Käka kaffe?

Villee

rookie
Gick med
24 Oct 2003
Hoj
cbr600f
God kväll, dagens frågeställning har att göra med kaffe.

Nu är det såhär att jag befinner mig i en period av lite sömn och mycket att göra, då har jag tagit till mig att koffein är bra ibland.

Då jag inte har lust att dricka 3-4 koppar kaffe varje eftermiddag för hålla mig igång till midnatt ++ så undrar jag om man kan knappra kaffe (!)? Jag har ingen lust äta koffeintabletter, men det borde väl gå att äta kaffe så som det är, eller då kanske kroppen inte kan ta upp koffeinet? Någon kunnig inom anatomi eller kaffeätande?

Dagens middag bestod av lite yoghurt och 3-4 koppar kaffe.. och lite råa makaroner. :tummenupp

Plåtniklas

Liten, rädd och ensam™
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
T7
Jag har en bekant som testade ovan nämnda 'trick'.. Han rekommenderar det nog inte. ;)

NEJ! Ät inte kaffe.

Flamma77

Hojlös halvabstinent helveterinär.
Gick med
24 Sep 2003
Hoj
Fullt möjligt att seriöst tänka tanken på en...
Vad är det för skillnad på att äta koffeintabletter vs äta kaffet?? Förutom att det är så väldigt mycket enklare med tabletterna?

Sockerfri Red Bull! :tummenupp Och ordentlig middag... :3freak

Villee

rookie
Gick med
24 Oct 2003
Hoj
cbr600f
Flamma77 skrev:
Vad är det för skillnad på att äta koffeintabletter vs äta kaffet?? Förutom att det är så väldigt mycket enklare med tabletterna?

Sockerfri Red Bull! :tummenupp Och ordentlig middag... :3freak

Hum, det är det jag undrar..

Hittills hare vart varva upp med kaffe tills man får allt gjort som ska göras, sedan varva ned med nån pilsner så man kommer i säng rätt tid.. men som sagt vore ju kanske bra minska på vätsketillförseln. :va

Solid snake

Guest
Du behöver ju inte äta kaffet, du kan ju bara tugga det, det borde gå rakt ut i blodet precis som snus.

Det kommer nog att smaka ganska beskt så du får nog ta o tugga det med ett par sockerbitar :hihi :dummer

wima

Team Wiking Racing
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ZX-10R
Mät upp 1 deciliter kaffepulver och sen är det bara att börja käka, jag gör detta varje dag :rolleyes:

Skriv här sen om du tyckte det var gott... :tummenupp

Vanish

Ny medlem
Gick med
29 Jan 2004
Hoj
KTM 690 SMC-R -12
Käkade kaffe i ren desperation för nått år sen sköljde ner med lite mjölk..det fanns grunder till detta, då jag inte skulle göra det frivilligt men jag kan säga att det smaka förjävligt, men om jag ska va ärlig gav det mig ändå energi på nått sätt :3freak

Pank

Försöker ta mig tillbaka,,
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
gixxer 750-94*såld* gixxer 750-99*Crashad* XR600*såld* KTM 690 SMC -08*såld* KLR 650-2014 Kawasaki Cabra 175-1981
Villee skrev:
Hum, det är det jag undrar..

Hittills hare vart varva upp med kaffe tills man får allt gjort som ska göras, sedan varva ned med nån pilsner så man kommer i säng rätt tid.. men som sagt vore ju kanske bra minska på vätsketillförseln. :va

ehh...varva ner med en pilsner för att kunna sova?
:tummenupp

du ska nog inte oroa dig över att käka koffeinpiller, det är nog större varning på att behöva alkohol för att kunna "varva ner"

sorry!

///P

korpe

Medlem
Gick med
1 Dec 2003
Hoj
Hogtech
Hehehe!!! ja du var då mig en konstig kille du!!!! knarka istället då LSD då behöver du nog inge kaffe sen på ett par dagar och ingen sömn heller skulle jag kunna tänka mig hehehe

Villee

rookie
Gick med
24 Oct 2003
Hoj
cbr600f
Pank skrev:
ehh...varva ner med en pilsner för att kunna sova?
:tummenupp

du ska nog inte oroa dig över att käka koffeinpiller, det är nog större varning på att behöva alkohol för att kunna "varva ner"

sorry!

///P

Hehe neh, menar i stil med en pilsner efter middan eller till middagen, högst vanligt även om jag ibland lägger den närmare sömnen än middagen och inte ofta man gör det heller.

Tänkte inte heller käka massa kaffe, men i stil med 'kaffeprilla' som nån sa hehe, måste ju testa nån gång fast kanske inte ikväll :rolleyes:

Lite konstig e man allt, lite tokerier tål livet.

Gilgo

MES
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
...
Guarana... finns i hälsokostaffärer. Bättre än koffeinpiller eller kaffe.

R1 racer

Stick i ögat!
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
En fet en!
Är inte koffein nu mera bortaget ur apoteket?

Jag är nästan helt säker på att nu mera är koffein tabletter borttagna från apoteket,stämmer det?,Sverige o dess fantastiska regler o lagar.Där var nån typ 2-3 st som hade dött av att stoppat i sej över 100 tabs,öh käkar man så många så önskar man troligen livet av sej.
Vet ej om de såfall går att få på recept.

andersbrink

hasenfrasen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
5
Villee skrev:
God kväll, dagens frågeställning har att göra med kaffe.

Vill du inte börja med kaffe, håll magen igång så blir du inte trött. Käka riskakor t.ex. och drick vatten till. Noll kalorier fast kroppen luras att tro att "nu är det vaken-tid eftersom han äter". Sky läsk som pesten.

Smurfer

Filosofie kandidat
Gick med
24 Sep 2003
Hoj
KTM
Ta lite effedrin. Då håller du dig vaken o "gör" vad du nu ska göra dubbelt så fort *asg*

Nää seriöst.. Helt lagligt o bruka + inga biverkningar..lite skakhänt om du tar en hel burk på en gång..men d ska du juh inte göra så.

St.Anger

Lite bättre än andra
Gick med
4 Sep 2003
Hoj
Honda cbr 954, Triumph Bonneville, Yamaha yzf250, Ural
cRoC skrev:
Baka en kaffeprilla :rofl

Det fungerar faktiskt riktigt bra att "baka en kaffeprilla"
Jobbade som bagare en sommar och det var jävligt tidiga morgnar (eller man kan kalla det sena nätter) och långa arbetsdagar. Det hände inte allt för sällan att man kom direkt från krogen till jobbet.

Vi körde stenhårt med att snusa kaffebönor. Gott och effektivt. Räcker med ett par stycken, men koffeinet kommer ut väldigt fort i kroppen. Man blir lite stirrig men man håller sig vaken iallafall

Nyheter
Dags för äventyrlig motorcykelmässa

Kommande helg, den 8-9 mars...

Pirelli lanserar Diablo Powercrusier

All Rights Reserved Pire...

Fiffig räddaren i nöden från X-Grip!

Ett avbrutet broms- eller k...

Snart dags för Adventure Motorcycle Expo

Den 8-9 mars arrangeras Adv...

MV Agusta firar 80 år

I år firar italienska motor...

MV Agusta fyller 80 år

I år firar italienska motor...

Rekordmånga nya personliga regskyltar

Under fjolåret godkände Tra...

PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna

Pressrelease, Wels, 25 Febr...

Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars

De två första dagarna i mar...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...