Dreggel
Alltid politiskt inkorrekt
Jahopp. Var ute och testkörde Suzukin (gsxr750 -93) idag och hon gick som en kasse skit.
Hon startade bra och låg ganska fint på tomgång till att börja med. Ger man gas så varvar hon riktigt fint och låter sjukt aggressiv.
Men sen när jag körde iväg så började hon rycka och till slut nästan hoppa fram. Efter en stund så slutade hon att svara på gas alls och dog. Startar upp igen men svarar knappt på gas alls. Ibland så lyckas jag varva till och då får hon kraft och sticker, men sen släpper man på gasen så blöddrar och dör hon igen. Tomgången försvann oxå i det här läget.
Jag antar att det här är nåt problem med blandningen. Jag antar oxå att jag ska kolla stiften, men det känns lite som att man redan nu kan misstänka för fet blandning.
Min stora fundering är: Hur fan ska man komma åt pilot skruven på 2:a och 3:e förgasaren på nåt vettigt sätt? Finns det nåt bra verktyg?
Är det nåt annat man kan trixa med, typ lågfarts munstycke eller tror ni det räcker att justera pilot skruvarna?
Hon startade bra och låg ganska fint på tomgång till att börja med. Ger man gas så varvar hon riktigt fint och låter sjukt aggressiv.
Men sen när jag körde iväg så började hon rycka och till slut nästan hoppa fram. Efter en stund så slutade hon att svara på gas alls och dog. Startar upp igen men svarar knappt på gas alls. Ibland så lyckas jag varva till och då får hon kraft och sticker, men sen släpper man på gasen så blöddrar och dör hon igen. Tomgången försvann oxå i det här läget.
Jag antar att det här är nåt problem med blandningen. Jag antar oxå att jag ska kolla stiften, men det känns lite som att man redan nu kan misstänka för fet blandning.
Min stora fundering är: Hur fan ska man komma åt pilot skruven på 2:a och 3:e förgasaren på nåt vettigt sätt? Finns det nåt bra verktyg?
Är det nåt annat man kan trixa med, typ lågfarts munstycke eller tror ni det räcker att justera pilot skruvarna?