Julklappstipstråden 2006!

Lurch

Partiellt rupturerad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Suzuki GSX-R 750
Nu börjar det närma sig julklappsbestyr igen... Pappa (62 år, friskus, utbildar brandmän på Sandö), brorsan (34 år, officer på P4), mormor, moster och lite annat löst folk ska ha paket. Vad ska ni köpa till era släktingar? Kom ned tips!!!

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
ktm silencer system hos lelles ska iaf syster sonen få :hihi

Mrs. Laphroaig

Guest
Pappa: Chokladask med spritfylld choklad, whiskeyost och presentkort på klippning

Mamma: En skål till porslinet hon samlar på, underkläder samt en tröja

Brorsan: DVD med ozzy, chokladask med spritfylld choklad och verktyg

vad killen får kan ja inte skriva här eftersom han är här :tungan

Men tja lite förslag:
skraplotter (man kan vinna massor om man har tur :) )
Verktyg till ev. hobby
delar/tillbehör till bil/mc
nån riktigt god choklad
Whiskey/vodka/likör etc
Skiva med favvoartisten
Böcker om nått som personen är intresserad av
Kläder
Presentkort på någon bra butik

:tummenupp

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
Mrs. Laphroaig skrev:
2630089 Pappa: Chokladask med spritfylld choklad, whiskeyost och presentkort på klippning

Antar att det är en pik mot honom :hihi

Bra tips annars, funtar på ge fars gubben en flaska whisky bara för att se reaktionen hos min mor :hihi

En bra affär för sista minuten köp är designtorget.

Mrs. Laphroaig

Guest
prulle skrev:
2630094 Antar att det är en pik mot honom :hihi

Bra tips annars, funtar på ge fars gubben en flaska whisky bara för att se reaktionen hos min mor :hihi

En bra affär för sista minuten köp är designtorget.

Mitt i prick :tummenupp Han går sällan å klipper sig, drar ut på det så länge det går "för det är ju SÅ dyrt å klippa sig", med ett presentkort har han ingen ursäkt längre :D

Whiskey brukar alltid uppskattas enligt min erfarenhet iallafall, inte bara whiskey för den delen, sprit i allmänhet :tungan

Cat

Spinner som en katt...klöser som en puma
Gick med
13 Oct 2004
På landet...i ett hus vid skogens slut...
Hoj
Harley 1340 till gata & strip. Och så lite kärlek på gubbens Super Twin Nitro bike + ett par lik-hojar
Mrs. Laphroaig skrev:
2630101 Whiskey brukar alltid uppskattas enligt min erfarenhet iallafall, inte bara whiskey för den delen, sprit i allmänhet :tungan

Hehe..lite kul faktiskt med tanke på ditt nick! :D

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
Mrs. Laphroaig skrev:
2630101 Mitt i prick :tummenupp Han går sällan å klipper sig, drar ut på det så länge det går "för det är ju SÅ dyrt å klippa sig", med ett presentkort har han ingen ursäkt längre :D

Whiskey brukar alltid uppskattas enligt min erfarenhet iallafall, inte bara whiskey för den delen, sprit i allmänhet :tungan
Okej hehe känner igen det där..

Jo men det komiska i samanhanget är min ringa ålder på 17 år så det kanske inte är lämpligaste, han skulle tacka men mor skulle nog inte bli så överlycklig.. Får nog köpa honom en hårtrimmer som jag kan låna istället.

Mrs. Laphroaig

Guest
Cat skrev:
2630124 Hehe..lite kul faktiskt med tanke på ditt nick! :D

Jajemen! Whiskey o sprit e fina grejer :tuttar

prulle skrev:
2630132 Okej hehe känner igen det där..

Jo men det komiska i samanhanget är min ringa ålder på 17 år så det kanske inte är lämpligaste, han skulle tacka men mor skulle nog inte bli så överlycklig.. Får nog köpa honom en hårtrimmer som jag kan låna istället.

Det är rätt. köp julklappar du själv kan låna sen :tummenupp

Last edited:

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
Mrs. Laphroaig skrev:
2630135 Jajemen! Whiskey o sprit e fina grejer :tuttar

Det är rätt. köp julklappar du själv kan låna sen :tummenupp
Vem sa att jag inte kan göra det med whiskyn? :rofl.

Men något tips på vad man ska hitta på till mor?

Inte för att vara taskig men hon är verkligen skit tråkig, vill ha en katt almmenaka som dom sista 10 åren.. Vist ska hon få den men vad mer?

Usch vilka förväntas man ge klappar till som 17 åring? Ingen som hällst lust att ge till hela släkten direkt, då dom föra julen gick ihop å köpte en batteri laddare till mig, frågan är bara vad jag skulle med den till?

Mrs. Laphroaig

Guest
prulle skrev:
2630145 Vem sa att jag inte kan göra det med whiskyn? :rofl.

Men något tips på vad man ska hitta på till mor?

Inte för att vara taskig men hon är verkligen skit tråkig, vill ha en katt almmenaka som dom sista 10 åren.. Vist ska hon få den men vad mer?

