JUST NU: Seriestart om motorcyklar i tre delar på SVT2

sgtpepper

Delivering excellence since 1974
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Triumph S3 -02, Honda XR650R -02
Skynda skynda!

Edit: Just nu avverkas H-D, men enligt tv-tablån skall även japanska och engelska hojar gås igenom så förhoppningsvis förskjuts fokus från fläskiga läderfransgynstolar till sportigare hojar :)

Last edited:

sven666

~Live fast - Die~ its ADHD and i like it
Gick med
14 Oct 2003
Hoj
ITALIA
coolt.. såna där gamla hojar är så brutala.. glidare och 80tals hojar ger jag inte mycke för asså.. men gamla räcers och "outlawmachines" är riktigt brutala..

Davidk

Guest
visar dom gamla räcers så blir det intressant men dom visar väll bara hd som vanligt!

sgtpepper

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Davidk skrev:
visar dom gamla räcers så blir det intressant men dom visar väll bara hd som vanligt!
Nej, det är bara detta avsnitt (som heter heavy metal), i nästa avsnitt är det den japanska motorcykelutvecklingen och i sista avsnittet italienska (jag hade fel när jag skrev engelska).

sven666

Gick med
14 Oct 2003
Hoj
ITALIA
:galen ghostrider va precis med.. visa sig att han egentligen är en skitig HD åkare med skinnväst.. hade jag aldrig trott..

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Hoj
5x
Det var ju ett riktigt bra program. Det tragiska är att de på den tiden programmet beskrev utvecklade för fullt och ändå gick dåligt. Sedan tvärnitade de utvecklingen och flyttade alla ingenjörer till att studera hur mycket nitar man kan få in i en fransväska och hur mycket krom man kan ha innan hojen syns från månen. Då blev de rika som troll.

En jämförelse är ju om Ericsson skulle plocka fram sina NMT-telefoner från 80-talet och göra ett lila sammetsfodral till dem och ta 5000:-. Och folk skulle köpa som tokiga. :rofl

sven666

Gick med
14 Oct 2003
Hoj
ITALIA
Ninjaboy skrev:
Det var ju ett riktigt bra program. Det tragiska är att de på den tiden programmet beskrev utvecklade för fullt och ändå gick dåligt. Sedan tvärnitade de utvecklingen och flyttade alla ingenjörer till att studera hur mycket nitar man kan få in i en fransväska och hur mycket krom man kan ha innan hojen syns från månen. Då blev de rika som troll.

En jämförelse är ju om Ericsson skulle plocka fram sina NMT-telefoner från 80-talet och göra ett lila sammetsfodral till dem och ta 5000:-. Och folk skulle köpa som tokiga. :rofl

word.. faktisk ett intressant program om HD/indian som du sa medans dom gjorde utvecklingar..

som kontrast såg jag ensåndär ryggdunkar dokumentär om kawasaki på tv4+ häromdan.. glada försäljningschefer pratar sig varma om vilken revolutiooooon dte va i MC världen när c.r.a.p 1300 penetrator kom.. och sen vilken fantastisk utveckling det va för heeela MC branchen när zzaabb 1350 intruder kom året senare etc etc.. :4skrika

Poacher

Muskelhojspilot.
Gick med
20 Sep 2004
Hoj
cb1100
Tja det låter ju som här, alla är ju övertygade om att just deras märke är ledande.

69:an

Avskaffa SJ!
Gick med
24 Feb 2004
Hoj
en liter Honda
sven666 skrev:
som kontrast såg jag ensåndär ryggdunkar dokumentär om kawasaki på tv4+ häromdan.. glada försäljningschefer pratar sig varma

En genuint usel produktion som det kändes oerhört motbjudande att betala för att se redan första gången den visades... :huvet

Mr Lang

Medlem
Gick med
10 Jan 2004
Hoj
Suzuki Bandit 1200 -02, Monark 1256
Jag tyckte det där som en av HD-snubbarna sa om deras tecken till varann ute på vägarna var rätt så smart. T.ex. om man hade passerat en poliskontroll och ville varna mötande HD-åkare för detta så klappade man sig uppe på hjälmen. Jag tycker annars att det kan vara svårt att göra mötande mc-åkare uppmärksamma på poliskontroller enbart genom att blinka med ljustutan. Man kanske skulle börja med detta tecken?

Fighter

Ny medlem
Gick med
25 Sep 2004
Hoj
Aprilia superbike RSVR 1000, Aprilia 125:a korvmojsmoppe.
Mr Lang skrev:
Jag tyckte det där som en av HD-snubbarna sa om deras tecken till varann ute på vägarna var rätt så smart. T.ex. om man hade passerat en poliskontroll och ville varna mötande HD-åkare för detta så klappade man sig uppe på hjälmen. Jag tycker annars att det kan vara svårt att göra mötande mc-åkare uppmärksamma på poliskontroller enbart genom att blinka med ljustutan. Man kanske skulle börja med detta tecken?

De med att klappa sig på hjälmen borde vi sporthojsåkare också införa.

Poacher

Muskelhojspilot.
Gick med
20 Sep 2004
Hoj
cb1100
Det skulle folk inte fatta iaf, det är ju inget allmänt utbrett, dessutom åker ju de flesta med glidare lagligt tycker jag.

Mattiaz

Värmlandspöjk
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
2017 KTM Super Adventure S
Fighter skrev:
De med att klappa sig på hjälmen borde vi sporthojsåkare också införa.

Vad är det för fel på att höja/sänka vänsterarmen vid sidan av hojen då ? Fungerade bra imorse...

Miss_Orchidee

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Jan 2004
Hoj
Yamaha R6-00
Mattiaz skrev:
Vad är det för fel på att höja/sänka vänsterarmen vid sidan av hojen då ? Fungerade bra imorse...
precis, det kör vi alltid med, då fattar man ju att man ska sänka hastigheten av en anledning, vad teknar att klappa på hjälmen förnågot som har med polisen att göra?? ja skulle nog inte fatta va "idioten" försökte påvisa antagligen.....

sgtpepper

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Nu är det ett nytt avsnitt: japanska motorcyklar, just nu Honda och TT på Isle of Man, fina gamla sporthojar!

Skynda skynda!!

Nyheter
PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna

Pressrelease, Wels, 25 Febr...

Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars

De två första dagarna i mar...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife

Motorcykelkörning på klassi...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ökat antal körkortsåterkallelser

Foto: Liza Simonsson Und...

CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!

Idag har vi äntligen fått s...