. Läkare utan gränser, som satts in som första katastrofhjälp, har redan sett naveldjupet minska hos vissa skåningar i särskilt utsatta områden.

Skänk 1500 kronor till konto bifogat nedan. Denna blygsamma summa kan ge skåningarna en trygg tillvaro under julen som de så väl behöver. Se exempel nedan.
1500 kronor ger tre skåningar:

snaps till julbordet
extra grädde i ris á la Maltan
extra fet ful-fiskad ål
specialimporterade äpplen till äpplekagan
filtar till soffan, för eftermiddagsluren
Öppna ditt hjärta, och plånboken, och börja skänk NU!

DU KAN RÄDDA EN SKÅNING TILL JUL!

Skånsk jordbävningshjälps konto 90 1950-555 ATT: Att: Dr.Bike

Se även bifogad bild från katastrofen! OBS! Varning, starka bilder!

Bifogat

• Katastrofbild-varning!.jpg
    Katastrofbild-varning!.jpg
    86.9 KB · Visningar: 293
Last edited:

bullysmile

Killing time? time kills you!
Gick med
27 Jul 2007
Hoj
Rossis förra
Då langade man över hela lönen!! nästan 270kr, vadå lixom vill ju kunna sova inatt :)

Obantteg

En bra arbetare har tur.
Gick med
20 Jun 2008
Hoj
Upcoming
Om man har det lite dåligt ställt själv, kan man åka ner som volontär då? Resa upp omkullvälta stolar, ställa tillbaka ner välta böcker i bokhyllor, tysta vettskrämda barn och så vidare?
Finns det folk på plats som kan organisera i förödelsen eller gäller det att ta tag i det som ser mest akut ut?

Eftersom man bor så nära så skulle det kännas högst omoraliskt att inte ge så mycket stöd man kan.. :nurse

Mitra

Cava Leonem, 119.1 db
Gick med
29 Oct 2005
Hoj
Kawasaki ZZR600
Om man har det lite dåligt ställt själv, kan man åka ner som volontär då? Resa upp omkullvälta stolar, ställa tillbaka ner välta böcker i bokhyllor, tysta vettskrämda barn och så vidare?
Finns det folk på plats som kan organisera i förödelsen eller gäller det att ta tag i det som ser mest akut ut?

Eftersom man bor så nära så skulle det kännas högst omoraliskt att inte ge så mycket stöd man kan.. :nurse

Det är bara att hugga i :D

Dr.Bike

Guest

Vi försöker just nu att organisera det hela, så att vi undviker "volounteer vigilantes" som ju då arbetar utan skydd eller under vår "paraplyorganisation" som vi döpt till: "Skånes sak är vår"
Det farliga i situationen, om du skulle freebasa med din hjälp är att du lätt utsätts för attacker av desperata vrålhungriga skåningar...
Det vore direkt förödande, om vi skulle binda upp ytterligare hjälpresurser i ett sånt läge för att rädda räddningspersonal.

Poliskåren är just nu helt satt ur spel (i klartext: De rånar stängda McFetto-restauranger på sina kvarvarande munkar, och rapporteras sitta på alla McFetto-parkeringar i sina bilar och äta munkar och dricka dåligt kaffe...), så vi kan nu endast räkna med vårt egenskydd i form av vår numerär, samt de kostcirklar vi låtit trycka upp till vår personal.
(De används ungefär som ett kors, eller vitlök mot vampyrer, och varje sann skåning kommer automatiskt rygga tillbaka och låta er vara om ni håller upp den!)

Vad ser jag :gnissla du har ju skrivet fel kontonummer!!!!