Usch vilka förväntas man ge klappar till som 17 åring? Ingen som hällst lust att ge till hela släkten direkt, då dom föra julen gick ihop å köpte en batteri laddare till mig, frågan är bara vad jag skulle med den till?

ge till mamma, pappa, syskon och ev. flickvän. dä räcker :yoparty
tips till tråkiga mamma.. tja den där kattalmenackan skulle ju kunna livas upp till att istället vara almenacka med fina grabbar i :D
Presentkort på Kappahl, Lindex etc så kan hon köpa vad hon vill ha och slipper ev. bytesaffärer. Chokladask om hon gillar sånt.
Skriver hon brev till folk så kan du ju köpa nått fint brevpapper å lite pennor, korsordstidning om hon pysslar med sånt, bok om krukväxter om hon gillar sånt.. ja kan hålla på i evigheter :)

AndreasNo

Bannad
Gick med
11 Jul 2006
Hoj
CBR600RR -03
Okey alla på SH.

Ba så ni vet så önskar jag mig en lägenhet i Linköping eller Örebro i julklapp, så om ni har nån fin sådan som ni vill bli av med så finns jag här o kan ta över den :hihi

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
Mrs. Laphroaig skrev:
2630161 ge till mamma, pappa, syskon och ev. flickvän. dä räcker :yoparty
tips till tråkiga mamma.. tja den där kattalmenackan skulle ju kunna livas upp till att istället vara almenacka med fina grabbar i :D
Presentkort på Kappahl, Lindex etc så kan hon köpa vad hon vill ha och slipper ev. bytesaffärer. Chokladask om hon gillar sånt.
Skriver hon brev till folk så kan du ju köpa nått fint brevpapper å lite pennor, korsordstidning om hon pysslar med sånt, bok om krukväxter om hon gillar sånt.. ja kan hålla på i evigheter :)
haha det första är lockande men kommer missuppfatas, men presentkort va bra för hon unnar sig aldrig nya kläder annars.
TACK!:)
Edit: Eftersom du e grym på det här vad förelår du till min 35 åriga syrra som jag ärligt talat inte har en anning om vad hon har för intresen?(förutom att klämma ut ungar..)
AndreasNo skrev:
2630162 Okey alla på SH.

Ba så ni vet så önskar jag mig en lägenhet i Linköping eller Örebro i julklapp, så om ni har nån fin sådan som ni vill bli av med så finns jag här o kan ta över den :hihi
jag kan eventuelt köpa din gammla till sommaren duger det? :hihi

Last edited:

AndreasNo

Bannad
Gick med
11 Jul 2006
Hoj
CBR600RR -03
prulle skrev:
2630163 haha det första är lockande men kommer missuppfatas, men presentkort va bra för hon unnar sig aldrig nya kläder annars.

Hon kan få en promenad i morsans dressroom så kärringen blir av me lite av förra månadens kläder :näsblod :va

Mrs. Laphroaig

Guest
prulle skrev:
2630163 haha det första är lockande men kommer missuppfatas, men presentkort va bra för hon unnar sig aldrig nya kläder annars.

Så lite så :) , skrik om du vill ha mer hjälp. det här var skoj :)

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
Mrs. Laphroaig skrev:
2630169 Så lite så :) , skrik om du vill ha mer hjälp. det här var skoj :)
Okej du bad om det, syrran är 35 år har 3 ungar jag har ingen som hällst anning om vad hon har för intresen. :3freak

AndreasNo

Bannad
Gick med
11 Jul 2006
Hoj
CBR600RR -03
prulle skrev:

Kan du nog säkert få göra... jag hoppas verkligen jag letar köpare lagom tills dess...så mkt bättre lägenhet tror ja ärligt inte du får tag på, skulle va nån runt samma område förstås...

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
AndreasNo skrev:
2630168 Hon kan få en promenad i morsans dressroom så kärringen blir av me lite av förra månadens kläder :näsblod :va
Haha skulle man nästan anordna.

AndreasNo skrev:
2630171 Kan du nog säkert få göra... jag hoppas verkligen jag letar köpare lagom tills dess...så mkt bättre lägenhet tror ja ärligt inte du får tag på, skulle va nån runt samma område förstås...
nope och ett helt gäng av mina kurser avslutas till sommaren plus att jag kan läsa upp mina pinsamma ign tillsdess så det låter perfa. :tummenupp

Last edited:

Mrs. Laphroaig

Guest
prulle skrev:
2630170 Okej du bad om det, syrran är 35 år har 3 ungar jag har ingen som hällst anning om vad hon har för intresen. :3freak

Presentkort på Manikyr, pedikyr och/eller Massage så hon får lite tid för sig själv med tanke på tre kottar.
En stor korge med en massa gottigt som ost, vin, kex, choklad, frukt brukar vara uppskattat.
har hon badkar hemma kan du fixa ordning en korge med badsalt, badbomber, skrubbvante, lotion, ansiktsmask och kanske nått mer så hon får ett litet hemmaspa

Nästa! :D

Nyheter
Försäljningsrekord för BMW Motorrad

Efter att ha sålt 210 408 m...

BMW R 18-modeller uppdateras

Screenshot BMW R 18 och ...

Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...