Julbord = Självplågeri

Madhonda

Diamonds and pearls don´t move this girl
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
No more!! :( :( :(
Julbord = Självplågeri

Då har jag varit på årets första julbord (önskar att det va det sista också) :rolleyes: VARFÖR lär man sig aldrig att äta lagom. :fatta!

Man börjar lite lätt med tallrik nr.1 som är till för sill. Visst..tänker man, jag ska
bara ta lite...men när dom har en siljard olika sorter.. då blir det lätt fullt på tallriken. :rolleyes:

Nåväl...man äter silltallriken med ett leende. :) för man va ju så hungrig innan.

Man sitter en stund vid bordet o väntar på att kön vid kallskuret ska blir lite kortare, men så inser man att det inte kommer att bli kortare... så man går o ställer sig... tar tallrik nr.2 o börjar fylla den... sparsamt tycker man då förstås... men när man har gått förbi alla olika sorters lax...Skagenröra, dillmajonnäs o olika gottiga saker... då är tallriken full IGEN. :eek:

Nåväl... än är man ju inte riktigt mätt... så tallrik nr.2... den känns helt OK. Fast nu börjar magen spänna lite mot linningen. Men vaffan...inte än, tänker man, det finns ju massor kvar... jag är nog inte så mätt som det känns... hmm... eller hur. :dummer

Man tar sin plats i kön o grabbar tag i tallrik nr. 3... (tackar..tackar). Nu känns det som man måste börja sålla lite på godsakerna... det blir lite olika sorters rökt kött... julskinkan modell traditionell hoppar man över...det kan väl inte smaka på så många olika vis. Sen får man knö in lite varmt på samma tallrik för man inser att man inte kommer att mäkta med en fjärde..och nu ler man inte längre....

Ansiktet har en slags plågat uttryck... :3freak . o man har fullt sjå att inte smälla av. Tallrik nr. 3 går trögt att få i sig... man tar en liten bit i taget... o andas djupt.. för nu har man blivit så jävla mätt att man är andfådd...

Men efterättsbordet då.... hur i helvete ska man få i sig av sötsakerna... man tar trots allt tallrik nr 4... lägger på en liten bit äppelpaj o en knäckform.. vacklar tillbaka till bordet... tar en tugga av pajen ...men känner att den inte kommer längre ner än till mitten av halsen. :zpy

FÄRDIGÄTET...!!!!!

O det är nu man önskar att man kunde lägga sig raklång på golvet...knäppa upp knapen i brallorna... låta magen få fritt utrymme.. och man undrar vad i helvete man håller på med... så svär man att.. på julafton så ska jag då fan inte äta nån jävla julmat... en tallrik makaroner känns mer lockande....

Frosseri... en av dom sju dödssynderna.... :fakta FI DONG...!!!

//Madelene som INTE tänker bli hungrig förrän till nyår... :rolleyes:

Sweedo

Sporthojsnörd
Gick med
27 Jun 2003
Hoj
Triumph Speed Triple 1050 RS
Hehehe!

Jag misslyckades ett år och åt 7 julbord innan julafton. :zpy

När jag kom hem till päronen och de började duka fram till julmaten titttade jag bedjande på morsan å sa "Kan inte jag få en pizza istället?".
Gissa om man blev populär! :hihi

NoicE

.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hornet
jaa...

Kebab är ju gott också :hej

Julmat är ju gott en gång ia, så då tycker jag man kan kosta på sig och bli spräckmätt :mattias

baronen

Friherre
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Jamen vafandå....NÄ!
För att inte snacka om vad de kostar....400:- för lite (mycket) sill o köttbullar, hmmm man e fan inte riktigt klok i skallen

Liwa1

Supermedlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Suzuki GSX-R 600 racehoj & Honda CBR 600 racehoj -09
Jag har det enkelt. Tackar helt enkelt nej till flera julbord varje år.

Samt äter inte sill, ål och mycket annat

Tycker vi svenskar är lite tråkiga med våran mat.

Julbord = sill, lax, potatis, ägg, prinskorv, skinka (plus massa annat)
Påsk = sill, lax, potatis, ägg, prinskorv (plus massa annat)
Midsommar = sill, lax, potatis, ägg, prinskorv (plus massa annat)

Snacka om variation på våra olika matbord...NOT

Men skinka äter jag i alla fall och mycket :)

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R, ZX-7R
Jag e glad om jag får tacka ja till ett julbord.

750RR

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R, ZX-7R
LasseR6 skrev:
Så du menar att Hemglass inte bjuder? :rolleyes:

Hähä, skulle inte tro det.

Sen slutade jag där i oktober så....

Antagligen ska vi ha julbord med klubben(KTD) så det ser man fram emot.
Blir väl jag som får fixa det som vanligt, men gott ska det bli :cool:

750RR

Mattias650

Örebroare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
2017 Kawasaki Z900
Sen när man ätit allt gott och är skitmätt kommer man på att det godaste är kvar... lutfisken! :tummenupp

Men då är det bara och bita ihop och klämma i sig en tallrik till.

