JP's Suzuki GSX-R1000 2007

Jim Profit

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 May 2005
Ort
STHLM
Hoj
HD Road King Special -22 - Ducati Multistrada V4 Rally -23 - Yamaha XT600E -03 - Suzuki GSX-R1000 -07
Dags att ta itu med frontkåpan, den var en sorglig syn när man la på starkt ljus, tvättrepor och sliten mörk vindruta. Polerat i ca 3-4 timmar och bytt ut vindrutan till en ny klar variant samt nya skruvar.

IMG_4436.jpeg
IMG_4437.jpeg
IMG_4452.jpeg
IMG_4455.jpeg
 

R1 wannabe

RR Hangaround
Gick med
15 Dec 2003
Ort
Gustavsberg
Hoj
Cb 125 -70, RG 500-86, Z1000, R1-00, GSXR 1000 -03, S1000RR
Vågar man fråga hur du stegvis går tillväga för att gå från första bilden på frontkåpan till den sista?
Gärna med tips på vilka produkter du använder.
 

Jim Profit

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 May 2005
Ort
STHLM
Hoj
HD Road King Special -22 - Ducati Multistrada V4 Rally -23 - Yamaha XT600E -03 - Suzuki GSX-R1000 -07
Imponerande! Men slit inte ut dig, du måste ju orka köra litet också....

Tack 🙂 Det är tvärtom, rena terapin att pyssla lite med hojen efter en hektisk arbetsdag.
 

Jim Profit

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 May 2005
Ort
STHLM
Hoj
HD Road King Special -22 - Ducati Multistrada V4 Rally -23 - Yamaha XT600E -03 - Suzuki GSX-R1000 -07
Vågar man fråga hur du stegvis går tillväga för att gå från första bilden på frontkåpan till den sista?
Gärna med tips på vilka produkter du använder.

Självklart 👍🙂 Jag börjar med en ren yta. Har två polermaskiner som jag använder, en normalstor och en mindre batteridriven. Börjar med att polera med en heavy cut rubbing.

Torkar av och när det känns som att de flesta repor försvunnit kör jag ett nytt varv med en "mellan" polish för att därefter köra ännu ett varv med en finpolish.

Sen så torkar jag rent med isopropanol och när ytan är ren lägger jag på ett bra vax eller keramiskt lackskydd. Buffar av med microfibertrasor.

Brukar använda polermedel från Menzerna och lackskydd från Tershine eller Gyeon.
 

Jim Profit

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 May 2005
Ort
STHLM
Hoj
HD Road King Special -22 - Ducati Multistrada V4 Rally -23 - Yamaha XT600E -03 - Suzuki GSX-R1000 -07
Ikväll blev sidorna klara, skönt att det värsta är gjort, nu kan jag gå över på finliret. 😅

IMG_4460.jpeg
 

Jim Profit

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 May 2005
Ort
STHLM
Hoj
HD Road King Special -22 - Ducati Multistrada V4 Rally -23 - Yamaha XT600E -03 - Suzuki GSX-R1000 -07
Snyggar till alla plastdetaljer - gör mycket för helhetsintrycket.

IMG_4466.jpeg
IMG_4467.jpeg

Montering av tankemblem

IMG_4465.jpeg
 

Jim Profit

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 May 2005
Ort
STHLM
Hoj
HD Road King Special -22 - Ducati Multistrada V4 Rally -23 - Yamaha XT600E -03 - Suzuki GSX-R1000 -07
Dagens arbete, polera/vaxa bakfälg och över bakhjulet.

IMG_4487.jpegIMG_4488.jpegIMG_4491.jpeg
IMG_4492.jpegIMG_4493.jpeg
 

R1 wannabe

RR Hangaround
Gick med
15 Dec 2003
Ort
Gustavsberg
Hoj
Cb 125 -70, RG 500-86, Z1000, R1-00, GSXR 1000 -03, S1000RR
Självklart 👍🙂 Jag börjar med en ren yta. Har två polermaskiner som jag använder, en normalstor och en mindre batteridriven. Börjar med att polera med en heavy cut rubbing.

Torkar av och när det känns som att de flesta repor försvunnit kör jag ett nytt varv med en "mellan" polish för att därefter köra ännu ett varv med en finpolish.

Sen så torkar jag rent med isopropanol och när ytan är ren lägger jag på ett bra vax eller keramiskt lackskydd. Buffar av med microfibertrasor.

Brukar använda polermedel från Menzerna och lackskydd från Tershine eller Gyeon.
Tack för svar.
Ska prova och om jag bara lyckas till 20% av det du gjort blir jag nöjd:kär
 

Johnnie

Que?
Gick med
1 Mar 2007
Ort
Tibro
Hoj
MV Agusta F4:a, Aprilia RS250, Aprilia AF1 samt en Compact
Synd bara att de är så j-kla små, hade en 916 tidigare men nu hade jag aldrig kunnat böja ihop benen tillräckligt. F4:an är väl ännu mer kompakt (kompisen sålde sin ganska snart just för att den var för liten för honom - tror det var första hojen som kom till Sverige)
Hej! Jag äger idag den första svenska f4:an 1000. Den som är med i reportage i tidningar 2004:a.
 

Jim Profit

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 May 2005
Ort
STHLM
Hoj
HD Road King Special -22 - Ducati Multistrada V4 Rally -23 - Yamaha XT600E -03 - Suzuki GSX-R1000 -07
Planen är att byta däck inom kort. Original är väl 190/55 bak om jag minns rätt, fick rådet att gå upp till 200/55. Någon som testat, funkar det bra?
 

Jim Profit

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 May 2005
Ort
STHLM
Hoj
HD Road King Special -22 - Ducati Multistrada V4 Rally -23 - Yamaha XT600E -03 - Suzuki GSX-R1000 -07
Pirelli Rosso IV monterade. Grym service från Däckshoppen Stockholm. 👍

IMG_4631.jpeg
 

Jim Profit

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 May 2005
Ort
STHLM
Hoj
HD Road King Special -22 - Ducati Multistrada V4 Rally -23 - Yamaha XT600E -03 - Suzuki GSX-R1000 -07
Måste säga att Gixxern är väldigt trevlig att köra. Jag är varken snabb eller erfaren men tycker den är lättkörd och följsam. Känns extra bra med nya däcken.

IMG_4638.jpeg

IMG_4636.jpeg
 

Jim Profit

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 May 2005
Ort
STHLM
Hoj
HD Road King Special -22 - Ducati Multistrada V4 Rally -23 - Yamaha XT600E -03 - Suzuki GSX-R1000 -07
Stör mig lite på plastkåpan under tanken så det blir byte till kolfiber inom kort.

IMG_4663.jpeg

Fick bli en liten söndagstvätt också, hade lite kladd kvar sen däckbytet samt damm efter polering.

IMG_4667.jpeg
 
Last edited:
Nyheter
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar

Foto: Liza Simonsson Fra...

Var femte trafikant respekterar inte stopplikten

En ny undersökning där Riks...

Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Top