Justa hojjar

Anders Annell

Ny medlem
Gick med
23 Oct 2004
Hoj
Harris Magnum 2
Finns det bara tråkiga japsar i uppsala??

Vilka spechojar finns det, skulle vara kul att se vilka andra som finns

Bifogat

• Harris Magnum 2 sida kopiera.jpg
    Harris Magnum 2 sida kopiera.jpg
    133.5 KB · Visningar: 117

JoS

Uppsala RoadRunners
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
CB1000RA -09, en grön fan - igen
Jag tror att Du och frun din är speciella i U-a.

Fast på ett charmigt sätt. :D

Gabor

Guest
Moto Martin GIXXER 1109...

Tror att det är min skoj hoj du far efter....

Det finns en kille till i uppsala som har en sådan här,,,med Blackbirdmotor..

Den går ultragrymt bra,,,vinröd, med zx9 kåpset...
Ska fixa bilderpå den...

Bifogat

• motomojäng 007[1].jpg
    motomojäng 007[1].jpg
    8.4 KB · Visningar: 165

Anders Annell

Ny medlem
Gick med
23 Oct 2004
Hoj
Harris Magnum 2
Kul hojjar

Kul om du hittade några bilder, det finns ju inte så många sådana fast jag tror att Martin är det som är vanligast av ramtillverkarna som fanns, idag är det väl bara Harris som finns kvar. Man kan ju köpa flera olika typer av satser från dom, den senaste är för Fireblade.

ReDan

∑√ I L
Gick med
14 Jul 2003
Hoj
650Xmoto och ZX9R
Anders Annell skrev:
Kul om du hittade några bilder, det finns ju inte så många sådana fast jag tror att Martin är det som är vanligast av ramtillverkarna som fanns, idag är det väl bara Harris som finns kvar. Man kan ju köpa flera olika typer av satser från dom, den senaste är för Fireblade.

Ny ram till en honda cbr av nyare slag? Varför : ) ?
Fast sant, jag gillar udda bågar! Var uppväxt med Rickman kawor och
gamla Le Mans, tillsammans med några andra udda bågar!

(Ska äga minst en bimota innan jag dör iaf :tummenupp )

Anders Annell

Ny medlem
Gick med
23 Oct 2004
Hoj
Harris Magnum 2
udda hojjar

ReDan skrev:
Ny ram till en honda cbr av nyare slag? Varför : ) ?
Fast sant, jag gillar udda bågar! Var uppväxt med Rickman kawor och
gamla Le Mans, tillsammans med några andra udda bågar!

(Ska äga minst en bimota innan jag dör iaf :tummenupp )

Jamen passa på nu då, har en Bimota BB1 till salu

Bifogat

• eva3.jpg
    eva3.jpg
    105.1 KB · Visningar: 102

Gabor

Guest
Anders Annell skrev:

Harris kvar, Spondon kvar, Nico Bakker kvar, Bimota kvar, Egli kvar........

Har haft Rickman-Kawa ccr, Bimota-Kawa kb1, Nico-Bakker-gixxer, och nu MotoMartinen

Last edited:

TinaTjejen

long time, no see
Gick med
31 Mar 2003
Hoj
GSX-R 600
Hej Annell:hej
Inte sett till er i lilla staden, (eller snarare på småvägarna i kring)
Är inte frugan reggad?

Anders Annell

Ny medlem
Gick med
23 Oct 2004
Hoj
Harris Magnum 2
tassen skrev:
Harris kvar, Spondon kvar, Nico Bakker kvar, Bimota kvar, Egli kvar........

Har haft Rickman-Kawa ccr, Bimota-Kawa kb1, Nico-Bakker-gixxer, och nu MotoMartinen

Hade tidigare en Rickman som jag stoppade i en ZXR750 snurra i, gick mycket bra. Var en del problem att få rum med motorn eftersom den är ju tänkt för en boxad ram plus att den är vattenkyld men det gick att lösa. Bimota idag säljer väl bara färdiga hojar, jag har aldrig sett en Spondon eller Egli utanför nätet, finns det några i detta avlånga land tro? En kompis hjälpte jag att skruva ihop en KB1, gick grymt bra, dvs jämfört med dåtidens hojar, såg att det fans en komplett ram till salu på blocket

Anders Annell

Ny medlem
Gick med
23 Oct 2004
Hoj
Harris Magnum 2
TinaTjejen skrev:
Hej Annell:hej
Inte sett till er i lilla staden, (eller snarare på småvägarna i kring)
Är inte frugan reggad?

Jodå både jag frugan och grabben är reggade, bor ute i Härkeberga och brukar ganska ofta ta turen runt Grillby-Lillkyrka-Enköping, men man ser ju knappt några hojåkare i Enköping. Ofta tar vi en tur till Sigtuna, Vars åker ni?

