Kär i GSX-R -85

Frolicc

Ny medlem
Gick med
14 May 2006
Hoj
Suzuki SV650S, Suzuki GSX 400 FWS
Fick se en ensam och övergiven GSX-R 750 av den fina årsmodellen 85. Shit va snygg!:kär

Är det ett bra köp och vad är ett bra pris för en i "orginalskick" med sunkig orginallack? Vad är vanliga fel på de där hojarna? Har inte kollat på den så jättenoga då ägaren inte var anträffbar utan den står hos någon annan men till salu är den. Dock visste de ej om skick eller pris. (Mer än att den går och körs ibland)

Men är det något att ha? Eller kommer den rasa ihop? Går de att köra eller duger de enbart till att stå i en glasmonter och samla damm? Jag kommer absolut köra den. Gärna posera varje dag med den på stan om det får den att trivas. Jag kommer bara köra lugnt med den och i övrigt ge den ett bra hem. Kommer ABSOLUT inte att bygga steetfighter! Hjälp mig att övertyga mig själv att köpa den. Om köp är en dum idé, övertyga mig om att låta bli!

Panos

Advrider
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Suzuki DR750S Big, Yamaha TT600E (i delar), GSX400E
Mmmmm....fin fina grejer de! Har haft en sån, fast i Überfighter-utförande:yoparty
Härlig motorkaraktär vettu:tummenupp

Oljepingu

Ny medlem
Gick med
8 Jun 2006
Hoj
Suzuki DR 800, DR 350
har haft en sån !
gsx-r motorerna är mycket bra! inte så mycket som går sönder på en sån
den är känslig för slitage styrlager, svinglager m,m , men håller du allt i bra skick så är det inga problem det enda som säckade ihop på min var bakre stötdämpare!

den håller att åka på om du inte vill bura in den i en glas monter:D
bra köp:tummenupp

EBS

The one and only
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
S1000RR -12, GSXR 1000 -07, RMX 250 -94
Mycket trevlig hoj. 750n är lite halvvek i ramen men knip med knäna så löser det sig. ;)
Sen tjackar du en låda motordelar av mig och bygger ihop en 1100-motor och hänger i ramen. :tummenupp

Oljepingu

Ny medlem
Gick med
8 Jun 2006
Hoj
Suzuki DR 800, DR 350
UltraMarine skrev:
2424543 Ett problem var att svingen var för kort på dessa.

om alla lager och däck m,m är i bra skick så är det inte så farligt men den har klart tendenser till nervöst beteende 86 blev svingen längre om det hjälpte till något kan man ju undra?

Janne_1956

Ny medlem
Gick med
20 Jul 2006
Hoj
Suzuki GSXR 1100-89
Om priset är vettig, KÖP.
Härliga hojar, har visserligen inte haft nån 750 men är inne på min andra 1100 nu.

gunnar_gt750

GSX-R musei-intendent
Gick med
7 May 2005
Hoj
Suzuki GSX-R750 88/90/91
Om du siktar på att återföra den till sin forna glans så finns det polare att hitta på classicsuzuki.com som håller på med dom tidiga generationerna.
Samtidigt kan du ju hänga med sporthoj.com-åkarna när andan faller på, det är en mångsidig modell det där :)
Som alltid tjänar man på att satsa på så fint exemplar man kan tänka sig betala för. En 85:a för 15000 kan behöva 15000 till innan du blir nöjd med den, medan ett exemplar för 25000 kanske redan har de förbättringarna gjorda.
Som t ex min 88:a köpte jag för 20K. Men det tog inte lång tid förrän jag hade spenderat 15K till på den. Och säljer jag den så vore den en typisk 25K-hoj på sin höjd. Medan om du köper en för 15K så är chansen att den ägaren inte lagt ner så mkt utan säljer för att den börjar kännas sliten.

JT

I feel the need, the need for speed!
Gick med
6 Oct 2005
Hoj
Kawasaki ZX-12R Ninja och Yamaha R6
Försök hitta en i fint orginalskick, det finns många vrak tyvärr.

Nyheter
Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!