Jympadojor MC

nico113

Medlem
Gick med
17 Jun 2013
Hoj
Yamaha r1 2010 stulen. zx10r 2011 SÅLD. Hojlös
HEj hej. är inne på att införskaffa ett par sneakers med mc skydd. vad rekommenderas ?
tänkt att ha tex från å till jobbet när man inte alltid kanske hinner ta på sig alla kläder, om man råkar snooza en gång för mkt

mvh Nico

Pricken

Sporthojsnörd
Gick med
4 Aug 2012
Hoj
Honda VFR800FA -12, Honda Hornet 600 -08
Eh, ursäkta frågan men vilka "MC-skydd" sitter i ett par sneakers? Allvarligaste fotskadorna i samband med MC-olycka torde vara på fotleder och annat, för sådana komplicerade skador spelar det nog inge roll vilket märke av sneakers du har på fötterna. Då måste du ha stövlar...

Larse

Ny medlem
Gick med
3 Apr 2009
Hoj
Gsxr 600 K7 stunt
Finns låga mc stövlar, ex tcx och alpinestars har någon modell som ser riktigt "civila" ut :)

Andreas

Medlem
Gick med
12 Jan 2014
Hoj
Honda VFR1200F
Jag har ett par TCX X-Street i denim som jag använder när jag kör till jobbet. Tillräckligt mycket skor för att funka på jobbet till ett par jeans (jag byter från kevlar till vanliga när jag kommer fram) men ändå betydligt kraftigare än vanliga skor och CE-märkta. Använder dem bara i stan, så de är ju bara ett komplement till vanliga stövlar.

nico113

Medlem
Gick med
17 Jun 2013
Hoj
Eh, ursäkta frågan men vilka "MC-skydd" sitter i ett par sneakers? Allvarligaste fotskadorna i samband med MC-olycka torde vara på fotleder och annat, för sådana komplicerade skador spelar det nog inge roll vilket märke av sneakers du har på fötterna. Då måste du ha stövlar...

du är ursäktad. dessa http://www.fc-moto.de/epages/fcm.sf...tars-S-MX2/SubProducts/Alpinestars-S-MX2-0001 . nu undrar jag vilken av alla dessa "sneakers (som modellen fortf heter i min välrd) är en bra mc doja. till jobbet brukar jag försöka välja kevlar jeans stövlar å skinnpaj men gillar atyt ha fler alternativ att välja emellan som den gourmand man är

Last edited:

Pricken

Sporthojsnörd
Gick med
4 Aug 2012
Hoj
Honda VFR800FA -12, Honda Hornet 600 -08
I see, när du skrev "sneakers" såg jag en helt annan skotyp framför mig. Men de där såg ju riktigt sjyssta ut.....

nico113

Medlem
Gick med
17 Jun 2013
Hoj
Då är frågan är dessa något att ha? Vi låtsas att man råkar ut för en olycka kring fot hur dtor är skillnaden mellan boots å dessa
Ursäkta stacfel sitter på en ny telefon

nico113

Medlem
Gick med
17 Jun 2013
Hoj
Då är frågan är dessa något att ha? Vi låtsas att man råkar ut för en olycka kring fot hur dtor är skillnaden mellan boots å dessa
Ursäkta stacfel sitter på en ny telefon

javaguru

One litre screamer
Gick med
8 Apr 2008
Hoj
Yamaha
jag har ett par såna Alpinestars sim jag använder när jag kör till jobbet. de ser inte för konstiga ut med jeans och har ändå lite mer skydd än vanliga gympadojor . När jag vill ut å ha kul då e det full mundering som gäller

Three O'Clock

I´m so far behind, I think I´m first =D
Gick med
28 Jul 2011
Hoj
KTM 690 Smc-R 2013
Jag har ett par TCX S-Race, har förmodligen inga andra fritidsskor som är så snabba att hoppa i. Skaffa en säker utrustning som är enkel att ta på så slipper du tänka "fan, jag skulle ju bara.."
Sen att dem kanske har marknadens bästa skydd för fotleden, är bra i pris och går fint att gå omkring i gör dem inte sämre :)

erikanton

Ny medlem
Gick med
18 Oct 2008
Hoj
Yamaha MT-03/ suzuki GSX600R
Jag kör (kört) i Sidi Streetburners. images (1).jpg

Bekväma, känns hyfsat säkra och gör nog vad dem ska, problemet är väl just att dem är så korta.

Efter jag smälde av benet förra månaden tror jag dem får vila lite, vågar inte tänka på vad som hade hänt om jag inte haft mina stövlar på mig:brinnerup

Gick med
16 Oct 2007
Hoj
Honda XL 250s, -81, Pinarello -00, Ridley -06, Specalied -10, Cervelo -12, Canyon -14,, Suzuki TL 1000R -99, KTM 1290 SA -16. Vivace- 19.Husqvarna 300TE -20, KTM 890 Duke R -22
Jag krossade en fot i stan för 5- år sedan. Kör i princip alltid med skyddande stövlar.
Ett par vanliga skor tar ingen plats. De får plats under sadeln.
(Det var ett präktigt inlägg)

PippiT

Professionell mobbare
Gick med
5 Jan 2009
Hoj
Kåtten KTM 690SM -09
Skillnade på motorcykelboots och motorcykelskor är ju vart benbrottet blir, fotled eller smalben för oavsett om du har höga eller låga så kan benbrott ske.

Gick med
16 Oct 2007
Hoj
Honda XL 250s, -81, Pinarello -00, Ridley -06, Specalied -10, Cervelo -12, Canyon -14,, Suzuki TL 1000R -99, KTM 1290 SA -16. Vivace- 19.Husqvarna 300TE -20, KTM 890 Duke R -22
Skillnade på motorcykelboots och motorcykelskor är ju vart benbrottet blir, fotled eller smalben för oavsett om du har höga eller låga så kan benbrott ske.

Frågan är väl var det läker bäst, utan bestående men.

javaguru

One litre screamer
Gick med
8 Apr 2008
Hoj
Yamaha
Jag krossade en fot i stan för 5- år sedan. Kör i princip alltid med skyddande stövlar.
Ett par vanliga skor tar ingen plats. De får plats under sadeln.
(Det var ett präktigt inlägg)

Det var inte präktigt.. kanske ska köra med stövlar till jobbet igen, har ett par sneakers ståendes där

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...