Gabor

Guest
Anders Annell skrev:
Hade tidigare en Rickman som jag stoppade i en ZXR750 snurra i, gick mycket bra. Var en del problem att få rum med motorn eftersom den är ju tänkt för en boxad ram plus att den är vattenkyld men det gick att lösa. Bimota idag säljer väl bara färdiga hojar, jag har aldrig sett en Spondon eller Egli utanför nätet, finns det några i detta avlånga land tro? En kompis hjälpte jag att skruva ihop en KB1, gick grymt bra, dvs jämfört med dåtidens hojar, såg att det fans en komplett ram till salu på blocket

det går att köpa ramkit från BIM. men det krävs övertalning..
Spondon byggen, finns en med cbx 6, en röd, en svart med HD sportster i uppsala, en blå i dalarna numera, en nere i göteborg med Sputhe motor.
Egli-kawa finns en i hallsta .sura området, ja Västerås då.... Kb1 bygget på blocket är inte värt pengarna.... :tummenupp

TinaTjejen

long time, no see
Gick med
31 Mar 2003
Hoj
GSX-R 600
Anders Annell skrev:
Jodå både jag frugan och grabben är reggade, bor ute i Härkeberga och brukar ganska ofta ta turen runt Grillby-Lillkyrka-Enköping, men man ser ju knappt några hojåkare i Enköping. Ofta tar vi en tur till Sigtuna, Vars åker ni?
Sigtuna var ett tag sedan, för min del. Men ganska mkt småvägar runt i kring stan som sagt, Grillby, Veckholm, Bred, Orresta, Torstuna, Sala, Vittinge, Heby, Morgongåva o.s.v.
Åkt rätt mkt med Lakritsremsan och då har man knappt vetat vart i Sverige man är någonstans när man åkt på kringelikrokvägar i 2 timmar:)

Ser allt fler sporthojar i stan, men en ahndfull av dessa åker just mestadels I STAN.... :hihi

Anders Annell

Ny medlem
Gick med
23 Oct 2004
Hoj
Harris Magnum 2
tassen skrev:
det går att köpa ramkit från BIM. men det krävs övertalning..
Spondon byggen, finns en med cbx 6, en röd, en svart med HD sportster i uppsala, en blå i dalarna numera, en nere i göteborg med Sputhe motor.
Egli-kawa finns en i hallsta .sura området, ja Västerås då.... Kb1 bygget på blocket är inte värt pengarna.... :tummenupp

Det kan så vara att det inte är värt pengarna för KB1'n, lägger ingen värdering på det, vad jag tycker är tråkigt är att alla jag sett i princip inte är i någon form av originalskick, det fanns en Harris i Strängnäs som var i originalskick, dvs som den såg ut när den byggdes. Naturligtvis kan man byta ut fjädring, motor och kaross och kanske få nått som går bättre men jag tycker att man ska spara originaldelarna så att det går att återställa den till originalskick. Det jag har sett är att man oftast gör Streetfighters av dessa och det är inte min grej. Harrisen jag har köpte jag från Dorotea som ett vrak, då iformen av en Streetfighter, sedan har jag renoverat upp den, hittade tex kåpan i Sundsvall och håller nu på och filar motor, ska väl se om man inte kan få lite mer pulver i grejorna

Anders Annell

Ny medlem
Gick med
23 Oct 2004
Hoj
Harris Magnum 2
Ninjaboy skrev:
:kär :kär :kär Vilken hoj! Vad är det för motor i den? Har också alltid velat ha en Bimota.

Det är en speciell maskin, sitter en Rotax 650 enstånka i den, byggdes 376 stycken. Har enorm väghållning och genom den låga vikten lätthanterlig. Finns inte mycket som slår den på en kurvig väg.

Du får väl komma och titta

Bifogat

• evas2.jpg
    evas2.jpg
    100.4 KB · Visningar: 66

Anders Annell

Ny medlem
Gick med
23 Oct 2004
Hoj
Harris Magnum 2
TinaTjejen skrev:
Sigtuna var ett tag sedan, för min del. Men ganska mkt småvägar runt i kring stan som sagt, Grillby, Veckholm, Bred, Orresta, Torstuna, Sala, Vittinge, Heby, Morgongåva o.s.v.
Åkt rätt mkt med Lakritsremsan och då har man knappt vetat vart i Sverige man är någonstans när man åkt på kringelikrokvägar i 2 timmar:)

Ser allt fler sporthojar i stan, men en ahndfull av dessa åker just mestadels I STAN.... :hihi

Men det finns inget ställe här där hojåkare samlas, det var väl ett tag nere vid torget, men ni är ganska ofta ute vid rörken?

TinaTjejen

long time, no see
Gick med
31 Mar 2003
Hoj
GSX-R 600
Anders Annell skrev:
Men det finns inget ställe här där hojåkare samlas, det var väl ett tag nere vid torget, men ni är ganska ofta ute vid rörken?
Så ofta vi bara hinner!
Våra samlingspunkter är oftast vid JET macken mitt i stan, eller utanför Ena bil och traktor. (Vid Sarajevo)
Sen vart krompråmarna håller hus, de vet jag ente...

Nyheter
Brembo vinner Good Design Award

Brembo prisas för innovativ...

Nya SCORPION MX32 MID SOFT från Pirelli

Pirelli har presenterat SCO...

Indian Motorcycle i samarbete med Rikard Gustafsson

Foto:  Joachim Cruus Inf...

Dags för äventyrlig motorcykelmässa

Kommande helg, den 8-9 mars...

Pirelli lanserar Diablo Powercrusier

All Rights Reserved Pire...

Fiffig räddaren i nöden från X-Grip!