Jag heter Lasse

Bara 4 hjul.
Gick med
19 Jun 2003
Hoj
Sex. HVA125, CR500(strax AF), YZ125, YRRD-YZ501F, YZ450F, GSXR750. 3000GT.
Mattias650 skrev:
Sen när man ätit allt gott och är skitmätt kommer man på att det godaste är kvar... lutfisken! :tummenupp

Men då är det bara och bita ihop och klämma i sig en tallrik till.

Lutfisk regerar! :banana :tummenupp

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
LOL!! Tant Madde vet hur man äter julbord hör jag :D Jag tycker det där låter misstänkt bekant... samma sak med smörgåsborden på kryssningarna - det gäller ju att äta för de där 180:- som man betalat.

Nu är det lunch! Jäklar vad gott det ska bli att krubba lite :)

R1 racer

Stick i ögat!
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
En fet en!
Visst blir det ett julbord men oxå ett bara.

Här har man blivit erbjuden av företaget för dom anställda ordnas julbord så här ska frossas med ånger ha ha.Det är samma visa varjegång man äter gott att aldrig mer ska man äta så mycket så man håller på att spricka..man mår ju pest nästan på men gott o stoppa i sej allt är det ju iallafall engång o inte en massa julbord o jula mat i flera dar i sträck...blä.
Nä egentligen hade jag istället för sill osv jul mat hellre sett en Thailänds,Indisk buffe o käkat det som jula mat....attans så mycket godare o nyttigare.
Ha det gott!
R1 racer

Bikerbitch

Stolt mamma
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia RSV 1000R-07
Själv har jag nog aldrig 1 månad innan jul ätit julbord. Räcker gott och väl med julmaten den 24:e, 25:e, 26:e osv
Istället äter jag hembakta kanelbullar som jag och karln bakat. Det är grejjer det!
Jul är inte speciellt kul med all stress o onödiga prylköp.. jag måste spara pengar till en rejshoj ju :yoparty

Polly

Ny medlem
Gick med
3 Jul 2003
Hoj
Nä, den är såld :(
Bikerbitch skrev:
Själv har jag nog aldrig 1 månad innan jul ätit julbord. Räcker gott och väl med julmaten den 24:e, 25:e, 26:e osv
Istället äter jag hembakta kanelbullar som jag och karln bakat. Det är grejjer det!
Jul är inte speciellt kul med all stress o onödiga prylköp.. jag måste spara pengar till en rejshoj ju :yoparty

Vänta bara till du kommer ut i arbetslivet flicka lilla ;) Då blir det julbord hit och dit vill jag lova.. På mitt jobb bestämde vi faktiskt att spara vår "julbordspeng" till januari och gå ut och äta då istället.

På söndag blir det julbord med familjen (mor, far och bröder) men det blir oxå det enda i år. Visst är det lite tidigt, men så har man ju inte hunnit tröttna på julmaten än! Så på söndag ska det smaskas sill och skinka :banana (ska försöka att inte va alltför bakis då bara..)

Och BB: Julen blir vad man gör den till. Inte behöver man stressa heller! Ta´t lugnt å njut av.. öh.. bullar eller nåt.. :gnissla

kjellf

Ny medlem
Gick med
8 Jul 2003
Hoj
Yamaha XSR900 + TT600r
Jag citerar bara Svenska Dagbladet:
"... börja med att gå ett varv runt bordet och planera anfallet ..."

kjellf

Madhonda

Diamonds and pearls don´t move this girl
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
No more!! :( :( :(
Polly skrev:
Vänta bara till du kommer ut i arbetslivet flicka lilla ;) Då blir det julbord hit och dit vill jag lova..

Jo tack.... julbord för kunder på måndag igen... :rolleyes: funderar på att knapra på en knäckebrödmacka istället...!! :tungan

Kallekulspruta skrev:
deejjuuunte jul än "!!!½½

Nää... förvisso... säg det till NK som började sin julskylting FÖRRA helgen..!! :kocko

Bobbo V

Blodgivare
Gick med
18 Sep 2003
Hoj
KTM 660 ´03
Julbord är juh det bästa som finns!!!!! jag tror att ni har fel teknink bara.. man måste äta MYCKET mat dagarna innan så att magsäcken växer, sen är det bara att tugga och svälja. Sen ska man inte dricka så mycket, det blir man mätt av. Hoppas att ni har lärt er nått nu! annars får ni komma till Uppsala den 6:e dec så ska ni få se hur man äter julbord!

/B. Viking

Nyheter
Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife

Motorcykelkörning på klassi...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ökat antal körkortsåterkallelser

Foto: Liza Simonsson Und...

CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!

Idag har vi äntligen fått s...

BMW Motorrad slår nytt försäljningsrekord

Efter att ha sålt 210 408 m...

Honda Gold Wing fyller 50 år

Sedan 1975 har Honda Gold W...