Det ska vara 90 1950-555 ATT: Att: Mitra :D

Ajuste... du skulle ju kunna vara min "account manager" på Caymanöarna dit kontot går...
*host* jag skrev fel... det är såklart helt ärlig verksamhet, och alla pengar går omärkt vidare till alla nödlidande!
(som alltid i alla hjälporganisationer skall tilläggas)
;)

Last edited:

JKay

Sinnesförvirrad fotoidiot
Gick med
30 May 2005
Hoj
RF600R
Behövs inga dållarz...vi håller på att spetta loss oss själva! :mad: :skåning

duckie

sockersöt
Gick med
28 Feb 2004
Hoj
Street Triple R
Jag öppnar mitt hem för de jordbävningsdrabbade.
Jag kan ta emot tre skånska familjer över jul - ge dem god mat, julklappar, glögg och gemenskap.
Sån är jag.

PM:a din snyfthistoria.

Dr.Bike

Guest
Behövs inga dållarz...vi håller på att spetta loss oss själva! :mad: :skåning

Aha...så det var ingen jordbävning alltså... *konspirationsteori* ;)

Jodå jodå.... du är bara chockad nu efter att inte ha kunnat äta dina 4000 kcal per dag nu, så du yrar bara... vi kommer och räddar dig mot din vilja - det här är för ditt bästa JKay! Du kommer tacka oss en dag... :hihi

Jag kan ta emot tre skånska familjer över jul - ge dem god mat, julklappar, glögg och gemenskap.
Sån är jag.

Du är vår Moder Teresa! :bow
(du får 1% av stålarna ;))

Last edited:

JKay

Sinnesförvirrad fotoidiot
Gick med
30 May 2005
Hoj
RF600R
Aha...så det var ingen jordbävning alltså... *konspirationsteori* ;)

Jodå jodå.... du är bara chockad nu efter att inte ha kunnat äta dina 4000 kcal per dag nu, så du yrar bara... vi kommer och räddar dig mot din vilja - det här är för ditt bästa JKay! Du kommer tacka oss en dag... :hihi

Bah, inte ens hela övriga Sveriges ekonomiska tillgångar skulle räcka för att rensa upp efter den fallne stolen!

...så var det med det! :D

KTMgubben

KTMgubben
Gick med
3 Apr 2004
Hoj
KTM 950SM -07
Ja det måste vara det värsta jag har varit med om. Jag sov gott och var mitt i en härlig dröm och så vaknade jag av dessa vibrationer. Lyckligtvis somnade jag lika fort som jag vaknade. Men en stol som trillar var ju fruktansvärt. Tur att jag slapp se när det inträffade.

Mitra

Cava Leonem, 119.1 db
Gick med
29 Oct 2005
Hoj
Kawasaki ZZR600
Och eftersom jag är skåning så kan ni lita på att pengarna går till vad dom ska :)

Och Ankan du är en god samarit

(och vad än den där Doktorn säger så är det 1% per familj ;))

bullysmile

Killing time? time kills you!
Gick med
27 Jul 2007
Hoj
Rossis förra
Sån är jag.

Jag öppnar mitt hem för skånska snygga brudar:tuttar
Så är det nån skånsk snygging där ute med sin charmiga dialekt som behöver värme och kärlek är det bara att höra av er.

Tar gärna emot fler om situationen kräver det :pussa

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
RC8/Husaberg 450/Varg SM/Navstyrd supermono
Jag skänker gladeligen 2500kr om någon tar på sig ansvaret att avrätta dom skånigar som inte lyckats resa sig, som i ren panik har stängt in sig på toaletten i förhoppning om att porslinet där inne ska hålla utomjordingar borta ett år till.

Och skulle nån annan dansk(skåning) oxå stryka med så säger jag bara: Tack

:hihi

MÅLAREN

Ny medlem
Gick med
31 Jul 2008
Hoj
FZ8N 11a
Ha Ha. Kom till jobbet den morgonen allt hände. Alla fråga- Kände du jordskalvet ? ? ?. "Vikket jävla jordskalv ? mena jag". Satt o lyssna på John Hiatt i bilen, på väg till malmö. Märkte inte ett jävla dugg.Big Deal likksom.

Nyheter
EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM